דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סושי: כמה עובדות מעניינות שאולי לא ידעתם 

מאת    [ 06/08/2011 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 4986 פעמים ]

רוב הישראלים אולי אוהבים מאוד לבצע הזמנת סושי כאשר הם רעבים, ולאכול אותה להנאתם, אך הם אינם מכירים את מקורות הסושי. למעשה, המילה סושי כלל אינה מתכוונת לדגים, לאצות או לרולים. "סו" פירושה חומץ, ו"שי" מגיעה מהמילה היפנית מישי, שפירושה אורז. כך שבאופן מילולי, סושי פירושו- אורז בחומץ. לפני מאות שנים, היפנים החלו למקם דגים יבשים בין שתי חתיכות של אורז שהושרה בחומץ, כדרך לשימור הדגים לתקופה ארוכה. כעבור כמה מאות, הם החלו לעטוף את הסושי בנורי- שהן האצות המוכרות לנו כיום בכל הזמנת סושי, כדי שיוכלו להגיש את הדגים מבלי שהם ידבקו לאצבעותיהם של הסועדים.

כיום, המילה סושי משמשת לתיאור חתיכה בגודל נגיסה של דג או ירקות עטופים באורז, ולעיתים גם באצות. אנשים שאינם מורגלים בביצוע הזמנת סושי על בסיס קבוע עלולים לחשוש שדגים נעים הם לא בטיחותיים, אך אם הדג טרי ומטופל בצורה המתאימה, לא קיים כמעט סיכוי שאכילת סושי עם דגים נעים בתוכו תגרום לכאבי בטן או לקלקול קיבה. באופן מסורתי, מכינים סושי מדגי ים, שהם הרבה יותר בטוחים מאשר דגים של מים מתוקים, ויש פחות סיכוי שיהיו בהם חיידקים. בנוסף, אנשים רבים נוהגים לבצע הזמנת סושי כתחליף להזמנת מזון מהיר מסוגים שונים, וזוהי בחירה מצויינת, שכן סושי מציע יתרונות רבים על פני מזון מהיר אחר, שהוא לרוב מטגן, שמנוני ולא טרי במיוחד. הזמנת סושי לא רק מצויינת עבור שמירה על המשקל והימנעות משומנים, אלא שהיא מספקת גם כמות נכבדה של אומגה שלוש (בזכות הדגים הטריים), וזהו ויטמין חשוב שקשה מאוד להשיג ממזונות אחרים.

והנה עובדה מעניינת נוספת על אכילת סושי- אתם לא תמיד אמורים להשתמש במקלות אכילה! הזמנת סושי מהסוג הרווח ביותר בארץ כוללת בדרך כלל סושי בצורת רול, בעוד סושי מסורתי נאכל בדרך כלל בצורת ניגירי, כלומר מנה של אורז סושי מתקתק מעט, אשר עליו מונחת חתיכה דקה של דג נע. שמתם לב פעם לכך שכאשר אתם מבצעים הזמנת סושי ומנסים לטבול את החתיכה העגולה בצלוחית הקטנה של רוטב הסויה בעזרת הצ'ופסטיקס, ואז להרים את החתיכה אל הפה, החתיכה קצת מתפרקת? זה משום שאתם אמורים לאכול סושי בעזרת הידיים ולא רק בעזרת הצ'ופסטיקס. לא, אנחנו לא צוחקים. היפנים האמיתיים אוכלים רולים של סושי עם הידיים, ומשתמשים במקלות האכילה רק כדי להרים את חתיכות הדג העדינות מהניגירי המסורתי.

ברולים של סושי המגיעים כאשר מבצעים הזמנת סושי רגילה, האורז אומנם דביק- אך בדרך כלל איננו מהודק מאוד, וזוהי הסיבה שהוא נופל מהרול כאשר אתם מנסים לאכול סושי עם צ'ופסטיקס. השיטה לאכילת סושי היא פשוט להחזיק כל חתיכה בקצות האצבעות בעדינות, ולטבול את הקצה שלה בקלילות בקערית הסויה. עובדה זו היא דווקא בשורה טובה עבור אלו ממכם שאוהבים מאוד לבצע הזמנת סושי מדי כמה ימים, אך אינם יודעים להשתמש במקלות האכילה. מיותר לציין שממש לא מומלץ לאכול שום סוג של סושי בעזרת סכין ומזלג!

יהיו מה שיהיו הסיפורים ההיסטוריים, חוקי הנימוס וההטבות הבריאותיות של אכילת סושי, דבר אחד ברור- סושי הפך בשנים האחרונות לאחד המאכלים הפופולריים ביותר בישראל, והוא מגיע במגוון צורות וטעמים- כך שכל אחד יכול למצוא את המנה המתאימה עבורו, ולבצע הזמנת סושי מוצלחת.

 

הכול על סושי: http://www.pkfight.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב