דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו חופש בחירה וחופש אישי וכיצד מגיעים אליו? 

מאת    [ 03/08/2011 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 2789 פעמים ]

מהו חופש בחירה וחופש אישי וכיצד מגיעים אליו? 

 

 

הכבילות לחיים

 

החיים כובלים אם איננו עושים משהו בעניין. אם איננו מנהלים את החיים שלנו לפי רצוננו - אנחנו נגלה שאנחנו מנוהלים על ידי רצונותיהם של אנשים אחרים.

 

רוב האנשים, אם לא כולם, מחפשים ומעוניינים בדרגות גבוהות של חופש ובחירה. אבל חשוב לזכור, אם איננו מייצרים חופש בחירה - אזי לא יהיה לנו חופש בחירה. חופש הבחירה מחייב השקעה, הוא מחייב יצירת הזדמנויות ואופציות מגוונות, הוא מחייב לחפש באופן יזום ויצירתי אחר אופציות חדשות בחיים.

 

 

 

להשתחרר - הכיצד?

 

בדרך כלל, מרבית האנשים אינם מייצרים לעצמם אפשרויות והזדמנויות מגוונות. בשל כך, הם כבולים למצבים מסוימים והם מתקשים מאוד להשתחרר מהם. הם משקיעים אנרגיה רבה במאבק להשתחרר מאותה כבילות במקום להשקיע את אותה האנרגיה בניסיון לייצר לעצמם אופציות נוספות, חדשות, שונות.

 

חשוב להבין, שעצם יצירת האופציה מגדילה באופן דרמטי את מידת החופש ומקטינה את הכבילות. לדוגמה, מה אתם עושים אם הבוס שלכם אינו מוכן להעלות לכם את השכר? אתם יכולים להיאבק בו ולבזבז עליו אנרגיה אבל אתם יכולים גם לחפש מקום עבודה אחר, טוב יותר, מתגמל יותר, נעים יותר.

 

 

 

הדרך האפקטיבית ביותר לחופש אישי

 

מהו בעצם חופש אישי? חופש אישי היא דרך שאינה מחפשת כיצד להכניע מישהו מסוים, אלא זו דרך שמחפשת לייצר הזדמנויות חדשות וטובות יותר עבור עצמנו. היא אינה משחררת אותנו מאחרים, אלא שהיא משחררת אותנו מעצמנו. היא אינה חותרת להחליש אחרים, אלא היא מאפשרת לנו להעצים את עצמנו.

 

היא גורמת לנו להבין ולראות שישנה דרך אחרת עבורנו, דרך טובה יותר במקום ההתמקדות בדרך הנוכחית בה אנו הולכים. במקום לנסות ולהילחם עם "האויב" - היא מראה לנו שיש לנו אפשרות לעקוף את "האויב" ובכלל לא לראות אותו.

 

 

 

 

חופש אישי מחייב השקעה ומיקוד

 

מי שרוצה להיות באמת חופשי ממגבלות - חייב להיות מסוגל לראות בכל מצב בו הוא נמצא לפחות 2 אופציות, אחרת אין לו באמת חופש בחירה והוא לא נמצא בנקודת הבחירה האמיתית.

 

להיות חופשי פירושו לבחור. ואם לאדם אין לפחות 2 אופציות לבחור מתוכן - הוא לא נמצא במצב של בחירה אלא במצב של חוסר ברירה. לכן, מי שרוצה להיות חופשי ולהבטיח שתהיה לו נקודת בחירה אמיתית חייב להשקיע כל הזמן ביצירת אפשרויות ואופציות נוספות על אלה שאותן הוא מכיר כבר.

 

 

וטיפ לסיום: חופש אישי פירושו לשחרר את עצמנו מהאופציה היחידה אליה הכנסנו את עצמנו.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב