דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבחים כפריים: שקט מקופסא, מארץ רחוקה 

מאת    [ 02/08/2011 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 2341 פעמים ]

חזרתם של מטבחים כפריים לאופנה מסמלת עניין שכבר ידענו ממזמן, אבל רק עכשיו הפנמנו: כדאי להשקיע בעיצוב המטבח. המטבח הוא הלב החי והפועם של הבית, המרכז האמיתי שבו אנו, בני המשפחה, מבלים בו. המקום שאנו סובבים אותו הוא לא הסלון, שבו אנו יושבים בעיניים מזוגגות וצופים בטלוויזיה, לא פינת האוכל, שמעלה אבק עד לאירוח המשפחתי הבא, לא המרפסת, שמוצפת בשמש וחם מידי לשבת בה ולא הגינה, שאנחנו נוטים לשכוח ממנה – אלא בעיקר המטבח.

כן, מטבחים כפריים למעשה משמשים לא רק לבישול, ממש לא – זו טעות לראות בהם מקום לבישול בלבד. הם משמשים כמוקד המשפחתי של הבית, מקום שבו כולם נפגשים, יושבים ומנשנשים, מדברים ומפטפטים בקלילות, מחליפים חוויות מהיום שעבר עליהם, נרגעים ושואבים אנרגיות חדשות להמשך השבוע.

מאחר שהיום, בדירות החדשות שנבנות (ולנוכח מצוקת הדירות הקשה באזור המרכז, הביקוש על כל פיסת אדמה עולה, והדירות הולכות ונהיות קטנות יותר ויותר), חדרי השינה הם קטנים מאוד ולא הכי נעים לשהות בהם, אנחנו מוצאים את עצמנו נמצאים בהם מעט מאוד, בעיקר בלילה, כשאנחנו ישנים. בניגוד לחדרי שינה מחניקים וקטנטנים, מטבחים כפריים הם בדרך כלל מרווחים ורחבי ידיים, נעים יותר לשבת בהם מאשר בכוך של מטר על מטר.

מטבחים כפריים הם נעימים ומזמינים אותנו לשהות בהם, ליהנות מחמימותם ומהאווירה הנוסטלגית שמשרה עלינו שלווה, כמו קסם. העיצוב המעודן והאלגנטי משפיע עלינו לטובה.

מטבחים כפריים בדרך כלל בנויים סביב אי, שמשמש גם לבישול וגם לאכילה. האי הזה מכיל גם שפע של מקומות לאחסון, כלי סכו"ם, צלחות, פיצ'פקעס ומה לא...האי  הוא מקום מאוד תוסס, חי ונעים. מה גם שמשעמם לבשל לבד, ולכן הכי כייף להכין ארוחה כשמישהו יושב לצידך ומפטפט...

כן, כמה נחמד לשבת בחיקו של מטבח כפרי ולהתמכר להרגשה של משפחתיות חמימה ומגוננת. הרי העולם בחוץ הוא כל כך קר, כל כך מתועש, שנחמד להתענג על הדברים הקטנים, כמו לבשל (ולא לאכול בחוץ כל הזמן) ולבלות זמן עם המשפחה.

מטבח כפרי משמעו התרפקות על תחושת משפחתיות, אבל הוא לא מיועד רק למשפחה. גם עם החברים כיף לשבת במטבח כפרי נאה ומרשים, שמשמש כגולת הכותרת של הבית. העיצוב המעודן והמתקתק של מטבח כפרי יוצר אווירה כייפית וחמימה, והעולם המנוכר, יכול לחכות לו מבחוץ, מבעד לדלת, ולהישאר שם. כן, אין ספק, מטבח כפרי יוצר לנו אי של שקט ושל שלווה כפרית.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב