דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון לניהול הפנאי שלך 

מאת    [ 11/10/2005 ]

מילים במאמר: 865   [ נצפה 7732 פעמים ]

פיתוח אישי בשעות הפנאי

למה? כי חבל על הזמן...


פנאי על פי מילון לשדות סמנטיים של איתן אבניאון הינו 'ארכה, זמן, ימי חיים, מועד, משך, עת, שהות וגם רווח', המושג ניהול נקשר באופן אוטומטי לתוצאות, תפוקות ורווחים, ויחד מתחברות שתי מילים יקרות אלו במרחב הזמן תחת משבצת שעות הפנאי.

זמן, המשאב היקר ביותר שאינו ניתן להחלפה או להחזרה. לכאורה, מקצרות ההתפתחויות הטכנולוגיות את תהליכי העבודה ולנו נותר זמן פנוי, אלא שאנו מוצאים עצמנו נשאבים לתוכו דרך אינסוף שעות ישיבה מול מחשב, אינטרנט או מסעות רכישה ושיטוט בקניונים. האם לכך התכוונה המשוררת בהעניקה לנו 'זמן פנאי ניהולי'?, ככל הנראה שלא. אנחנו עובדים ועובדות קשה יותר, סופי השבוע מתארכים, תוחלת החיים עולה, אם כי איכות החיים בגילאים מתקדמים נשארה כשהייתה. בנוסף, דור הכאן ועכשיו מתוכנת לתפקוד על בסיס ריגושים מתמידים. הזמן קצר והמלאכה מרובה, לכן שורה תחתונה במשוואה אומרת - חבל גם על זמן הפנאי.

אם חבל על זמן הפנאי הרי שיש לנצלו באופן מוצלח, ומה טוב יותר משילוב הנאה בטווח הקצר (מהעשייה) והנאה בטווח הארוך (מהתוצאות),שילוב של הצד ה 'נשי' (התהליכי) עם הצד ה 'גברי' (התוצאתי) והכול למען ה 'אני' הפרטי של כול אחד ואחת מאיתנו.

הבנתם/ן נכון. אני ממליצה להשקיע את ה 'פנאי הניהולי' בפיתוח המשאב היקר ביותר העומד לרשותכם/ן- בכם/ן. השקעה בכם/ן משיגה שתי מטרות; מחד הנאה ומנגד תוצאה, ואין יועץ/ת השקעות שיוכלו להציע לכם/ן השקעה נבונה וכדאית יותר מזו.

בשלב ראשון כדאי למפות את צורכי האני ביחס לתרבות הפנאי. את מיפוי הצרכים ניטיב לעשות על בסיס מודל תיאורית האינטליגנציות של הווארד גארדנר, לאחר שעברה מניפולציה (חיובית ויצירתית) לצורך התאמתה לניהול תרבות הפנאי שלכם/ן.

גארדנר דיבר על 6 אינטליגנציות בסיסיות, אותן פיתח ל- 22 תתי אינטליגנציות. כול אדם מגיע לעולם על פי גארדנר' כשהוא מצויד בכמות מסוימת מכול אינטליגנציה וההבדל הוא באופן השימוש.

נתחיל באינטליגנציה הלוגית- יד על הלב, האם החשיבה שלך טובה לך? האם היא משרתת אותך? יד ימינך בעת משבר וקבלת החלטות? האם היא זורמת? חסומה? מקובעת? יצירתית?.

המלצה 1: להשקיע זמן פנאי בפיתוח מודלים ודפוסי חשיבה חדשים, המשלבים רציונאל ("גברי") עם רגש ("נשי"). התוצאה לא תאחר לבוא, תקבלו החלטות נבונות ונכונות יותר, תשכילו לתכנן דברים ביעילות רבה יותר.


נמשיך להשקיע זמן בפיתוח האינטליגנציה המילולית- עד כמה משרתת אתכם השפה שלכם, זו שאמורה להעביר מסרים?. מבינים אתכם/ן מיד, או אחרי הסברים והתנצלויות? אתם/ן מדברים/ות לעניין או סחור- סחור? אם כן, כדאי לנתב חלק מהפנאי הניהולי להשקעה בפיתוח מיומנויות הדיבור האפקטיבי. לידיעתכם/ן, כל אדם הינו פרזנטציה מהלכת. בכול מקום, מצב וזמן, מול כול אדם אנו מייצרים פרזנטציה, קונים, מוכרים, משווקים, השאלה היא האם אנו עושים זאת באופן אפקטיבי.

המלצה 2: השקיעו בשיפור מיומנויות הדיבור, הצגת נושא, לכול צורך.....בפשטות, ללמוד לדבר פשוט, קצר ואמפטי.


כל הזכויות שמורות לשירית בן- ישראל

נמשיך בהשקעה בפיתוח האינטליגנציה הגופנית- סוד גלוי הוא שתדמית זה שם המשחק בעולמנו.
עמדו מול המראה, סגרו דלת החדר והתבוננו בעצמכם. האם המראה מחייכת אליכם? אתם מרוצים? ואתן? יש מקום לשיפור?. תזונה נכונה, פעילות ספורטיבית, טיפוח ואסתטיקה ישפרו לא רק את המראה, אלא גם את התפקוד והתוצאות. ואגב, האינטליגנציה המינית שהיא חלק מהאינטליגנציה הגופנית תשתפר פלאים. מדוע? כי מראה טוב מעניק תחושה טובה לבעליו, מקרין עוצמה וחיוניות ומושך אנשים (גברים ונשים כול אחד ואחת על פי הטעם האישי).

המלצה 3: ספורט אישי או קבוצתי, חזרה לגוף ולכושר של פעם, אכילה למען החיים ולא חיים
למען האוכל, תשומת לב לפרטים הקטנים, אלו שמשדרגים את הפאזל שנקרא "אני" והופכים אותו ל 'מוצר' אטרקטיבי ונחשק.


נשקיע גם באינטליגנציה המוסיקאלית- אינטונציות הקול, הדיקציה, קצב הדיבור מהווים 38% מיכולת השכנוע שלך. לקול נעים מקשיבים, קול מעצבן, חסר מנוחה מרחיק אנשים. זה הזמן להוציא מתיבת הפנדורה את החלומות הישנים לנגן בפסנתר, בגיטרה או בתופים. לא רק קלינטון וחולדאי יכולים. אפשר בהחלט לתפוש טרמפ על הילדים בבית שלומדים נגינה. משפחות מנגנות כמו משפחת קסידי זה הלהיט הבא בישראל. מתגעגעים לשירה במקהלה? כמעט בכול מרכז קהילתי יש מקהלה, צריך רק להגיע. מי שהגיע/ה מדווח על הנאה ושחרור חסרי גבולות. אז, שלא יגידו לכם, שאפשר לשיר רק באמבטיה.

המלצה 4: להקדיש זמן בנגינה, שירה, הקשבה למוסיקה, השקעה בפיתוח קול.


ואיך אפשר בלי להקדיש זמן פנאי לאינטליגנציה התוך אישית- זו שמאפשרת לנו לתקשר טוב, הכי טוב שאפשר עם היקר לנו מכול, עם עצמנו. זה הרגע להשקיע בהעמקת המודעות, בהעצמה אישית- רגשית, בשדרוג מנטאלי. התוצאות תהיינה שחרור מחסימות, ממניפולציות של אחרים ומאלו שאנו עושים, ממצבי תקיעות והכול מוביל לתפקוד זורם ללא עכבות, מתובל בחשיבה יצירתית, על בסיס השקעתנו בפיתוח האינטליגנציה הלוגית.

המלצה 5: השקיעו בשדרוג של ה' מיינד' שלכם, ממש כמו שעשיתם לאחרונה למחשב האישי. לכו לקורסי העצמה אישית, חשיבה יצירתית, פרגנו לכם/ן 'זמן אומן' בו תיקחו עצמכם למקומות חדשים, תפגישו עצמכם עם אנשים שלא הכרתם, תגלו מידי יום משהו שלא ידעתם רגע לפני. זה הרווח הגדול שלכם.


ונסיים לבנות את תיק ההשקעות בזמן הפנאי אותו בחרנו להקדיש לפיתוח האינטליגנציה הבין- אישית- האם מערכות היחסים שלכם מספקות אתכם? בני ובנות הזוג שלכם/ן מרוצים? האם אתם כועסים, מרגישים מנוצלים, נושאים קידבק עמוס מחשבות נקמה ויישור קו עם אנשים שפגעו בכם/ן?

המלצה 6: אחת לתקופה להוציא את ה 'אני המשקיף'- המפקח/ת הפנימי/ת המצוי הכול אחד ואחת מאיתנו ולבצע בדיקת מלאי. מלאי אנושי בחייכם. אנשים מיותרים כדאי למפות, אחרים
אולי כדאי לבחון מחדש, לצנן, להרחיק או לנסות לקרב. התוצאה- שקט נפשי והיא, האמינו לי שווה כול השקעה.

אז אם תבחרו לבסס את בניית תיק ההשקעות בפנאי הניהולי על בסיס מדד גארדנר תגלו שאתם נראים, מרגישים, חושבים, יוצרים ומתפקדים עם עצמכם ועם העולם הכי טוב ומהנה שאפשר.


שירית בן- ישראל
מנכ"לית STS
הדרכה לעיצוב ארגונים מובילים בע"מ

יועצת ומאמנת ניהולית ועסקית
MSM במנהל עסקים ן-15 שנות נסיון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב