דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לתכנן יום כיף לוועדי עובדים 

מאת    [ 03/08/2011 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 2811 פעמים ]

במקומות עבודה רבים נהוג לקיים אחת לכמה זמן יום כיף לעובדי החברה ולבני משפחותיהם. פעם או פעמיים בשנה, בין אם לקראת החופש הגדול ובין אם במועד אחר, יוצאים העובדים לרגע מן השגרה ומבלים אחד עם השני. תכנון יום כיף אינו משימה פשוטה, וועדי עובדים משקיעים זמן ואנרגיה כדי להפוך את יום הכיף ליום בלתי נשכח.

ישנן סיבות רבות לקיים יום כיף לעובדים, כאשר מדובר במקרה נדיר בו כולם מרוויחים. העובדים, כמובן, מרוויחים מן האפשרות לבלות עם חברים ובני משפחה על חשבון העבודה. אך גם הנהלת העסק מרוויחה מקיום יום כיף, כיוון שמדובר באירוע המביא לגיבוש ו"גאוות יחידה" בקרב העובדים, וגם בתקופות קשות מבחינה כלכלית מובטח שיעלה את המוראל בקרב העובדים.

התאמת יום כיף לארגון

תכנון יום כיף צריך להתחיל קודם כל מהתאמת הפעילויות לאופי הארגון. מקומות קטנים בהם ישנם יחסים אינטימיים יותר בין העובדים יכולים לקיים יום כיף בין כתלי העסק, ואילו בחברות גדולות אין זה נדיר לארגן הסעות למקומות מרוחקים יותר שיוכלו להכיל את הכמות הרבה של העובדים עם בני זוגם וילדיהם.

בבסיס יום כיף צריכות לעמוד אטרקציות שהמכנה המשותף שלהן הוא באופן טבעי המילה "כיף". לא משנה באיזו אווירה בוחרים, יום כיף צריך לאפשר לעובדים לשחרר קצת קיטור, לנוח ולהתרענן, ובעיקר לאגור כוחות מחודשים לקראת המשך העבודה היום יומית. בנוסף, ימי כיף הם הזדמנות מצוינת לראות עובדים זוטרים ומנהלים בכירים צוחקים ונהנים זה לצד זה.

שפע של אטרקציות

מבחינת האטרקציות הכלולות, אין גבול לאפשרויות הפקת יום כיף לוועדי עובדים. מקובל מאוד לארגן סדנאות בנושאים מגוונים כגון אוכל, יוגה, עיצוב הבית ועוד. הרצאות של אורחים מומחים בנושאים הקשורים לפעילות העסק או דווקא חורגים ממנה, גם הן אפשרות מושכת. גם הופעות של קומיקאים או מוזיקאים יכולות להפוך יום כיף בצפון או במרכז לחוויה בלתי נשכחת.

אפשר לשלב בכל יום כיף הפעלות אקטיביות מסוגים שונים, כגון הפעלות ספורטיביות ומשחקי חברה. לדוגמא, אפשר לקיים יום כיף בפארק ספורט אתגרי, לארגן משחק כדורגל חברתי, תחרויות היתוליות ועוד. אחד הבונוסים של פעילויות כאלו הוא האפשרות שהן נותנות לעובדים לשחרר כעסים ומתחים בצורה ספורטיבית, ובכך לשפר את יחסי העבודה בין מנהלים לעובדים.

טיפים לארגון יום כיף

כאשר מארגנים יום כיף לוועדי עובדים ישנה חשיבות גדולה לבחירת המיקום. בהתאם לאופי הספציפי אותו רוצים להקנות ליום, אפשר לבחור בין קיום יום כיף בפארק ציבורי, חורשה או על שפת הים, לבין יום כיף במקום המציע פעילויות ייעודיות כגון בריכה, מועדון ספא וכדומה. מומלץ כי הגורמים המארגנים את היום יתייעצו קודם עם העובדים כדי לדעת מהן העדפותיהם בתחום זה.

תכנון יום כיף לכמות גדולה של עובדים מצריך גם מעקב אחר רשימת המשתתפים, כדי למנוע מצב בו כמות גדולה של עובדים לא מופיעים ליום שתוכנן בעמל כה רב. כדאי להודיע לעובדים מספיק זמן מראש על קיום יום כיף כך שיוכלו לארגן את משפחותיהם לתאריך הנקוב, ורצוי מאוד לבקש מהם להודיע על מספר המשתתפים הצפוי כדי שיהיה ניתן לדעת כמה ציוד ומזון יש להכין.

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל SEOneto.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב