דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המלצה חמה מחברת ESET: נקטו משנה זהירות בגלישה ברשתות ציבוריות 

מאת    [ 03/08/2011 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 1824 פעמים ]

אנשי עסקים או מטיילים תמימים ישתמשו ב Wi-Fi חינמי בכל הזדמנות שתיקרה בדרכם. לעיתים קרובות שדות תעופה מצוידים ברשת אלחוטית חינמית, ועכשיו כשעונת החופשות נמצאת בשיאה הרשתות האלו עמוסות במיוחד.

 

לפי סקר שנערך עבור ESET בחודשים אפריל ומאי 2011, קרוב ל 50% מכלל גולשי האינטרנט ברחבי העולם משתמשים במכשירים ניידים בגלישה שלהם, מתוכם, מחשבי notbook הם הפופולאריים ביותר עם 41%, אחריהם מחשבי netbook עם 3% בלבד, סמאטפונים עם 2% ומחשבי טאבלט עם אחוז אחד.

 

"אתה יושב בשדה התעופה, מחכה לטיסה הבאה שלך, אתה מוציא את המחשב מהתיק ושמח לגלות שלשדה התעופה יש רשת אלחוטית חינמית. אתה מתחבר לרשת שולח אי מייל או שניים, או אולי אפילו מעדכן את הסטטוס שלך בפייסבוק". אומר קמרון קאמפ, אנליסט לאיומי אינטרנט בחברת ESET. "הדבר שאתה אולי לא יודע הוא שהרשת החינמית מגיעה עם מחיר: פרטי המשתמש ונתוני תעבורת האינטרנט שלך עלולים לדלוף לגורם שלישי לפני שהם נשלחים לרשת האלחוטית האמיתית".

 

מה שצריך לעלות חשד כאשר גולשים ברשתות כאלה הוא שמות בלתי מזוהים או שמות שמזכירים את השם של הרשת הרשמית. היו ערים במיוחד כאשר הרשת היא "לא מאובטחת" (Unsecured), כלומר רשת שבה אתה לא זקוק לשם משתמש וסיסמא על מנת להתחבר. "הטכנולוגיה עליה מתבססים הפורצים במקרה הזה היא טכנולוגית פרוקסי, אשר מיירטת את התקשורות המועברות באמצעות Wi-Fi ומייצרת העתק של הנתונים במחשב של הפורץ, משם המידע נשלח לרשת האלחוטית האמיתית כך שהמשתמש אינו מבחין בפריצה". מסביר קאמפ "דבר זה עלול להאט מעט את הגלישה, אבל ברשתות צפופות כמו זו שבשדה תעופה גדול, קשה מאוד לומר אם מהירות הגלישה מושפעת מפריצה פוטנציאלית או מכמות הגולשים המחוברים באותו הזמן".

 

בכל פעם שאתה מתחבר לרשת ציבורית, כדי לבדוק את חשבון הבנק שלך, לקרוא אימיילים או לקנות משהו לאישה, המחשב שלך חייב לשלוח את נתוני ההתחברות דרך הרשת, זהו מכרה הזהב בשביל התוקפים. בדרך כלל, אתרים של בנקים משתמשים בחיבור מאובטח על מנת להתחבר אליהם. במקרה כזה אתה תראה ששורת הכתובת מתחילה ב https ולא ב http מה שאומר שתעבורת הנתונים מוצפנת. אבל אם התוקפים הצליחו להשיג את הנתונים, אפילו אם בצורה מוצפנת, הם עדיין יכולים לנסות ולפענח את הנתונים מאוחר יותר עם תוכנות המיועדות לכך. " עכשיו יש להם את כל הזמן שבעולם כדי לפצח את ההצפנה ואתם עלולים לראות חדירה לחשבון שבועות או אפילו חודשים לאחר הגלישה ברשת הציבורית". מוסיף קאמפ. "זוהי הסיבה שמומחי אבטחה תמיד ממליצים לבחור בסיסמא חזקה ומדיי פעם לשנות אותה".

 

גלישה ברשתות ציבוריות חינמיות חושפות את המשתמש לסוגים שונים של התקפות. ההמלצה שלנו היא לא להיות פזיזים כשמדובר ברשתות חינמיות ולהיות ערניים לכתובות אינטרנט מוזרות או רשתות חשודות. ואם אתם יכולים, תדחו את הכניסה לאתרים הרגישים יותר כשתגלשו ברשת מאובטחת.

אודות ESET

 

חברת ESET הינה ספקית בינלאומית של תוכנת האבטחה NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security לארגונים בגדלים שונים וצרכנים פרטיים. החברה מתמחה בפיתוחי טכנולוגיות מתקדמות של אבטחת מידע ומתמקדת בפיתוחים מורכבים, מאופיינים ביעילות חסרת תקדים אשר מותירים עקבות מזעריים במערכת. החברה מיוצגת ברחבי העולם כולו ביותר מ-100 מדינות וסניפיה המרכזיים ממוקמים היום באנגליה, ארגנטינה, סלובקיה וכמובן ארצות הברית. בישראל, מיוצגת ESET באופן בלעדי על ידי חברת קומסקיור, המפעילה בארץ מרכז פתרונות ותמיכה טכניים בשפה העברית.

גלעד אלשרפי הוא דובר חברת קומסקיור - נציגת ESET בישראל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב