דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת דירה לפי מבנה האישיות שלכם - אילנה דמארי 

מאת    [ 08/08/2011 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 2034 פעמים ]

בחירת הנכס היא לעולם לא מלאכה קלה משום שבמרבית המקרים תתלבטו בין מספר אפשרויות עד לרגע האחרון בו תצטרכו לקבל את ההחלטה. לאור העובדה כי רבים מכם תבלו חלק בלתי נפרד מזמנכם בנכס אותו תרכשו – בין אם מדובר בדירה או במשרד – הרי שרצוי כי הוא יתאים גם לאופי שלכם ולערכים אותם אתם מייצגים. בדיוק לסוגיה הזו הקדישה אילנה דמארי את המאמר שלפניכם

 

גודל הדירה – באם מאז ומתמיד היו חיי החברה חלק משגרת חייכם – אזי יש להניח כי תעדיפו דירה גדולה יותר – הן בכל הנוגע לשטחה האבסולוטי והן בנוגע לכמות החדרים בה. אם למשל אתם זוג הורים עם ילד אחד – הרי שהדירה שעשוייה להתאים למידתכם היא דירת שלושה חדרים אך במידה ואתם רגילים לארח אורחים – יהיה עליכם לשקול את רכישתו של נכס בן 4 חדרים

הדברים אמורים גם לגבי המשרד בו תעבדו – באם אתם רגילים לעבוד בצוות ולא באופן עצמאי הרי שמשרד שיכלול חדר עבודה אחד בלבד עבורכם עשוי להחטיא את המטרה ולהכביד עליכם מאוחר יותר.

יתרה מזאת, למי מכם שמתקשה להפריד בין החיים הפרטיים לאלו המקצועיים – מומלץ לרכוש דירה עם חדר מרווח נוסף אותו ניתן להסב בנקל למשרד לכל דבר ועניין. המשרד שבו תוכלו לנהל את ענייניכם המקצועיים מבלי לצאת מהבית.

מימד נוסף שראוי לתת עליו את הדעת הוא היחס שבין הגודל של חדר האורחים (הסלון) לבין זה של חדרי המגורים. מי שמבלה את מרבית זמנו בחדר מסיבות כאלה ואחרות יעדיף באופן טבעי כי החדרים יהיו גדולים יותר – בעוד שמי שמבלה את מרבית זמנו בסלון – ובדרך כלל לא נמצא שם לבד – יעדיף יחס הפוך.

 

נכס חזיתי או עורפי – זוהי אחת הדילמות המשמעותיות ביותר עבור מי שמתכנן לרכוש נכס משום שבניגוד לדעה הרווחת – דירה עורפית אינה הבחירה הראשונה משום שיש אנשים שעבורם השקט הוא לא בהכרח הברכה בהתגלמותה. אם אתם מורגלים בחיים תוססים ושוקקים הרי שאתם עשויים להעדיף דווקא את הנכס שחלונותיו יוצאים לחזית הבניין והרחוב. כמובן שאם השקט הוא משאת נפשכם – הדירה העורפית היא מה שאתם מחפשים.

הקומה שבה תגורו – גם בכל הנוגע לבחירת הקומה בה תגורו – משחק האופי שלכם תפקיד שכן מחקרים לא מעטים שנעשו בתחום הראו כי אנשים החיים בקומה גבוהה יותר נוטים לנהל אורח חיים הדוניסטי (ויש שיאמרו אגואיסטי) יותר וזאת בניגוד לאלו הבוחרים לחיות בקומות הנמוכות של הבניין – אשר מטעימים את המימד הקהילתי-חברתי.

המיקום הוא הכל – אחד השיקולים החשובים ביותר בבחירת הנכס הוא המיקום הגיאוגרפי שלו על כל המשתמע מכך. אם אתם הורים לילדים בגילאי בית ספר (יסודי, חטיבה או תיכון) קחו בחשבון את הפרמטר החשוב ביותר – חינוך ונסו לרכוש נכס שיימצא בסמוך לבית הספר האיכותי ביותר שתרצו לרשום או להעביר אליו את ילדכם. לחילופין, באם הילדים עדיין לא בתוכניות מבחינתכם – יכול להיות שתעדיפו דווקא את מרכז העיר שממנה כל מקומות הבילוי יהיו במרחק נגיעה.

איך שלא תסתכלו על זה, אומרת אילנה דמארי, בחירתו של נכס היא לא דבר פשוט ולכן בטרם תכריעו – נסו להציץ אל תוך תוככם ושאלו את עצמכם מי אתם עמוק בפנים – התשובות שתקבלו מעצמכם יעזרו לכם מאוד לבחור את המקום הבא בו תגורו.

אילנה דמארי, השקעות נדל"ן

אילנה דמארי - נדל"ן, כלכלה וייעוץ להשקעותלפרטים נוספים:
http://www.ilanadamari.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב