תוכנית שיווקית ממוקדת מעלה משמעותית את המכירות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תוכנית שיווקית ממוקדת מעלה משמעותית את המכירות 

מאת    [ 05/08/2011 ]
מילים במאמר: 455   [ נצפה 2362 פעמים ]

 
 

תוכנית שיווקית / קורל שחר

פעמים רבות אני נתקלת בחברות ועסקים, שהחלו עסק ללא תוכנית שיווק מסודרת, ומתוך כך חצי מתקציב השיווק שלהם התפזר בצורה לא ממוקדת ושלא כוונה דווקא לקהל היעד.
מחקרים רבים בתחום מנהל עסקים, הוכיחו שוב ושוב כי עסקים בכל גודל- מעסקים קטנים ועד חברות גדולות, אשר השתמשו בתוכנית שיווקית, הגדילו בלפחות 30 אחוז את הרווחיות שלהם כבר בשנה הראשונה לשימוש בתוכנית. תוכנית שיווקית טובה ואיכותית תגדיל את המכירות בהרבה יותר מכך.

חשוב מאוד אם כן, שעם הקמת עסק, תיצרו יחד עם יועץ שיווק, תוכנית שיווקית ממוקדת, מסודרת וכזו שתלווה אתכם מרגע פיתוח הרעיון ועד שנה מרגע הקמת החברה או הקמת העסק. בעסקים קטנים חשוב שתוכנית השיווק תעודכן לפחות אחת לשנה ובחברות גדולות- לפחות אחת לרבעון.

תוכנית שיווק טובה מהי?

תוכנית שיווקית טובה, היא זו שתעזור לכם כבר בשלב הקמת העסק ופיתוח הרעיון, למקד אתכם לרעיון רווחי, תדע לנצל שיטות שיווק ממוקדות ויעילות במיוחד לתחום העסק ותכוון אותו לכדי הצלחה, התפתחות וגדילה מתמדת.  

לדוגמא, לפני כשנתיים פנה אליי זוג יזמים בדבר הקמת עסק בתחום הדפוס. לשניים היה רעיון שבעזרתו יוכלו חברות ועסקים, להדפיס מוצרי קידום מכירות בצורה זולה יותר מזו שהייתה קיימת בשוק.

ישבתי עם שני היזמים במשך מספר פגישות- ליטשנו את הרעיון, בדקנו מי קהל היעד אליו העסק מכוון, מה טווח המחירים שהמוצר צריך להיות בו על מנת לקיים את הבטחת העסק למחירים זולים יותר ואילו פרמטרים צריכים להיות בו על מנת שיוכל להימכר בצורה מסיבית בשוק (כגון איכות מוצר, מגוון מוצרים רחב, מוצרים אפקטיביים וחדשנות).
החשיבה המקדימה במקרה זה, עזרה לזוג היזמים לחסוך עשרות אלפי שקלים על ייבוא מוצרים שאינם עונים על צרכי קהל היעד של העסק, מיקדה אותם בצורה משמעותית לקהל יעד ריווחי וכן פרסה בפניהם שיטות שיווק שמתאימות במיוחד לעסק שלהם ושמנצלות גורמים חשובים כגון, קשרים שיכולים לעזור להם בדריסת רגל בחברות גדולות, אנשים קרובים שמתחמים בעיצוב ושיחסכו להם כספים בעיצוב לוגו ומודעות פרסומיות ועוד. 

תוכנית שיווק טובה מורכבת מכמה פרמטרים:

-          מיקוד רעיון העסק לכדי רעיון ממוקד, רווחי ומתאים לשוק המיועד

-          פריסת קהלי יעד רווחיים

-          פיתוח מוצרים שעונים על צרכי השוק

-          פירוט המתחרים- מרמת המיתוג ועד רמת מחירים, פרסומים והצלחות

-          פיתוח רעיון שיווקי וקווי מיתוג העסק

-          במקרה של עסק קיים- היסטוריית רווחים והיכן עומד היום העסק מבחינת רווחיות

-          במקרה של עסק קיים- מכשולים ובעיות שפוגעים ברווחיות העסק

-          פירוט תקציב השיווק לשנה הקרובה ופילוחו לפי כלים שיווקים

-          פירוט אסטרטגיות ושיטות השיווק בהן העסק עומד לנקוט

-          הצבת מטרות ויעדי שיווק ומכירות

 

 

לאור מחקרים רבים, המורים על כך שעסקים וחברות שלא השקיעו בתכנון מקדים של תוכנית שיווק מסודרת וממוקדת, הפסידו כספים רבים ולא הגיעו למטרותיהם, ישנה חשיבות רבה לכתיבת תוכנית שיווק- הן בשלב הקמת עסק והקמת חברה והן בשלבים מתקדמים יותר בהם מעוניינים בהגדלת מכירות ובפיתוח מותגים ומוצרים חדשים. 

 

קורל שחר ניהלה את קהילות msn, הקימה וניהלה את מחלקת התוכן השיווקי של msn ישראל וליוותה מאות קמפיינים ועסקים ב-10 השנים האחרונות. קורל שחר מעניקה ייעוץ שיווקי מקיף, הכולל: ייעוץ שיווקי ליזמים, ייעוץ שיווקי לעסקים קיימים, הקמת מערכי מכירות, שיפור מערכי מכירות קיימים, אפיון וליווי בניית אתרים, כתיבת תכנים לאתרים ולעיתונים, כתיבה שיווקית, מיתוג מחדש של עסקים, ניהול אתרים ופורומים, כתיבת תוכנית שיווקית וייעוץ נקודתי.  


www.coralsha.co.il


 


התקשרו עוד היום וקיבעו פגישת ייעוץ ראשונית ללא תשלום וללא התחייבות! 077-9100646, 0523-986467

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב