דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופציות בינאריות - המדריך המלא 

מאת    [ 07/08/2011 ]

מילים במאמר: 855   [ נצפה 3779 פעמים ]

המונח החם ביותר בעולם ההשקעות הפיננסיות כיום הוא "אופציות בינאריות", אפיק ההשקעה החדשני שהולך וכובש את המשקיעים גם כאן בישראל – החל בסוחרים המיומנים והמשופשפים ביותר, ועד למשקיעים הקטנים שבאמצעות האופציות הבינאריות עושים את צעדיהם הראשונים בשוק ההון. אופציות בינאריות יכולות לספק למשקיעים בהן תשואה פנטסטית של עד 90%, בפרק זמן שיכול לנוע מיום אחד ועד לרבע שעה בלבד.

אבל מה זה אומר בעצם, אופציות בינאריות ואיך הן עובדות? ואיך תוכלו גם אתם להרוויח תשואה של 90% ברבע שעה? עבורכם, ניסחנו את המדריך המלא לאופציות בינאריות, לכל מי שמתעניין ולכל מי שרוצה להתחיל לסחור ולהרוויח.

אופציות בינאריות נקראות גם אופציות דיגיטליות – ומדובר באופציות שיש להן אך ורק שתי תוצאות אפשריות. או שהמשקיע קולע נכון, ואז הוא מרוויח סכום קבוע וידוע מראש – או שהמשקיע מפספס בהערכתו, ואז הוא מאבד סכום כסף ידוע מראש. זאת, בניגוד לאופציות אחרות, שבהן סכום הרווח או ההפסד יכול להשתנות לפי התנודות של נכס הבסיס להשקעה.

-איך זה עובד בדיוק?

מסחר באופציות בינאריות הוא עסק מאוד פשוט. בתור התחלה כל מה שצריך לעשות זה להיכנס לאחד מאתרי האינטרנט למסחר באופציות בינאריות ולבחור את נכס הבסיס ואת שעת הפקיעה – נניח, מדד ת"א 100 ושעה 11:45, או מחיר הנפט ושעה 13:00. הדבר הבא הוא להסתכל על המגמה בשוק, ולהחליט אם לדעתכם נכס הבסיס הולך לעלות או לרדת בזמן שנותר עד לשעת הפקיעה. צדקתם? הרווחתם את הסכום הקבוע מראש – בדרך כלל עד 90% על כל שקל שסיכנתם.

-ואם נכס הבסיס דווקא נע בכיוון ההפוך?

במקרה כזה המשקיע יפסיד סכום כסף ידוע מראש. רוב אתרי המסחר באופציות בינאריות מעניקים גם במקרה של השקעה כושלת החזר של עד 10% מערך ההשקעה.

-על אילו נכסי בסיס מדובר?

כעיקרון, כל נכס יכול להוות נכס בסיס לאופציות בינאריות. מדובר בין היתר במדדים – כמו מדד ת"א 100 או מדד הנאסד"ק; מניות ספציפיות – כמו מניית טבע או מניית מיקרוסופט; סחורות – כמו מחירה של חבית נפט או אונקיית זהב; ומטבעות – נניח, שער הדולר לעומת השקל, או שער היורו לעומת הין היפני.

-מה היתרונות של אופציות בינאריות?

קודם כל, העובדה שהרווח האפשרי וההפסד הפוטנציאלי שניהם ידועים מראש. זה מאפשר לסוחר לקבל בצורה מושכלת את ההחלטה כמה כסף לסכן בתמורה לאיזה סיכוי. דבר שני, מדובר בקלות ובנגישות של המסחר, בהשוואה לצורות מסחר אחרות וסבוכות יותר. מסחר באופציות בינאריות גם אינו כרוך בפתיחת חשבון ניירות ערך בבנק שבו מתנהל חשבונך. ולסיום, אופציות בינאריות מהוות אפיק השקעה מלהיב במיוחד, העונה על הצרכים של משקיעים שמחפשים רווחים מהירים, בפרקי זמן קצרים, תוך כדי ניצול התנודתיות בשווקים הפיננסיים. לטוב ולרע, האדרנלין של הסוחר באופציות בינאריות, שונה מאוד מזה של מי שמשקיע באפיקי השקעה שמרנים יותר.

-ומה עם מי שממש שונא-סיכון? גם בשבילו יש אופציות בינאריות?

באופן כללי בעולם ההשקעות יש לא מעט סיכונים, וזה נכון לכל אפיק השקעה שתבחרו בו. עם זאת, חשוב לומר שאופציות בינאריות הן בהחלט לא אפיק מתאים כדי לשים בו את כל חסכונותיכם, או אפילו את רובם – לשם כך יש אפיקי השקעה שמרנים, כגון קרנות פנסיה, קופות גמל ופיקדונות בנקאיים.

מצד שני, גם מי ששונא-סיכון יכול מדי פעם להשקיע באופציות בינאריות – בתנאי שהוא מקפיד להשקיע את מרבית חסכונותיו באפיקים שמרניים, ובתנאי שהוא מציב לעצמו גבולות בדבר סכומי ההשקעה באפיק זה. אתרים רבים מציעים דרכים לצמצם את הסיכון: אתרים אלו מאפשרים לסוחר לבחור בין אופציות בינאריות עם תשואה וסיכון גבוהים, לבין כאלו עם תשואה וסיכון נמוכים יותר. כך או כך, אופציות בינאריות הן בשום פנים לא תחליף לחיסכון פנסיוני.

-אז למי האופציות הבינאריות מתאימות?

אין באמת פרופיל אחד ויחיד למשקיע באופציות בינאריות. זה יכול להיות הסוחר המשופשף שהתלהב מהפשטות והזמינות של האפשרות לרווח זריז, וזה יכול להיות הסטודנט שרק נכנס לתחום, ומשתמש בהשקעות של סכומי כסף קטנים באופציות בינאריות על מנת ללמוד ולהכיר את שוק ההון. מכיוון שאופציות בינאריות הן זמינות למסחר במשך כל שעות היממה, מדובר באפיק השקעה שיכול להתאים לאנשים שעובדים במהלך היום בעבודות שונות, גם כאלו שאינן קשורות כלל לשוק ההון. אופציות בינאריות מתאימות מאוד למי שמחפש אפיק השקעה מלהיב שיספק לו אדרנלין – אך הן בהחלט לא מתאימות למי שאין לו חסכונות לטווח ארוך באפיקי השקעה שמרנים ולמי שאינו מסוגל לשים גבול לסכומים אותם הוא מחליט לסכן.

-ממתי קיימות אופציות בינאריות?

אופציות בינאריות הן לא דבר חדש, הן קיימות מזה מספר עשורים אבל תמיד נחשבו לכלי מתוחכם שמיועד לגופים פיננסיים גדולים, המבקשים לגדר סיכונים. החידוש הגדול של השנים האחרונות הוא הנגישות של האופציות הבינאריות: מהפיכת האינטרנט הביאה להקמתם של מספר רב של אתרים המציעים פלטפורמות מסחר אינטרנטיות לאופציות בינאריות. כיום התחום נפוץ הרבה יותר, וכל אדם עם גישה לאינטרנט יכול להתנסות בסחר באופציות בינאריות.

-האם קיימות אופציות בינאריות מסוגים אחרים?

בהחלט. פרט לאופציות שבהן הסוחר צריך לבחור אם לדעתו נכס הבסיס ירשום עלייה או ירידה עד לשעת הפקיעה, קיימות גם "אופציות נגיעה": באופציות אלו המשקיע צריך להחליט אם לדעתו במהלך הזמן שנותר לפקיעה נכס הבסיס "ייגע" או "לא ייגע" בשער מסוים – נניח, האם בשעה הקרובה מחיר הנפט יירד עד ל-85 דולר לחבית (ולו לרגע אחד), או האם מדד הנאסד"ק יעלה עד רמה של 1,300 נקודות. באופציות נגיעה אין חשיבות לשאלה מה היה השער של נכס הבסיס ברגע הפקיעה, אלא רק לשאלה האם במהלך התקופה השער נגע או לא נגע בנקודה שנקבעה מראש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב