דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שילוח בינלאומי: על המעורבים בתהליך 

מאת    [ 07/08/2011 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 2585 פעמים ]

כולנו שומעים על שילוח בינלאומי בכל מקום. אנו שומעים על כך מחברים, שכנים או בני משפחה שהשתמשו בשרותיו של שילוח בינלאומי, אנו קוראים על כך בשלטי חוצות ובפרסומות ברדיו ובטלויזיה, אך האם אנו באמת יודעים את פרוש הביטוי, וכיצד שילוח בינלאומי באמת עובד?

ובכן, אפשר לבדוק במילון ולראות שהמשמעות המילולית של "שילוח" פירושה- הפעולה או העסק של שליחת טובין מעבר לים. אך ישנם עוד נושאים רבים שאפשר לדבר עליהם. במאמר זה נדבר על האנשים והגופים אשר מעורבים בתהליך של שילוח בינלאומי, ונסביר את פעולתו וחשיבותו של כל אחד מהם. ואלו הם האנשים: השולח; המקבלים (או הנמענים); הצד אשר אותו מיידעים במהלך השילוח; קו הספנות; סוכנות השילוח; המובילים; רשות הנמלים; רשויות המכס. מהו תפקידו של כל אחד מהם?

השולחים: אלו הם האנשים או החברות אשר שמם כתוב בעמודת "השולח" בשטר המטען של שילוח בינלאומי, או במילים אחרות- ה"בעלים" או "המוכרים" של המטען, האנשים שהזמינו את השילוח.

המקבלים (או הנמענים): האנשים או החברות אשר בשטר המטען שנכתב בתהליך של שילוח בינלאומי רשום שמם בעמודה של "המקבלים", או במילים אחרות- ה"קונים" של המטען, האנשים שאליהם המטען אמור להגיע בסופו של השילוח.

הצד אשר אותו מיידעים במהלך השילוח: האנשים או החברות אשר איתם יוצרת חברת השילוח קשר במהלך שילוח בינלאומי של מטען כלשהו. אנשים אלו יכולים להיות הנמענים של המטען כפי שפורט קודם, אך אלו יכולים להיות גם אנשים אחרים. אנשים אלו הם לרוב האנשים אשר יקבלו את ההודעה על הגעתו של המטען אל הנמל.

קו הספנות: החברה אשר נושאת באופן מעשי את המטען מהנקודה הראשונה אל הנקודה השניה, כלומר- החברה אשר מבצעת שילוח בינלאומי הלכה למעשה. מעניין לדעת שלא כל חברות השילוח הן הבעלים של הספינות אשר נושאות את המטען- אלא עובדות בשיתוף פעולה עם קו הספנות.

סוכנות השילוח: החברה אשר מטפלת עבור הלקוח בכל הנושאים הנוגעים לתזוזות המתרחשות במהלך שילוח בינלאומי. סוכנות השילוח יכולה לעשות עבור הלקוח את המשא-ומתן עם קו הספנות, וקובעת או מייעצת באיזה קו ספנות יש להשתמש עבור כל משלוח. כאשר מזמינים שילוח בינלאומי, כדאי לבדוק האם סוכנות השילוח היא זו אשר דואגת לענייני המכס בהגעת המטען אל נמל היעד.

המובילים: החברה אשר דואגת לכל ענייני התחבורה, לאחר הגעתו של המטען אל הנמל. שילוח בינלאומי אינו מסתיים בהגעתה של הספינה אל נמל היעד, אלא רק לאחר שמהטען מגיע אל הנמענים,שיכולים להמצא בעומקה של המדינה ולא ליד הנמל. לנושא זה דואגים המובילים, ויש לבדוק האם סוכנות השילוח דואגת להובלה הזו, או שמא על הלקוחות לתכנן את ההובלה בעצמם.

רשות הנמלים: החברות אשר באחזקתן הנמלים השונים אשר הספינה הנושאת את המטען עוברת דרכם במהלך שילוח. לרוב חברה זו היא גוף ממשלתי או שלוחה של גוף ממשלתי, אך במדינות מסויימות זו יכולה להיות חברה פרטית.

רשויות המכס: הגוף אשר בודק כל מטען המגיע אל הנמל ומחליט האם המטען יכול להכנס אל המדינה או לא, וקובע את הסכום אשר יש לשלם עבור כניסתו של כל מטען אל המדינה.

אנו מקווים שהכרות עם החברות והאנשים השונים המצויינים במאמר זה תעזור לכם לנהל תהליך של שילוח בינלאומי בדרך קלה, יעילה ונעימה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב