דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימוד נהיגה בגיל מבוגר - מה צריך לדעת לפני? 

מאת    [ 03/08/2011 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 5706 פעמים ]

לרבים מאיתנו נהיגה הינה טבע שני, וחלקנו אולי לא זוכרים שפעם היינו צריכים לעבור קורסים של לימוד נהיגה ולעמוד במבחן התיאוריה ובמבחן המעשי. אך ישנם לא מעט אנשים שהגיעו לגיל מבוגר מבלי שהשיגו רישיון נהיגה. הסיבות לכך שונות ומגוונות, כמו למשל אנשים שלא היו פנויים להשקיע את הזמן הדרוש עבור לימוד נהיגה בצעירותם ולאחר מכן הוסעו על ידי בן הזוג, וכדומה.

תוחלת החיים הגבוהה המאפיינת את ישראל, יחד עם המודעות ההולכת וגוברת לאיכות החיים של הגיל השלישי, הפכה את תופעת לימוד נהיגה בגיל מבוגר לשכיחה מאוד. כיום כבר לא נדיר לראות גברים ונשים מבוגרים בכיסא הנהג של מכוניות הנושאות את השלט "ל", ויותר ויותר מבוגרים וקשישים זוכים להגשים את חלומם ולקבל את רישיון הנהיגה הנכסף.

לוקחים בחשבון את הגיל

כולנו שונים זה מזה, וגם בגיל מבוגר תמיד יהיו כאלו שעבורם לימוד נהיגה יהיה חוויה קשה ומפרכת, ולעומתם כאלו שכאילו נולדו עם הגה ביד. בין אם אתם שייכים לקבוצה הראשונה ובין אם נתמזל מזלכם להשתייך לקבוצה השנייה, חשוב לדעת שישנם כמה שיקולים שכל מבוגר אשר פונה אל לימוד נהיגה צריך לקחת בחשבון.

נהיגה היא פעולה מורכבת הכוללת ניתוח נכון של שדה הראיה, יכולת תגובה מהירה, קואורדינציה ושיקול דעת. כל אחד ממרכיבים אלו עלול להיפגע בגיל מבוגר, ולכן לימוד נהיגה בגיל זה צריך להתאים באופן אישי ליכולותיו ולמגבלותיו של התלמיד. לדוגמא, אדם שסובל מירידה חדה בראיה צריך לבדוק במהלך לימוד נהיגה מהם תנאי התאורה המינימאליים הדרושים לו.

מגבלות מיוחדות

למרות המגבלות האפשריות שמציב הגיל, אסור לוותר מראש. מלבד מקרים בודדים בהם לא ניתן לנהוג, לימוד נהיגה אפשרי בכל גיל וניתן להתגבר כמעט על כל מגבלה בריאותית או גופנית באמצעות מורה לנהיגה מקצועי ומיומן. מכוניות בעלות הילוכים אוטומטיים ואף הילוכים המורכבים על ההגה מאפשרים, לדוגמא, לימוד נהיגה לאלו מאיתנו אשר סובלים מבעיות ברגליים.

בבחירת אחד מן המקומות המציעים לימוד נהיגה למבוגרים יש משום כך צורך לוודא מראש שהמקום מצויד בכלי רכב מתאימים ובמורים המתמצאים בתחום ויודעים להתאים תהליך אישי של לימוד נהיגה לתלמיד על פי הצרכים המיוחדים שלו. שווה לברר לפני שמתחילים ללמוד האם נתקלו בעבר במגבלות אלו ואם לא, אילו פתרונות הם יכולים להציע לכם.

מתכוננים מראש

בנוסף לבחירת מקום מתאים לצורך לימוד נהיגה כדאי להתכונן ללימודים מראש. ראשית כדאי להקציב לדבר את כל הזמן הדרוש. כל לימוד שמתבצע בגיל מבוגר נוטה להיות איטי יותר, וסבלנות היא כאן מילת המפתח. בסופו של דבר לא נורא אם תצטרכו לקחת עוד כמה שיעורים נוספים כדי להרגיש בטוחים מספיק בעצמכם בנהיגה.

שנית, עליכם לבוא מוכנים לא רק נפשית אלא גם בריאותית. אל תתחילו את התהליך של לימוד נהיגה אם אתם בעיצומו של טיפול רפואי, מתאוששים מניתוח וכדומה. לימוד נהיגה ידרוש מכם לא מעט משאבים נפשיים וגופניים, ובגיל מבוגר חשוב במיוחד לשמור על האנרגיות. אך עם כל הדגשים האלו, זכרו כי לימוד נהיגה בגיל מבוגר יכול לתת לכם בסופו של דבר לא רק רישיון נהיגה אלא גם תחושה של סיפוק עצמי.

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל SEOneto.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב