הופכים למנהיגים מצליחים בשלבים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הופכים למנהיגים מצליחים בשלבים 

מאת    [ 08/08/2011 ]
מילים במאמר: 762   [ נצפה 2569 פעמים ]

 
 

אחד מתפקידי המפתח של המפקחים במשרד החינוך ואף של המנהלים הוא לאתר בקרב המורים את בעלי הפוטנציאל ומצעירותם – לבנות להם "במה" בה יוכלו למצות הפוטנציאל הטמון בהם, כדי לטפח מוטיבציה וזקיפות קומה לנוע קדימה, לפרוץ כל מחסום ולהגיע לפסגת כל הר. 

בעיתון מעריב כתבו על המנהיגים העסקיים של העשור הבא, נבחרו מנהיגים שישפיעו על עסקי המדינה בעשור הקרוב, כאלה שהתחילו מלמטה וממתינים לפריצת הדרך שלהם בהמשך.

האם אנו אנשי חינוך מורים "פרחי ניהול" צעירים יכולים ללמוד מ"פרחי עסקים" כדי לעמוד בפסגת החינוך במהלך העשור הבא.

האם דרכם של מנהיגים – מובילים עסקיים זהה למנהיגותם של אנשי חינוך – מנהלי בתי ספר. 

אדגיש משפטי מפתח – בהם השתמשו עשרת מנהיגי העסקים כדי שאנו מנהיגי החינוך נוכל ללמוד מהם. ברור שקצב ההתקדמות הטכנולוגית מקשה עלינו לדמיין כיצד תראה המנהיגות. האם הכריזמה תשלוט במנהיגות? או שיאלצו להשתמש בכלים חדשניים או שעליהם יהא ללמוד עוד יותר פרקי מנהיגות וכריזמה, חריצות, הבנה בכספים, יכולת להניע אנשים ושאפתנות. 

עד עתה הם מילאו תפקידים משמעותיים כל אחד במקום עבודתו העסקית, אך עדין לא מיצו הפוטנציאל שבהם. יש בהם יכולות אך עליהם לצבור ניסיון נוסף, חשוב שהם ימלאו תפקידי רוחב ולהתנסות בתחומים ובמגוון תפקידים, כדי לראות את האתגרים העסקיים מזוויות שונות.

הם צעירים ומצליחים, משכילים ובעלי תארים, ברור להם כמו לכולם כי עליהם להתמודד,להאבק על תפקידים בכירים ועל עסקאות ענק כמו בכל מפעל תעשיתי. אך מאמינים אנו כי הטובים ביותר ינצחו ויצליחו במשימותיהם.

כך בדיוק – הדרך להגיע לראש פסגת החינוך – בניהול ובמנהיגות החינוכית, כל הכלים שעוברים "העסקיים" מתאימים בדיוק לקידומם של אנשי חינוך לטפס ולהגיע לרום כל הר.

ההצלחה החינוכית ממוקדת כולה בעומד בראש המערכת במנהל – המנהיג את ביה"ס ,

הוא הדמות הדומיננטית בהצלחתו של מוסד חינוכי. 

הבה נלמד מצעירי העסקיים שהגיעו לפסגה:

* הלקוחות חשובים מאד בהצלחה.

* חשוב שאדם לא יפחד "לשחוט פרות קדושות".

* לא לאפשר לממש תהליכים פסולים.

* לפעמים מותר וצריך לזעזע את המערכת.

* חובה לרתום עובדים שישמחו לבוא לעבודה.

* להציב מדדים לעצמך ולעובדים- לכולם.

* המדד החשוב ביותר – להגיע להצלחות.

* תהליכי שינוי מהותיים בהצלחה.

* עקרונות חשובים בהצלחה: עקשנות ודבקות במטרה.

* שותפות בגיבוש תכניות להצלחה.

* חשוב לשמור על קור רוח בפתרון דילמות.

* מותר לפתור משברים בפשרה – ולא להיכנס לעימותים מיותרים.

* ראש יצירתי, יכולת ניהול, חדוות עשיה – כלים להצלחה בכל תחום.

* קבלת "אחריות" בביצוע משימות ותפקידים – קוד ההצלחה.

* להציב הצלחות בשלבי ביניים – בתפקידים מגוונים.

* להפגין תפקידי מפתח במנהיגות במהלך ההתקדמות.

* לחשוב כל הזמן על "מנוע צמיחה" פעיל ואיכותי.

* פעילויות מגוונות בתפקידים שונים מפתחים מח פורה.

* לחשוב כל הזמן על עוד ועוד רעיונות ויוזמות חדשניים.

* להיות תמיד רלוונטי בעשיה.

* הפעל בכל הפעולה – תבונה, שיקול דעת, יצירתיות ואחריות.

* הפגן שיתופיו והזדהות עם העובדים.

* בכל תפקיד – גם זוטר, פעל במיטבך ובכל כישורך.

* נסה לפתח כל הזמן אתגרים.

* תתמודד גם עם משימות מורכבות והבהר לכולם – הצלחתך.

* תהליכי שינוי מהירים חייבים להיות מוטמעים בכל נימי נפשך.

* ראוי כל הזמן לאתר קשיים.

* לא כדאי לנוח זמן רב על זרי דפנה.

* נסה לפתח כל הזמן חשיבה עצמאית יצירתית.

* הפגן רצון להתקדם – לתפקידי מפתח.

* תשתדל להיות משמעותי בכל תפקיד.

* הדגש כי "מילה שלך היא מילה".

* הייה נעים הליכות, מפרגן לאחרים, הייה נוח וחייכן.

* צריך ללמוד להתקדם כבר בגיל צעיר.

* נסה לפתח יכולת מילולית גבוהה, חריפות , שנינות, אלגנטיות.

* לעולם לא להיכנס להיסטריה, לשדר קור רוח המעיד על עוצמה.

* ראוי לקרוא היטב מפה, להקשיב לאחרים, להפגין אומץ לב ולקחת סיכונים.

* השתתף בועדות חשיבה למציאת פתרונות לדילמות.

* נסה לטפח שקיפות בכל מעשיך.

* אתר כל בעיה ונסה לשקם ולקדם. 
 

לומדים מאנשי עסקים במקצועות המגוונים, כי תמיד תמיד מתחילים מלמטה, בתפקידים זוטרים, אך תמיד אפשר להתפתח, לתרום ולבלוט כבר בצעירותך. ככל שתשקיע בחשיבה יצירתית,ככל שתציע יוזמות ורעיונות חדשניים, ככל שתציג הישגים משמעותיים גם בתפקידיך הזוטרים, תוכל להתקדם ולנוע לתפקידי מפתח.

כך בתעשיה – בעסקים וכך בחינוך. מורה משנתו הראשונה בהוראה, צריך לעודד את עצמו כל הזמן, למצוא רעיונות וכלים משמעותיים בהם הוא משתמש ומצליח – להפגין כלפי כל הסובב אותו את כישוריו ויכולתו.

הפגנת עוצמה בחינוך, בהוראה, בהקניית ערכים ביצירת, חיי החברה – ניתן לבצע כבר בחודשים הראשונים להוראה.

נסה לאתר את נקודת החוזק שבך בחינוך והוראה – ואותם טפח והבלט אותם כלפי כולם. כך תגרום לשיווק עצמך. אך בעיקר להגברת המוטיבציה הפנימית שלך להיות יותר יצירתי ולהצליח בכל משימותיך. 

תוכל להגיע להיות מנהל – מנהיג בצעירותך רק אם תפגין יכולתך ותחרות כישוריך לפעול ובעיקר להפעיל חבריך המורים להגיע יחדיו לראש הפסגה. ככל שתשכיל להוכיח השפעתך על חבריך, היינו תבהיר תחום מנהיגותך – השפעתך על המורים, תוכל לנוע להיות מנהל – מנהיג בהקדם. 

מותר ראוי וכדאי לקרוא ספרות עשירה ומגוונת של ספרים המבהירים הצלחתם של אנשי עסקים בתחומי המנהיגות.

יש הטוענים – שהחינוך הוא עסק – עקרוני חשוב, מהותי ומשמעותי.

הלמידה העצמית והאקדמית והיישום של התאוריות הנלמדות מהוות מוקד חשוב ביותר להתקדמותך האישית להיות מנהיג חינוכי מצליח.

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב