גבריות חדשה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

גבריות חדשה 

מאת    [ 07/10/2007 ]
מילים במאמר: 911   [ נצפה 3567 פעמים ]

 
 


הגבריות החדשה מאת טלי רויזמן נטורופתית


הגבר הישראלי של פעם היה "גבר שבגברים", הוא לחם בצבא, עישן מלבורו והעריץ את סטאלון. הוא מת מהתקף לב בגיל 60. אותו גבר השתייך לדור שהמושג "גבריות אמיתית" קשר לאכילה, שתיית אלכוהול ועישון.

הגבר הישראלי של היום, בן 50 פלוס, עושה פעילות גופנית כל יום, לא מעשן ודואג לקחת את מנת הויטמינים היומית "כמו שעון". הדור של היום מודע לקשר שבין גנטיקה ואורח חיים בריא ולהשפעתם אחד על השני. הגבר של היום יודע הרבה יותר ממה שידע הדור הקודם ומייצג בעצם את ה"גבריות חדשה".

אם אתה רוצה לחיות חיים ארוכים ובריאים, הה מספר דרכים מצוינות שיעזרו לך להגיע למטרה זו:


נישואין - מתכון לחיים ארוכים

כמה גברים נשואים מתלוננים ומקטרים על כך שבסוף האישה עוד תקבור אותם? ובכן, מצטערת לאכזב, אבל ההיפך הוא הנכון! מחקרים הוכיחו כי גברים רווקים או גרושים שלא התחתנו שנית אינם חיים עד גיל מבוגר כמו גברים נשואים. זאת היא עובדה שהצורך לחלוק עם מישהו חוויות ובעיות הוא מהותי, חשוב ונחוץ מבחינה השרדותית?! למעשה, לא הכוס הנשברת או הכתובה הם האלמנט החשוב, אלא הזוגיות שתורמת לבריאת פיזית ונפשית טובה יותר. לכן, מומלץ להשקיע ולשאוף למערכת יחסים טובה עם בת הזוג.


יחסי מין - מתכון לבריאות ואושר

גברים רבים מייחסים חשיבות רבה לאון מיני, וזה לא סוד שלגיל יש השפעה אמיתית על משך הזיקפה ועוצמתה, הידעת כי פעילות מינית היא כמו ספורט - ככל שמתאמנים יותר, המצב טוב יותר.

מחקרים אף הראו שגברים ונשים המקיימים יחסי מין באופן קבוע לרוב בריאים יותר, מאושרים יותר וחיים יותר!.


ירידה במשקל - ירידה בסיכונים

השמנה היא דבר רע המשפיע באופן שלילי כמעט על כל מערכות הגוף, בעוד שירידה במשקל מביאה לרווח מיידי: מורידה סיכון ליתר לחץ דם, דלקות פרקים, סוכרת, מחלות לב ושבץ מוחי.

בטח תופתע לדעת כי במידה ואתה סובל מעודף משקל, כל הפחתה במשקל, אפילו של קילוגרמים בודדים מפחיתה את הסיכון. אצל אנשים הסובלים מכולסטרול גבוה, לירידה במשקל יש תועלת משמעותית יותר והם אף מסוגלים להפסיק טיפול תרופתי.

חשוב שהירידה במשקל תהיה הדרגתית, מה שאומר שחובה לאכול 3 ארוחות מלאות ומאוזנות ביום ולהפוך את הפעילות הגופנית לחלק משגרת החיים היומיומית. חשוב לצרוך עלים וירקות ירוקים ולהגדיל את צריכת השומן הבריא - שמן זית, פשתן, אבוקדו, טחינה ודגי ים צפוני. דבר מטעה שיש להיזהר ממנו הם חטיפים שרשום עליהם "דל שומן", אך למעשה הם מלאים בסוכרים, שבמידה וקיימים בגוף בכמות עודפת, הם הופכים לשומן.

המפתח לחיים בריאים הוא לא רק עצם הירידה במשקל אלא השמירה עליו לזמן ארוך, ולכן חשובה הדרגתיות התהליך.


בדיקת ערמונית

כשם שאצל נשים בגיל המבוגר עולה הסיכון לאוסטופורוזיס, גברים נוטים לסבול מהגדלה של בלוטת הערמונית (פרוסטטה). סימנים ראשוניים לבלוטה מוגדלת הם השתנה לילית או כזאת האורכת זמן רב יותר מהרגיל. לצערי, לא קיימים תרגילים לכיווץ הערמונית, אך דקל ננסי (סו פלמטו) יעשה זאת. ב - JOURNAL OF THE AMERICAN MEDICAL ASSOCIATION פורסם כי "סו פלמטו שיפר תסמינים בדרכי השתן והפחית תופעות לוואי" כמעט כמו הטיפול התרופתי המקובל. כמו כן מומלץ לצרוך גרעיני דלעת עשירים באבץ ועגבניות שעשירות בליקופן, ומגינות על הערמונית מפני סרטן. חשוב לדעת שערמונית מוגדלת עלולה להיות סימן לסרטן הערמונית, המהווה גורם תמותה שני בקרב גברים בארה"ב, לכן מומלץ להיות במעקב אצל הרופא.


חדר כושר - הסר דאגה מליבך

אם הייתי שואלת גבר טיפוסי מה סוג הפעילות המועדף עליו, סביר להניח שהיה אומר חדר כושר מכיון שמשלב גם פעילות אירובית וגם עבודת משקולות. פעילות כמו ריצה, ספינינג ושחייה מחזקות את שריר הלב ומגינות מפי יתר ל"ד וסוכרת.

פעילות שרירית המביאה להגדלת המסה עוזרת בשריפת קלוריות יומית רבה יותר. בנוסף, שריר "ניזון" מסוכר (גלוקוז) והגדלתו מסייעת בהפחתת רמות סוכר בדם. מסת השריר יורדת ככל שמזדקנים וע"י עבודה בחדר כושר ניתן להאט את קצב ההידרדרות. גם כאן חשובה ההדרגתיות והתחלה של 30 דקות הליכה ביום, 3-4 פעמים בשבוע היא המומלצת ביותר.


תסיים את הירקות מהצלחת!

לא משנה לאיזה עדה אנחנו שייכים, כולנו גדלנו עם "אמא פולניה" שדאגה שנסיים את הירקות מהצלחת. המשפט "אם לא תגמור את הבננה יבוא שוטר" הפך לקאלט בהווי הישראלי והיום מסתבר שאמא צדקה! ירקות מכילים ויטמינים ונוגדי חימצון המגנים על הגוף מפגי הסביבה. מומלץ לקחת ויטמינים בגלולות, אך עוד יותר כדאי לאכול שום טרי ולשתות כוס יין אדום. חשוב לדעת שהמטרה היא לשמור על תפריט מאוזן ולא להפוך למצחוני בין לילה! מומלץ להוסיף לתפריט בהדרגה מזונות כמו ירקות, פרות ודגנים מלאים ובמקביל לצמצמם צריכת ג'אנק פוד. חשוב שהמעבר יהיה הדרגתי וכך יש יותר סיכוי שישמר לאורך זמן ויהפוך לבסוף ל"אורח חיים". אם נשמור את המזונות ה"רעים" לאירועים מיוחדים, הם גם יחסרו פחות וגם יראו אטרקטיבים יותר.


יוגה ופילאטיס

הרעיון ביוגה הוא "מוח ולא כוח" וכן גם בפילאטיס. ככל שאנו מזדקנים הגוף נעשה גמיש פחות ופגיע יותר. שני סוגי פעילות אלה שומרים על הגוף גמיש וחזק ומשפרים את שיווי המשקל, כן הם מסייעים במניעת פציעות ספורט אחרות ומהוות פעילות משלימה לכל ספורט אחר. בנוסף ליתרון הפיזי הישיר, היוגה עובדת גם ברמה הנפשית - היא מפחיתה לחץ (מה שמשפיע בצורה עקיפה על הפחתת הסיכון למחלת לב ודם) ומשפרת את הריכוז והזיכרון.

תחשוב בריא - תהיה בריא!

ניתן לעבור את החיים תוך דאגה לעתיד ולבזבז על כך זמן ואנרגיה יקרים, או להחליט לחיות את החיים תוך מחשבה ועשייה חיובית. בינינו, לא חסרות הזדמנויות בחיי היומיום להתרגז ולהתבאס, האם ישבת פעם וחשבת ברציות כמה זמן ורגשות אתה מבזבז על כעס ודאגה? החיים קצרים - אין לך דברים טובים יותר לעשות?


חשוב לזכור שאורח חיים בריא דורש מסירות ומשמעת. רוב האנשים מחליטים לחיות נכון ואז מוצאים את עצמם חוזרים למנהגים רעים וישנים, תוך מחיקת כל ההישגים שהגיעו אליהם, חשוב לא לעשות שום דבר בקיצוניות ולכן לפי שאתה מחליט לסגל לעצמך את כל, או חלק מן העצות שיתו, שב וחשוב עד כמה אתה רוצה לחיות טוב ולהיות בריא, חזק ומאושר
טלי רויזמן היא נטורופתית בוגרת 4 שנות לימוד במכללה למינהל ת"א.
ניתן לקבל ייעוץ וטיפול באמצעות תזונה טבעית, תוספי מזון וצמחי מרפא.
www.taliroisman.com
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב