דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכנית הבר אריאב - חמצן דחוף למשק 

מאת    [ 07/10/2007 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2287 פעמים ]

בפרוס השנה החדשה נתבשרנו על תוכנית חדשה בעלת חזון בנושא המיסוי בישראל. קובי הבר וירום אריאב, כל אחד בדרכו ובעיתון שהוא בחר להוציא את הבשורה (כבר יש קרב על הקרדיט?...) הודיעו כי רמת המס המקסימאלית בישראל צריכה להיות 40% (כולל ביטוח לאומי ובריאות) ומס החברות צריך לרדת עד ל-20%. תוכנית זו, ולא באמת משנה מיהו היוזם שלה, היא כורח המציאות. הכלכלה כיום נמצאת בתחרות גלובלית בלתי פוסקת. אנשים מחליטים היכן לעבוד ו/או למקם את מרכז העסקים שלהם ו/או להקים חברה, כפי שאנו רוכשים מזון בסופרמרקט - על פי מידת האטרקטיביות שהמוצר משדר לנו. אנו נמצאים בתקופה שהכלכלה הלאומית נמצאת על המדף, וכל אחד שיכול , בוחר על פי חישוביו האינטרסנטיים. כלכלת ישראל עשתה בשנים האחרונות קפיצה משמעותית בזכות אחוזי צמיחה גבוהים. אך הצמיחה לא חלחלה עדיין לכל שכבות האוכלוסייה. רבים, בעיקר צעירים מוכשרים, שואלים את עצמם מדי יום האם זהו המקום הנכון לבנות את הקריירה. ישראל מאבדת מדי שנה מאות מיליונים של כספי מיסים בשל חברות OFF SHORE המוקמות במקלטי מס. אפשר לבוא בטענות לכל מי שפותח חברה באי שהוא מעולם לא היה בו, אבל הגישה הרציונאלית יותר תתמודד עם הסיבה לבריחת הכסף ובריחת המוחות. להצעה זו, מיד יקפצו מתנגדים אשר יאמרו כי הפחתת מיסים מסייעת לאלה שיש להם, ולכן יש לחלק את הכסף לנזקקים. זוהי הסתכלות שטחית. נכון שחלק נכבד מאזרחי ישראל אינם בכלל מגיעים למדרגת המס המינימאלית, ולכן ההפחתות לא יעזרו להם, אבל ברור שבניית הכלכלה בעבורם נועדה לכישלון.
תוכנית המיסוי החדשה תתרום לצמיחה במשק ותהפוך את המשק הישראלי לאטרקטיבי להשקעות מן החוץ ומן הפנים כאחד. תוכנית המיסוי החדשה מיועדת לשכבת הביניים, למגזר העובד, לעצמאיים ולבעלי העסקים הבינוניים והקטנים. רבים מחברינו מסתכלים על התלוש שלהם בייאוש כאשר הם רואים כי כל שעות העבודה הרבות והמאומצות, מביאות אותם למשכורת אשר מספיקה להם להישרדות בלבד פלוס (אולי) חופשה שנתית בטורקיה.
העשירים והמבוססים מצליחים להסתדר גם עם מדרגת המס הנוכחית, באמצעות הפתרונות המתוחכמים שאנו, רואי החשבון, מעניקים להם. כמובן שהתוכנית תסייע גם להם ומכאן למדינת ישראל אשר תשאיר עוד כסף פנוי בתוכה.
עכשיו מגיעים לשאלת מיליון הדולר. אם הנושא כל כך ברור, מדוע הוא לא בוצע עד כה? מדוע המס בישראל כ"כ גבוה, גם לאחר כ-20 שנה של שרי אוצר ליברלים אשר יודעים את השפעותיו החיוביות של הורדת המס במדינות רבות בעולם?
הדבר נובע בעיקר מהתרבות השלטונית בישראל. כלומר, לא מבצעים שינוי אמיתי, אלא מתקנים מעט את המצב הנתון. כך נותר מצב שחוליי הכלכלה נותרים על כנם וכל שינוי מהותי נדחה עד לרגע האחרון (ל"מחר"...)
אני מקווה שהפעם הדברים ייושמו בנחישות. זו יכולה להיות שעתו של שר האוצר בר און ,אשר נכנס לתפקיד עם מעט קרדיט ציבורי.

רו"ח משה יסקין הוא הבעלים של משרד רו"ח יסקין ומנהל קהילת העצמאיים ובעלי העסקים בקפה דה מרקר



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב