דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים בארגונומיה ושמירה על בריאות הגב לקראת החזרה לבית הספר 

מאת    [ 08/08/2011 ]

מילים במאמר: 706   [ נצפה 2839 פעמים ]

טיפים בארגונומיה ושמירה על בריאות הגב לקראת החזרה לבית הספר

 

הורים יקרים, ילדינו הם הנכס העיקרי שלנו, על מנת לשמור על בריאותם, כדאי לכם לקרוא את רשימת הטיפים שתבטיח את שלמות השלד של ילדינו לפני החזרה לבית הספר.

 

ילקוט בית הספר:האם לרכוש ילקוט על הגב או טרולי?

 

  • במידה והילקוט שוקל פחות מ 15% ממשקל הילד ניתן לצייד את הילד בילקוט.
  • על הילקוט להיות בעל רצועות רחבות ומרופדות, בעל גב מרופד היטב, יש להצמידו לגב בעזרת 2 הרצועות ויש לדאוג לסדר את הספרים כך שהמשקל הכבד יהיה קרוב לגב ושלא יבלטו חפצים לכיוון גבו של הילד /ילדה.
  • אם החלטתם על טרולי, הידית שלו חייבת להיות ארוכה מספיק על מנת למנוע כיפוף אליו, הגלגלים חייבים להיות טובים, מומלץ ללמד את הילדים להחליף ידיים בזמן גרירתו על מנת לאזן את המאמץ לגב ולכתף.
  • ניתן היום לרכוש ילקוט משולב, בסוג כזה של ילקוט רצוי לקנות עגלה חיצונית או תיק מתפרק אותו יוכלו הילדים לקחת על גבם בטיולים או ימים קצרים.

 

ישיבה נכונה בבית הספר:

 

  • הקפידו על בדיקת עיניים תקופתית, ילד שלא רואה טוב עלול לפתח בעיות צוואריות ובעיות אורטופדיות עקב הצורך בתנועות צוואר מאומצות לעבר לוח המורה, המחברת או מסך המחשב.
  • בדקו מה מקומו של הילד ביחס ללוח, בכיתות הנמוכות כאשר הלמידה נעשית בקבוצות רצוי לבקש מהמורה להחליף במקומות הילדים מדי פעם על מנת למנוע מהילד להסתכל הצידה לאותו צד כל השנה, זה לא בריא לצוואר.
  • הסתכלו על ילדכם כאשר הוא יושב, אם יש לו נטייה לרכון קדימה או לחילופין להרחיק את הישבן ממשענת הכיסא, סביר להניח שהוא מתחיל לפתח הרגלי ישיבה לא נכונים, עבדו איתו על כך, התייעצו ביועץ ארגונומי או פיזיותרפיסט וחזקו את שרירי היציבה של הילד.

 

עמדת הלימוד של הילד בבית:

 

  • צרו סביבה המתאימה לגובה הילד וצרכיו שניתן לכוונה בקלות במידת הצורך. ישנם היום כיסאות ושולחנות המותאמים למידות הילד ומתכוונים ביחד עם הילד.
  • אל תקנו לילד שולחן מפואר עם מגירות גדולות, המגירות מקשות על הילד לשבת בגובה נכון ובכך גורמות לעומס על חגורת הכתפיים והגב, פלטת השולחן צריכה להיות בעובי של לא יותר מ 3 ס"מ, אם חייבים מגירות הקפידו שהן תמוקמנה בצידו של השולחן ולא באזור הישיבה.

 

עמדת המחשב של הילד:

 

  • עמדת המחשב צריכה להתאים במידותיה לילד, ניתן היום לרכוש שולחנות עם רגליים פנאומטיות ולכוון את גובה השולחן בהתאם לגובהו של הילד.
  • כיסא המחשב צריך להתאים בגודלו, הקפידו שעומק מושב הכיסא יהיה כאורך ירכי הילד, אחרת הוא לא יוכל לשבת נכון בכיסא.
  • מקלדת מיני (ללא החלק של המספרים) ועכבר קטן (של לאפ- טופ לדוגמא), יאפשרו לילד משחק והקלדה במנחים נכונים ללא עומס מיותר על מפרקי כפות הידיים והכתפיים.
  • למדו את הילד מגיל צעיר הקלדה עיוורת וקיצורי מקלדת, בדרך זו הוא יסגל הרגלים נכונים וארגונומיים, שיעזרו לו להפחית את העומס המצטבר בכפות הידיים לאורך השנים. 

 

תנועה ופעילות גופנית:

 

  • למדו את ילדכם ישיבה דינאמית, ישיבה ללא משענת גב מחזקת את שרירי הגב, ישיבה על כדור פיטבול בגודל מתאים מעודדת את מערכת היציבה לפעולה, כיסא ברכיים, כיסאות יוגה נמוכים ועוד הינם דרך מצוינת לגוון את שעות הישיבה ולעזור בחיזוק הגוף ושמירה על בריאות הגב.
  • הקפידו על הפסקות פעילות בזמן הישיבה מול המחשב והטלוויזיה, הקפידו על הפסקה לפחות כל שעה, החזיקו בבית אביזרים פשוטים המעודדים תנועתיות: טרמפולינה, חבל, כדור פיטבול. אביזרים אלו יעזרו לילדים שלכם להישאר פעילים גם בתחומי הבית.
  • הקפידו שהילדים יעסקו בפעילות גופנית יומית (2-3 פעמים בשבוע חוג זה ממש לא מספיק), צאו איתם לגינה ולטיולים, למדו אותם לרכב על אופניים ועזרו להם לסגל אורך חיים פעיל ובריא.

 

מודעות:

 

מודעות לבריאות הגב והמפרקים וסיגול הרגלים בריאים מתחילים מגיל צעיר, הראו דוגמא לילדכם, עסקו גם אתם בפעילות גופנית קבועה, שמרו על הרגלי ישיבה נכונים והשאירו את הנושא הארגונומי בסדר היום המשפחתי במהלך כל השנה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

דלית בן טובים מומחית לארגונומיה, מנהלת מקצועית של אתר ergoshop למכירת ציוד משרדי בריאותי למניעת כאבי גב וכאבים בעבודה מול מחשב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב