דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפלקסולוגיה 

מאת    [ 07/08/2011 ]

מילים במאמר: 574   [ נצפה 3580 פעמים ]

באמצעות הרפלקסולוגיה ניתן לטפל במגוון רחב של בעיות רפואיות ושל מצבים נפשיים כגון :


    • עייפות, חוסר אנרגיה, תשישות
    • מתח ולחץ- שרירים תפוסים, חוסר שינה, קוצר נשימה, פעימות לב מואצות, כאבי ראש, ירידת ריכוז.
    • כאב – במיוחד כזה שלא נובע מפציעה או מדלקת: מיגרנה, כאבי שרירים ופרקים וכדומה.
    • תסמונות שקשורות למערכת העיכול שהוגדרו כמעי רגיז: כאבי בטן, שלשולים, עצירות, צרבות, גזים ועיכול לא תקין.
    • הפרעות שקשורות לפעילות הורמונלית, כולל אי סדירות וכאבים שקשורים למחזור החודשי או בעיות בבלוטת התריס.

 רפלקסולוגיה תומכת ביכולת של הגוף לתקן ולרפא את עצמו. זוהי צורה עדינה, לא פולשנית של ריפוי שפועלת כדי להביא את האיזון לגוף .

רפלקסולוגיה מגבירה את זרימת דם דרך האיברים, זרימת דם מספקת תזונה נכונה ואיזון סוכרים וחמצן לגוף, דבר זה מקל מהלחץ על הלב ומספק אנרגיה לגוף. מערכת הלימפה מנקה את הגוף מהצטברות רעלים .ומסייעת לפעולה תקינה של כל מערכות הגוף.

 רפלקסולוגיה היא טיפול הוליסטי לא פולשני,המטופל שוכב בזמן הטיפול,נרגע ולעיתים אף נרדם תוך כדי כך. תחילה מבוצע איזון גופני כללי באמצעות כף הרגל, ובהמשך ניתן דגש לאזורים בכף הרגל שמייצגים את האיברים שבהם התגלו הבעיות שבגללן ביקש המטופל עזרה. כמו בכל מסגרת טיפולית, ניתן במפגשים החוזרים לדייק יותר ויותר ולהעמיק את האפקט הרצוי. טכניקות המגע מגוונות – החל מעיסוי עדין וכלה בלחיצות אינטנסיביות. הכל לפי הצורך.

 רפלקסולוגיה מבוססת על ההשקפה האומרת שנקודות רפלקס שונות בכף הרגל משקפות ומשפיעות על חלקים ואיברים שונים בגוף ומושפעות מהם.הכרת האזורים האלה מאפשר למטפל/ת לזהות אזורים חלשים ולטפל בהם .התאוריה והשיטה פותחו בתחילת המאה על ידי ויליאם פיצ'גראלד ושוכללה על ידי מטפל אמריקאי בשם יוניס אינגהם שהסתמך על מסורות מצרים  העתיקה.

דוקטור פיצג'רלד היה רופא אף  אוזן  גרון שהשתמש בלחיצות בגוף כדי להפחית את השימוש בקוקאין כמשכך כאבים אחרי ניתוחים. הוא חילק את הגוף לעשרה אזורי אנכים שווים, שהסתיים באצבעות הידיים והרגליים.הוא הגיע למסקנה כי לחץ על חלק אחד של אזור יכול להשפיע על מערכת בגופו של האדם,הוא האמין כי יש "אנרגיה חיונית",כלומר במחזור בין איברים של גוף האדם, החודרת לתוך כל תא חי  כאשר האנרגיה הזו חסומה אזור החסימה יושפע כאשר הרפלקסולוג ילחץ על אזור או אזורי רפלקס מתאימים האדם יחווה כאב.

כאב זה נובע מהיווצרות גבישים באזורי הרפלקס, מבנים גבישיים אלה ניתן לפרק ולאזן את  הבעיה והמטופל יחוש הקלה. פעולת הרפלקס נמצאת על כפות הרגליים ,הידיים  והאוזניים אשר מתאימות לחלקים שונים של הגוף רפלקסולוגיה היא פרקטיקה נפוצה באסיה שבה רפלקסולוגיה ברגל (הידוע בשם עיסוי כף רגל) מאוד פופולארית . כיום  ישנה מודעות רבה לטיפולי רפלקסולוגיה ולהשפעות בלחיצת נקודות רפלקס לחיים בריאים ולטיפולים במחלות והחלמה מהם .

מחקר שנערך בארה"ב בשנת 1991 באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, ציין כי נשים שקיבלו רפלקסולוגיה שבועית לטיפול בתסמונת קדם וסתית , דווח על הצלחה ב62% מהמקרים .

 ניסויים בבריטניה (בשלהי שנות ה -90) מראים כי רפלקסולוגיה מאיצה את תהליך ההחלמה שלאחר הניתוח עבור מקרים של ניתוח להחלפת פרק הירך.

בינואר 2004 רופאים בבריטניה יעצו להציע רפלקסולוגיה כאופציה לטיפול בטרשת נפוצה. מטופלים רבים אינם  יודעים את יתרונות הרבים  של הרפלקסולוגיה -טיפול רפלקסולוגי אינו חייב להעשות רק כאשר יש חוסר איזון,מחלה ,או בעיה גופנית באזור מסוים.חשיבות רפלקסולוגיה היא במניעת מחלות עתידיות ושמירה על תהליך חיים  בריא ותקין.

הרפלקסולוגיה מקלה באופן מיידי על אי הנוחות של חולים ומטפלת  במחלות הבאות : מגרנות,כאבי ראש,תסמונת קדם וסתית ,כאבי מחזור,בעיות עיכול,עצירות,גודש בסינוסים, טרשת ,רגל סוכרתית, טיפולי רפלקסולוגיה על בסיס קבוע יחזקו את הגוף כולו ויחסנו אותו מבעיות שינה,דיכאון,ויתרמו לחיזוק מערכת החיסון .

 רפלקסולוגיה תומכת  בכל מערכות הגוף, ולכן משפרת את העיכול, הרבייה, הנשימה ,הלימפה, המערכת החיסונית ומערכת האנדוקרינית.היא עוזרת לגוף לתפקד ברמה אופטימאלית, ומסייעת במניעת מחלות.


 

 

 

ניר חוכיימה  מעסה ומטפל הוליסטי רב תחומי מטפל בארומתרפיה,שיאצו,פרחי באך,עיסוי שוודי,עיסוי רקמות עמוק,עיסוי ספורטאים,רפלקסולוגיה,מומחה לכאבי גב לעמוד שדרה שלד ושרירים .


לצפיה בהמלצות מטופלים בוידאו


לצפיה בסרטון  תדמית


בקרו באתר של ניר חוכיימה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב