דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם ספרי שיפור עצמי באמת עוזרים? 

מאת    [ 08/08/2011 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 2705 פעמים ]


    • יכול להיות שיש לך כמה ספרים על התפתחות אישית או אולי אתה אחד מאלה בעלי אוסף שלם.

לספרים אלו יכולה להיות השפעה עצומה על אנשים, אבל האם אתה באמת קורא ביעילות? ספרי שיפור עצמי בשווי של 693,000,000 $ נמכרו בשנת 2010, רבים אומרים שזה סתם בזבוז של כסף, ואני מסכים איתן לחלוטין!

ישנה דרך נכונה לקרוא ספרים לשיפור עצמי וזוהי תמציתה:
 

1. להתמקד ולשים לב למה אתם קוראים

ישנם ספרים המבטיחים לשנות את חייכם בתוך 7 ימים, לגרום לכם ליצור הכנסה נוספת או אפילו להרוויח כסף כמו המיליונרים או שלל הבטחות נוספות. למרות שאולי יש בהם נקודות טובות, אתם לא תוכלו להשיג  דבר בתוך 7 ימים. כשתקראו, ודאו שאתם מנסים להבין את המסר, להפנים ולראות איך העצות רלוונטיות למקרה שלכם, כאשר תעסקו במה שאתם קוראים תרגישו בהבדל.

2. קנה את הספר

ספרי פיתוח עצמי הם לא כמו ספרים מעשיות רגילים שתוכל לשכוח ברגע שסיימת לקרוא אותם. זה יכול לקרות, כי זמן רב לאחר שסיימת לקרוא את הספר יגיע המצב היה מגיע שבו תצטרך את המידע הנמצא בו. הבעלות על ספרים יהפוך אותם לשימושיים יותר, שכן תוכל לחזור אליהם, להזכיר לעצמך את הדברים שאותם שכחת. הספרים של בריאן טרייסי הם ספרים שאני קורא אותם שוב ושוב ומקבל כל פעם עוד מידע חשוב.

3.  מרקר משפטים חשובים

פתגם עתיק אומר כי " דיו חלש תמיד חזק יותר מהזיכרון הטוב ביותר " , אפילו אם אתה הבעלים של הספר, אתה לא יכול תמיד לזכור היכן בדיוק המידע שאותו אתה מחפש. לסימון משפטים חשובים במרקר יש 2 תופעות: ראשית, תהליך פשוט של סימון משפט עושה את המשפט יותר בלתי נשכח,שנית, זה יעשה את זה הרבה יותר קל למצוא את המשפט בכל פעם שאתה צריך אותו.

4. להיות נחוש בדעתך להשתנות

לפני שאתה קונה ספר שמדבר על איך לשנות את החיים שלך, הקפד לשאול את עצמך, האם אני באמת רוצה להשתנות?, אם התשובה היא כן, אז אתה צריך להתחיל לבחור את נתיב של נחישות. ייתכן שיהיה עליך לתת משהו, אם זה הפסקת עישון, לאכול פחות, או אולי אפילו רק שינוי בסדר היומיום שלך. קח בחשבון שאם אתה רוצה לגרום לשינוי בחיים שלך וליצור הצלחה, חייב להיות לך הרצון לעשות זאת על מנת שזה באמת יקרה. דבר זה אולי מפחיד, אבל הוא חייב להיעשות. כמובן ששינויים אלה חייבים להיות מציאותיים ולא שייכים לעולם החלומות.
5. לנקוט בפעולה

ישנם רעיונות נהדרים והרבה חוכמה שאתה מקבל דרך ספרים אלו, אבל אלא אם תנקוט פעולה, הם באמת די חסר תועלת. לפתוח את העיניים ולראות, כמו גם להרגיש את הצורך בשינוי אמיתי. לקבל השראה זה לא מספיק, אתה חייב לקום ולהתחיל לעשות דברים עבור עצמך.תתחיל לחשוב על המטרה שלך ותתחיל לעשות את הדרוש לך כדי להגיע אליה. הסופר בריאן טרייסי תמיד גורם לך לצאת וליישם את אשר למדת בספרי הצמיחה האישית שלו.

ספרי התפתחות אישית הם חזקים, אבל אתה צריך לוודא שאתה לוקח את מלוא היתרונות שלהם.טיפ גדול הוא לרשום הערות כאשר אתה קורא את הספר, אם הם, רעיונות חדשים ותובנות או שאלות למיניהן. שים לב מה באמת נוגע לך ובאיזה ביטויים שאהבת  אולי כדאי לנסות. תמיד יש תקווה, אז צא לדרך ותהיה קורא יעיל.

 

אמיר, בן 27 מת"א וחובב ספרי התפתחות אישית. יוצר באמצעות האתר שלי הכנסה נוספת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב