דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד מתנהג זוג שהאישה היא היסטרית והגבר הוא פחדן? 

מאת    [ 08/08/2011 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 4446 פעמים ]

כיצד מתנהג זוג שהאישה היא היסטרית והגבר הוא פחדן? 

 

 

היסטרית, שתלטנית ותובענית

 

האישה ההיסטרית היא אישה שמצד אחד היא נבהלת בקלות, מגיבה בהיסטריה ומקרינה רגישות ופגיעות אינסופית. אבל מצד שני, היא עושה שימוש ב"חולשה" הזאת כדי לתבוע את זכויותיה, לנהל, לפקד ולכופף את בן זוגה.

 

אישה היסטרית היא אישה ילדותית שמאמינה שאם היא תתעקש - היא תשיג את כל מה שהיא רוצה, בין בטוב ובין ברע. היא מוכנה ליצור דרמות, לאיים, לבכות, להתרגש, להאשים וליצור מהומה רבתי סביבה, לשתף את כל העולם בעוול שנגרם לה ולמרר לבן זוגה את החיים ולהפוך אותו לאשם המרכזי בחייה - הכל כדי להשיג את מבוקשה. היא לא תבחל בשום אמצעי והיא לא תכיר בשום גבול. 

 

 

 

סירוס, הפחדה, טרור והחלשה של הגבר

 

מה שהאישה ההיסטרית עושה הוא לגרום לגברים להימנע ממנה, להתרחק ממנה, לפחד ממנה, להיכנס ממנה לשיתוק, בלבול והיסטריה. אישה היסטרית אינה אישה נוחה או נעימה אלא אישה מאיימת, מעוררת פחד, מהומות ותחושת איום.

 

הכל סביבה הוא לחץ, ביקורת, חוסר שביעות רצון, איומים על בן הזוג, כפייתיות, טרור והחלשה של הגבר. מרבית הגברים מתקשים לעמוד בלחצים של האישה ההיסטרית והם נוקטים כמה גישות פעולה שגויות: או שהם מתרחקים ממנה בפחד וכך גורמים לה עוד יותר לרדוף אחריהם ולהעיק עליהם. או שהם נכנסים איתה לעימותים קשים ולאט לאט הופכים להיסטרים, לחוצים ועצבניים כמוהה. 

 

 

 

פחדן, מבוהל, חסר ביטחון ומבולבל

 

האינסטינקט הטבעי של מרבית הגברים הוא לברוח מנשים היסטריות ולהימנע מחיים משותפים איתן. אבל, בסופו של דבר, הגבר הממוצע מתקשה לעמוד במסע הלחצים המתוזמן והמתוזמר של האישה ההיסטרית והוא נהייה מהר מאוד גבר לחוץ, עצבני, מבוהל ומפוחד.

 

אישה היסטרית שוטפת את המוח לבן הזוג שלה כדי להשיג את מטרותיה - בדיוק כפי שהיא למדה לעשות כילדה שטימטמה את ההורים שלה כדי לקבל מהם בדיוק את מה שהיא רוצה - גם אם לא הגיע לה, גם אם זה היה לא נכון או מוטעה, גם אם היא עשתה זאת באמצעות כוחנות ודורסנות. מרבית הגברים מתקשים לעמוד בשטיפת מוח שיטתית הבאה מכיוון בן זוגתן.

 

 

 

הימנעות, בריחה ואי נקיטת עמדה

 

גברים רבים חיים עם נשים היסטריות אבל מאמצים קו פעולה אדיש ונמנע כלפיה. הם מתקשים לחנך אותה, ולכן הם נמנעים ממנה, בורחים ממנה ואינם מצליחים לנקוט עמדה מולה ולהציב לה גבולות ברורים - כי היא עושה להם טרור בתגובה, והם מותשים ומובסים ממאבקי הכוח איתה.

 

הגישה הנמנעת והאנמית הזאת רק מחריפה את הבעיה של אותם גברים. היא גורמת לאישה ההיסטרית להרגיש על הגובה, להכות חזק יותר, להמשיך בהתקפותיה חסרות השליטה ביתר שאת ולבצע השתלחויות כפייתיות בבן הזוג שלה. 

 

 

 

מיחסים מעוותים וחולניים ועד ליחסים בריאים - תהליך השינוי 

 

יחסים בין אישה היסטרית ומשולחת כל רסן לגבר מבוהל, מפוחד, קטן ומגומד שלא יודע להעמיד גבולות ברורים מתאפיינים בהשתלטות קבועה של האישה על השיח הזוגי, בסירוס הגבר ובצמצום המרחב האישי שלו לכדי מינימום. כל מה שהיא אינה מצליחה להשיג ממנו בטוב - היא תשיג ממנו ברע תוך כדי דחיקתו למקום שבו היא רוצה שהוא יהיה. הדבר היחידי שגבר כזה מסוגל לעשות הוא לבצע מולה קרב של בלימה, בריחה או הימנעות מנקיטת עמדה.

 

 

 

כאשר מתחולל שינוי כוחות בין בני הזוג הגבר לומד להפוך לדמות המובילה והמשפיעה בקשר, ואילו האישה לומדת לגמד את עצמה ולהקטין את עצמה באמצעות אימוץ כללי התנהגות נוקשים, איפוק, ריסון עצמי, גבולות וכיבוד דעתו של הגבר. בשלב זמני זה של היפוך תפקידים, הגבר הוא זה שמשתלט על השיח הזוגי ומכתיב את הדרך.

 

 

 

 

בשלב הסופי, כאשר היחסים מתקבעים בצורתם החדשה והופכים בריאים מתחולל השינוי הסופי - האישה כבר אינה היסטרית ואינה זקוקה עוד לגבולות קשוחים וקשים שהגבר מעניק לה. היא הופכת בעצמה לאישה מגובשת, בטוחה ורגועה שיודעת את מקומה ואת מגבלותיה, ואילו הגבר כבר אינו גבר פחדן ומבוהל אלא גבר שאחרי שהוא למד להיות מוביל ולקחת אחריות הוא מתגבש לכדי גבר שבטוח בעצמו, יודע להשיג את שלו ולעולם אינו מגמד את עצמו נוכח האישה שלידו.

 

 

וטיפ לסיום: נשים היסטריות חייבות ללמוד להתבגר ולהתנהג בצורה מאופקת וסולידית - אם הן חולמות אי פעם על זוגיות נורמלית ולא מטורפת. גברים שחיים במחיצת אישה היסטרית חייבים לסגל לעצמם גישה רגועה, מובילה וגברית ועליהם לדעת לא לפחד, לא לגמד את עצמם, לא להיות חסרי אונים ולא להיגרר אחרי התפיסה המטורפת של האישה ההיסטרית.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב