דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרנות נאמנות- הרפתקה סולידית 

מאת    [ 09/08/2011 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2178 פעמים ]

בין מגוון אפיקי ההשקעה הפופולאריים והמתפתחים בשוק ההון הישראלי ובבורסה המקומית נמצא המסלול של קרנות נאמנות שמהווה, לאמיתו של דבר, רשת של מספר רב של משקיעים הפועלים תחת קורת גג מקצועית אחת, אותן קרנות נאמנות, לשם הגדלת אפשרויות הרווח בשל ההון הראשוני הגדול יותר המושקע במסחר.

קרנות נאמנות מתחלקות לשני מסלולים, הפועלים בהתאם לחוזה מחייב הנחתם בינם לבין המשקיעים ובינם לבין הבורסה, בעזרת נאמן קרנות נאמנות. מסלול השקעות מנייתי הוא הרפתקני יותר וספקולטיבי יותר, ולכן מתאים למשקיעים שאינם חוששים ממרווחי רווח והפסד גדולים ומחשיפה גדולה של הונם לשוק התנודתי, ומבכרים שמישהו מנוסה ומקצועי יבצע זאת במקומם, אך יהיה נאמן לרוח שלהם ויפעל על פי תחושות ואינטואיציות מושכלות ומבוססות יותר מאלו שלהם. מסלול קרנות נאמנות שני הוא מסלול קרנות נאמנות הנחשב כסולידי ומתון. קרנות נאמנות הפועלות בנתיב זה ישקיעו בעיקר באגרות חוב יציבות המבטיחות תשואות יפות לאורך זמן ללא סיכונים מיותרים. נכון אמנם כי אחוזי הרווח לא ישקו לאחוזים האפשריים במסלול המסוכן, אך גם הסכנה שבאובדן ההון מצטמצמת באופן ניכר וכך גם הסיכוי להעלות את לחץ הדם, את מפלס המתח והעצבים ובאופן כללי לשלם בבריאות. גם קרנות נאמנות אלו וגם אלו הן אפיקי השקעה לגיטימיים שלא דורשים יותר מדי פעילות אקטיבית מצד המשקיעים ומאפשרים להם ליהנות מפירות המסחר מבלי להתאמץ בלימוד מיותר, התנסויות מעשיות כואבות או השקעת זמן ואנרגיה שלא תמיד יש בנמצא.  

יחד עם מה שנכתב לעיל, סוג מסוים של תהליך קבלת החלטות כן צריך להתקיים. השקעה במסלול של קרנות נאמנות מחייבת הכרה עצמית משמעותית מבחינת תכונות אופי אישיות ומצב כלכלי כללי. ברור שכאשר המשקיע הוא רווק שאינו מפרנס איש מלבד את עצמו כללי המשחק אחרים מאשר כאשר המבקש להשקיע הוא בעל משפחה ואנשים הנסמכים על ידיו. החלטה מושכלת באשר לאיזה מסלול נכון לכל אחד כאשר מדובר על בחירת קרנות נאמנות צריכה להיעשות גם בהתאם לאופי אותן קרנות נאמנות. מי שחייב כסף כאן ועכשיו ויבחר באפיק סולידי, לא ישיג את מבוקשו בדיוק כמו מי שמתעתד להפוך את ההשקעה לארוכת טווח ולסוג של חיסכון פנסיוני ויבחר, אפילו מבלי משים ובטעות, באפיק ספקולטיבי והרפתקני.

כל המתעתד להשקיע באפיק קרנות נאמנות מסוג כזה או מסוג אחר ראוי שיפנה לייעוץ מקצועי הניתן בכל מוסד פיננסי ואצל כל יועץ השקעות מורשה למתן ייעוץ והדרכה בפעילות שוק ההון. קיימים מספר אלמנטים שניתן, ורצוי, לבדוק לפני שבוחרים קרנות נאמנות ואת כולם ניתן לבדוק באופן עצמאי או, בצורה יעילה יותר, בעזרת אותם מומחים. אסור לשכוח כי מדובר בהון שמהווה, כמעט תמיד, אחוז ניכר, אם לא למעלה מכך, של כל אחד מהמשקיעים וההשקעה הנכונה ביותר היא זו שמאפשרת למשקיע לישון טוב בלילה ולא לחשוב בכל רגע מה קורה עם הכסף והאם נותר ממנו משהו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב