דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבחים כפריים: זיכרונות מפרובאנס 

מאת    [ 07/08/2011 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 3350 פעמים ]

מטבחים כפריים נחשבים היום למטבחים הכי אקסקלוסיביים, יוקרתיים ומעוצבים בשוק - הישראלים אימצו לחיקם את אותם מטבחים כפריים. מטבחים אלו משתלבים היטב בסגנון עיצוב ים תיכוני.
כמו כל אופנה שמגיעה אלינו בדיליי לאחר כמה שנים בניכר, סגנון הפרובאנס הכפרי הגיע לישראל אמנם באיחור של כמה עשרות שנים, אך עדיף מאוחר מאשר לעולם לא... מצחיק להיזכר איך פעם, לפני עשרות שנים, בימי ילדותנו, מטבחים היו מצופים בטפט זול דמוי עץ, נחבאו אל הכלים והוסתרו מאחורי דלת סגורה – כדי להצניעם מעיני האורחים המזדמנים. 

היום מטבחים (מטבחים כפריים או מטבחים מודרניים) הם חלק בלתי נפרד מטרנד ה"אופן ספייס" של הבית, והם לא נחבאים מאחורי קיר או דלת.
יש לכך יתרונות וחסרונות. היתרונות ברורים – מטבחים כפריים שהם חלק מהסלון הפתוח, נותנים אווירה של מרחב, מגדילים את הבית ויוצרים אחדות אנרגטית, כאילו הבית הוא חלל אחד וגוף אורגני. כמובן, יש לכך גם חסרונות. תשכחו מכלים מלוכלכים, בלגן ושאריות אוכל שמפיצות ריח  - מכיוון שהמטבח התאחד עם הסלון, חובה שהוא יהיה נקי ומצוחצח.... אחרי הכול, האורחים ובני המשפחה נמצאים הרבה בסלון, ואף אחד לא אוהב לחלוק את המרחב הפרטי שלו עם כיור מלא עד אפס מקום בכלים ריחניים.

היום כל המטבחים המוצעים בשוק הם בדרך כלל מטבחי אופן ספייס. למה כדאי לרכוש מטבחים כפריים ולהעדיפם על מטבחים קרירים ומינימליסטיים?

אי של שלווה – בחיים העמוסים של היום, שאנשים מתקשים למצוא פינה של שקט ושל שלווה, אין מנוס מלנסות וליצור אי של שלווה, נקי מדאגות, עצבים ותסכולים. מטבח כפרי הוא אמנם דרך מלאכותית ליצירת רוגע, אבל הוא משפיע עלינו ברמה הלא מודעת, עוטף אותנו בקונוטציות של רכות, נוסטלגיית ילדות, זיכרונות ומראות מסרטים אמריקאיים – הכול מתערבב לו ויוצר מארג של שלווה אחידה, נעימה ומרגיעה.

לבן טהור – הצבע השולט אצל מטבח כפרי הוא לבן, ולא בכדי. ההשפעה הבלתי מודעת שלו עלינו היא של ניקיון, טוהר ורכות. בדיוק מה שאנחנו צריכים לפני יום ארוך ומתיש, או ממש בסיומו. הצבע הלבן המקיף אותנו מרגיע אותנו אוטומטית.

הוד והדר – מטבח כפרי הוא ללא ספק אצילי ומלכותי מאוד, ויש בו משהו שמזכיר בית בובות ויקטוריאני... הוא משדר תחושה ספק אירופאית, ספק ים תיכונית, ספק אמריקאית – מטבח כפרי נראה טוב בכל מקום ובכל סביבה ומשתלב נפלא במיוחד במקום שעטוף בטבע ובירק.

גיבוש המשפחה – היום, כשכל בני המשפחה נוטים להסתגר בעולמם הפרטי, מטבח כפרי משמש מקום מפתה לשבת ולבלות בו. לא משנה אם מדובר בישיבה מול הלפטופ או בחיפוש אפליקציות באייפון - מטבחים כפרי הוא המוקד המשפחתי שמקרב בין בני המשפחה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב