דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוסף סידן בתקופת ההריון 

מאת    [ 06/08/2011 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 2712 פעמים ]

הסידן בהריון

מדובר ללא ספק באחת התקופות היפות בחייה של אישה, עם זאת, הריון הוא תקופה מכוננת גם עבור חייו ובריאותו העתידיים של העובר ברחם האם. המשאבים הרבים הנדרשים מהאישה ההרה צריכים להיות מפוצים ע"י לא מעט חומרי בניין נכונים, בתקופה הרלוונטית, ע"מ שגם לאם וגם לעובר תהייה אפשרות מירבית להגיע להריון אופטימלי מבחינה ביולוגית,כזה שיאפשר לעובר לקבל כל מה שהוא יכול בחודשים קריטים אלו. קיימים כיום תקנים חמורים וקפדניים המנוסחים במחלקות שונות ומעודכנים מעת לעת. רשימת התוספים, הכוללים ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן ואבות מזון למינהם ארוכה. ואולם, ישנם כמה תוספי מזון אשר חשיבותם נזכרת שוב ושוב בכתבות ומחקרים שונים, אלו הם חומצת שומן אומגה 3 ותוסף סידן. בכל מה שקשור לתוספי אלו ישנו מגוון רחב של מקורות, אשר נבדלים במידת הזמינות שלהם לגוף, התוויות השימוש בהם, התועלת ומידת הספיגה שלהם בגוף.

תוספי מזון אומגה 3 לסוגיהם בהריון

הדיון לגבי התועל בתוספי מזון מאחורינו במובן זה שכמעט ואין גורמים בתחום הרפואה אשר מתכחשים לצורך המיוחד של האישה ההרה בתזונה "מיוחדת" לחודשי ההריון. הדיון מורחב היום לשאלה מהם תוספי מזון אומגה 3 בהריון נחוצים בהריון ובאיזה מינון יש לצרוך אותם? כאמור, אומגה 3 וסידן נמצאים במקום טוב ברשימה כזו, ולעיתים בראשה. נשאלת השאלה מה מועיל אומגה 3 לעובר? ומה תפקידו של הסידן? כדי להבין טוב יותר את תפקידם עבור העובר כדאי תחילה להבין במה הם מועיליםלגוף האדם בכללו. אומגה 3: מהווה חלק חשוב במעטפת התא("ממברנה"), נקשר בהפרעות קשב וריכוז, כולסטרול, בריאות המוח ועוד. סידן: מהווה את הבסיס לשלד. מקור טוב וזמין לסידן הוא "סידן ציטראט". קל לראות שתועלות כאלו אשר קשורות בגוף האדם הבוגר חשובות באותה מידה ואף יותר בגופו של עובר אשר נמצא בשלבי "בנייה" ראשוניים כל כך! אם נחשוב לרגע על תאי הגוף הנבנים בגוף העובר נבין כי הם לא שונים מהתאים המרכיבים אותנו, יתרה מכך, תהליכים המתרחשים בשלבים מודקמים כאלה יכולים לעצב את עתידו הבריאותי של התינוק בעתיד. מהן ההשלכות של חוסרים בתומרי הזנה בתקופת ההריון? מאחר וגוף האישה מספק את התצרוכת של העובר, ייתכן והביטוי לחוסרים יהייה אצל האישה ההרה. במחקר שבוצע בנושא "דיכאון שאחרי לידה" למשל, נתגלה כי נשים אשר צרכו אומגה 3 במהלך ההריון היו חשופות פחות לדיכאון! הריון הוא רק ביטוי אחד שניתן לייחס לאומגה 3, מה בדבר כל שאר התחומים הפחות נחקרים?

כיצד לבחור תוסף אומגה 3?

שמן פשתן יתרון: מכיל מעל 50% של אומגה 3 צמחי הנקרא גם "חומצת שומן אלפא לינולנית". חסרונות: עשוי להכיל פיטו אסטרוגנים ובנוסף מתחמצן במהירות. מקורות שמן דגים יתרונות: מכילים כמות טובה של אומגה 3 המצוייה במוח ותורמת להתפתחות המוח. חסרונות: מקורות שמן דגים עלולים להכיל חומרים מסוכנים שמקורם באוקיינוסים, בהם מסרטנים או גורמים למומים בלידה. מרווה מרושתת מדובר באומגה 3 הדור החדש במובן הזה שהוא נתגלה ופותח במכון ולקני רק בעשור האחרון במדינת ישראל והוא נותן מענה מצויין הן לבעיית חשש הזיהום בתוספי שמן דגים, והן לבעיית היציבות במקורות צמחיים אחרים כגון פשתן. מרווה מרושתת מכילה בזרעיה שמן המכיל כחמישים אחוז חומצת שומן אלפא לינולנית ובנוסף ויטמינים ונוגדי חמצון נוספים. כדי לסכם ניתן לומר היום כי ישנם מקורות רבים של אומגה 3. כדי לתת מענה מירבי לאם ולתינוק כדאי לקחת בחשבון את כלל המרכבים של "חומצות שומן בהריון". חשוב להיות מעודכנים ולדעת מה החסרונות של ימנו והיתרונות של הקידמה! המשמעות של שמן דגים בעידן של זיהום סביבתי משתנה בהתאם לתנאים וכדאי לדעת מציעה הטכנולוגיה החקלאית של כגון מקורות אומגה 3 מרווה. 

אומגה 3 הדור החדש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב