דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך ישפיע הזינוק המטאורי של אנדרואיד? 

מאת    [ 07/08/2011 ]

מילים במאמר: 821   [ נצפה 2259 פעמים ]

חברת המחקר Canalys מדווחת השבוע על זינוק מדהים בשיעור המכירות של הטלפונים הניידים החכמים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. על פי מחקר שערכה עולה כי נתח השוק של אנדרואיד גדל בשנה האחרונה ב-71%! 
כמחצית (48%) מהסמרטפונים שנמכרו ברבעון השני של 2011 מבוססים על מערכת זו. 


Canalys בדקה את נתחי השוק של מערכות ההפעלה השונות לטלפונים ניידים חכמים ב-56 מדינות מסביב לעולם. ב-35 מהן, אנדרואיד נמצאת במקום הראשון. במדינות שבאזור אסיה פסיפיק שיעור האימוץ של אנדרואיד גבוה במיוחד. כך למשל, בדרום קוריאה עומד נתח השוק של אנדרואיד על 85% ואילו בטאיוון על 71%.


iOS, מערכת ההפעלה של אפל לאייפון, מחזיקה, לעומת זאת, בנתח שוק של 19% - כחצי מזה של האנדרואיד. ב-33% הנותרים מתחלקים כל מערכות ההפעלה האחרות, כולל Windows Phone של מיקרוסופט, סמיביאן של נוקיה ומערכת ההפעלה של RIM.

מה המצב בישראל?


בישראל אין עדיין נתונים מדויקים, אך ההערכות שונות אומרות שהמצב מעט שונה משאר העולם. מרבית הישראלים מעדיפים כיום את האייפון על פני כל מכשיר אחר. על פי ההערכות בישראל יש כ-600 אלף טלפונים ניידים מסוג אייפון. זאת לעומת כ-370 אלף טלפונים ניידים מבוססי אנדרואיד. לגבי השינוי ברבעון האחרון, כאמור לא ידוע מה היו המכירות המדוייקות.
בין הדגמים הבולטים ביותר בשוק המבוססים על אנדרואיד, ניתן לראות את הגאלקסי S של סמסונג, אשר לטענת סאני, יבואנית החברה בישראל, הוא כבר הצליח להימכר ביותר מ-200 אלף יחידות. הגרסה החדשה שלו S II שזוכה בעולם להצלחה רבה, סביר שתביא לגידול ניכר במספר זה.


מה כל זה אומר?


כך או כך, גם בישראל וגם בעולם ניתן לראות מגמה ברורה של התרחבות נתח השוק של אנדרואיד על פני מערכות ההפעלה האחרות המוצעות כיום למכשירי הסמרטפון. חשוב לשים לב למגמה הזו משום שהיא עשויה להשפיע באופן אישי על משתמשי הסלולאר. 
המשמעות של הגידול המהיר במספר המשתמשים באנדרואיד היא שגם מספר היישומים והאפליקציות המיועדים לה גדל בהתמדה. לארגונים יש יותר אינטרס להשקיע בפיתוח של אפליקציות לפלטפורמה עם מספר רב של משתמשים ואת התוצאה של כך ניתן לראות כבר כיום. חנות האפליקציות של אנדרואיד מציעה כיום מעל 400 אלף אפליקציות ויותר אפליקציות חינמיות מזו של אפל - מעל ל-169 אלף אפליקציות לעומת 122 אלף באפ סטור של אפל. 


ההערכה היא, שבדומה לחוק הפקס הידוע, כל משתמש נוסף באנדרואיד יאיץ את אימוצה על ידי מספר גדול עוד יותר של משתמשים. כלומר, המגמה של הגידול במספר המשתמשים באנדרואיד עשויה לתפוס בעתיד הקרוב תאוצה גדולה עוד יותר.


מהן ההשלכות המעשיות?


רבים מהישראלים בוחרים כיום כברירת מחדל באייפון של אפל,  אך המגמה שעליה מדווחת Canalys מרמזת על כדאיות לבחון שינוי בכיוון המחשבתי. למי שרוצה וחשוב לו יותר אפליקציות ובאופן מיוחד יותר יישומים חינמיים, כדאי מאוד לשקול גם מכשירים מבוססי אנדרואיד לפני הרכישה. 


את הרעיון הזה מחזקת ההערכה שהאייפון 5, הגרסה הבאה של המכשיר, אשר צפויה להיות מוכרזת בספטמבר, לא תהיה פורצת דרך במיוחד ושלא תהיה לה עדיפות מיוחדת מבחינת המפרט שלה על פני דגמים מובילים אחרים בשוק. כמו כן, העובדה שאנדרואיד היא מערכת הפעלה פתוחה, המבוססת על לינוקס, וכן שהיא מותקנת על מבחר רב מאוד של דגמי טלפונים ניידים, הופכת את הרעיון של אימוצה, לאטרקטיבי אף יותר.


האתגרים שבדרך


יחד עם כל מה שאמרנו כדאי לשים לב גם לכמה אתגרים שעומדים בדרך. ביניהם ניתן לראות את התביעות המשפטיות נגדה מחברות המחשוב הגדולות בעולם. כך למשל, גוגל קיבלה כבר תביעות משפטיות בשל הפרת פטנטים לכאורה באנדרואיד על ידי מיקרוסופט ואורקל. 


עוד כדאי לשים לב כי אנדרואיד מוצעת כיום בכמה גרסאות שונות ובכמה תצורות, בהתאם למה שבחרו יצרניות הטלפונים הניידים. לכן, יתכן מאוד שמשתמשים שהתרגלו לגרסה מסוימת יתקשו להסתגל לגרסה אחרת. כדאי לקחת זאת בחשבון, במיוחד כאשר מאמצים אנדרואיד באופן נרחב בארגונים. 


כמו כן, חשוב לציין את רמת הנאמנות הגבוהה של משתמשי האייפון למכשיר שלהם לעומת אנדרואיד. על פי סקר שערכה חברת פייפר ג'פריס כ-94% ממשתמשי האייפון אמרו כי ירכשו גם את גרסה הבאה של המכשיר. זאת, לעומת 47% בלבד ממשתמשי אנדרואיד שאמרו שירכשו מכשיר מבוסס אנדרואיד נוסף בעתיד.


היבט נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא האבטחה - ככול שאנדרואיד נעשית יותר ויותר פופולארית כך גם גובר מספר איומי האבטחה עליה. כך למשל, על פי מחקר שערכה חברת האבטחה Lookout - מספר האיומים אנדרואיד גדל בחצי השנה האחרונה פי שניים. בין הדוגמאות לאיומים הללו ניתן לראות סוס טרויאני שהופץ לאחרונה אשר מסוגל להקליט את השיחות של המשתמש בטלפון. כדאי לשים לב לבעיות אלו ולהיות מודע אליהן.


מה ההמלצות המסכמות?


אלה ההמלצות שלנו:


1. לתת תשומת לב גדלה יותר למכשירים מבוססי אנדרואיד.
2. ברמה ארגונית ובמיוחד כאשר מפתחים אפליקציות לכלל השוק או במקרה ואין סלולארי חכם בלעדי של הארגון (בלקברי למשל), לתת קדימות זהה מבחינת פיתוח יישומים לאנדרואיד כמו לאייפון.
3. למי שמתכנן לרכוש מכשיר חדש, אנו ממליצים לחכות עוד כחודש, לספטמבר הקרוב שבו יתפרסם המפרט המדוייק של אייפון 5 ואז לקבל החלטה.


לרגל חגיגת 20 שנה לפעילות פיסיאון, קובי מציע שורה של טיפים בדוקים ועובדים ליהנות מיותר זמן פנוי www.techmap.co.il/time


לטיפים וקיצורי דרך מעניינים בתחום המחשוב
www.pcon.co.il/v5/pcontip.asp


למידע נוסף על קובי שפיבק Bsc., MBA - העורך הראשי של pCon

בפייסבוק - www.facebook.com/pcon1 

 

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב