דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


14 דרכים לאזן ביעילות בין העבודה לחיים האמתיים 

מאת    [ 02/08/2011 ]

מילים במאמר: 758   [ נצפה 2026 פעמים ]

אנשים רבים, בעיקר עצמאיים או בעלי עמדות בכירות מתקשים לשלב בין העבודה לבית. כך נוצר מצב בו הם לא מצליחים להגיע להספק מלא בעבודה וגם חיי המשפחה נשארים בצד. בדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם 14 טיפים שיעזרו לכם ליצור את האיזון הנכון בין העבודה לבית.
1. כבו את הטלפון
הרבה יזמים ואנשי עסקים שואבים סיפוק מקצועי ואישי ממה שהם עושים. במקרה כזה עלול להווצר קושי להתנתק מהעבודה. לשם כך כדאי להנהיג בבית "אזורים ללא טלפון". מומלץ להגדיר את חדר השינה והסלון כאזורים "מנותקים" וכך הזמן היקר שאתם מבלים עם משפחתכם או יקירכם לא יופרע על ידי טלפונים או מיילים.
2.  תשלבו, אל תפרידו
איזון יכול להיות מסובך, בעיקר כשאתם מלאי התלהבות מעבודכם. אתם לא חייבים להפריד בין העבודה לבית, כל עוד אתם יכולים לכלול את טובת הקרובים לכם במה שאתם עושים, כך שעבודתכם תתרום להם באותה מידה כפי שהיא תורמת לכם. למשל אם תערבו את בן/בת הזוג בהצלחות ובאתגרים, לא תהיה להם סיבה לרצות לנתק אתכם מהעבודה.
3. תקבעו לכם ערב רישמי לבילוי
בן/בת הזוג יכולים בקלות לחוש נותרים מאחור, בעודכם מפתחים סיפור עבודה סוער עם עבודתכם. לכן, חשוב לתת להם תחושה שהם עדיין בעדיפות גבוהה אצלכם. קבעו ערב קבוע בו אתם יוצאים לבלות רק שניכם- על בסיס שבועי או דו שבועי, ואל תחמיצו או תידחו את זה עבור שום דבר אחר.
4. קבעו לכם כללי בסיס
מאוד קל לתת לעסקים שלכם להשתלט על כל אספקט אחר בחייכם- בעיקר אם אתם כל הזמן מחוברים לטלפון או למחשב הנייד. הלקוחות זוכים לעדיפות גבוהה כך שסופי השבוע והחופשות חדלים מלהתקיים. שבו עם בן/בת זוגכם וקבעו כללים בסיסיים כגון- בלי טלפונים בזמן הארוחה, יום חופש מלא פעם בשבוע/ שבועיים, ובלי שימוש במחשב אחרי 9 בערב- או כל כלל אחר שעובד עבורכם. אחרי שקבעתם את הכללים חשוב לעמוד בהם בלי חריגות.
5. עזרו ליקירכם להבין את ההנעה שלכם
אם בן/בת זוגכם יבינו אתכם, את הסיבות שהקמתם את עסקיכם ומטרתכם הסופית- זה יהיה קל יותר עבור שניכם. ברגע שהם יבינו שאתם עובדים כל כך קשה רק כדי להבטיח חיי נוחות עבור שניכם, יהיה להם הרבה יותר נוח לקבל את שעות העבודה הארוכות.
6. אל תתנו לעבודה לקחת מכם את מה שבאמת חשוב
ישנם סיפורים רבים על זוגות שעברו פרידות בגלל אי יכולת לשלב בין העבודה לחיי הזוגיות. מסקנה? אין "איזון" יש רק סדרי עדיפויות. הסבירו לבן/בת הזוג את הסיבות לכך שאתם עושים את מה שאתם עושים, ושהדרך להגשמת החלומות שלכם רצופה בעבודה קשה מאוד. פנו מקום בלוח הזמנים שלכם להתרכז רק בזוגיות. כי הרי אם בדרך להצלחה איבדתם את מה שחשוב באמת, אז מה זה שווה?
7. לכו לפגישות ייעוץ
אנשים רבים מפתחים מעורבות כל כך גבוהה בעבודה עד שזה מגיע לרמה של התמכרות וורקוהולית. אם המצב מגיע לכדי בעיה אמיתית שבה אתם לא מסוגלים רגשית להתנתק מעבודה, שקלו להצטרף לקבוצת תמיכה של מכורים לעבודה. תוכלו לפגוש אנשים אחרים שעוברים את אותם תהליכים, ולחלוק איתם דרכי התמודדות, חוזקות וחולשות הקשורים לעבודה.
8. עגלו פינות
מצאו דרכים לייעל לעצמכם את העבודה, כך שהיא תגזול מכם פחות שעות. צאו מנקודת הנחה שהעובדה שאתם עובדים 24/7 לא הופכת אתכם לפרודוקטיביים. אם תבצעו אופטימיזציה לעבודה שלכם קרוב לוודאי שתגלו שאתם יכולים להגיע כמעט לאותו הספק ב 8  שעות עבודה ביום, 5 ימים בשבוע.
9. תזמנו את הפעילות העסקית שלכם
תקבעו לעצמכם מסגרת שעות ליום עבודה. לאחר שעשיתם זאת נסו לתחום בזמן כל מטלה שאתם צריכים לבצע. זמני התחלה וסיום מוגדרים יעזרו למיקוד שלכם, לפרודוקטיביות ובטווח הארוך גם ליצירתיות.
10.   צרו לעצמכם סדר עדיפויות בעבודה
מאוד מפתה לעבוד 24/7 בגלל ריבוי הדברים שצריכים לעשות. האמת היא שיש מטלות שהן דחופות וקריטיות ויש כאלו שלא. ודאו שאתם מתחילים כל יום עבודה מהדברים החשובים והדחופים ביותר כך שבסוף יום העבודה לא ישארו דברים שחייבים להעשות עד מחר. באופן זה תוכלו לפנות לעצמכם את הערבים והלילות מעבודה.
11.  תתנו לכל דבר את תשומת הלב הראויה
רצוי וכדאי לעשות הפרדה פיזית וגיאוגרפית בין המשרד לבין הבית, בעיקר כשיש לכם ילדים. באופן זה העבודה נעשית במשרד ושם נמצא המוקד שלה, בעוד שהבית מוקדש למשפחה בלבד.
12.  הציבו גבולות ברורים וכבדו אותם
ודאו שכשאתם לא בעבודה- אתם באמת לא עובדים. להיות בבית עם הראש עמוק בתוך הבלאקברי, לא נחשב לא לעבוד. ודאו כי יש הפרדה ברורה בין עבודה למנוחה. זה יועיל לכם לטווח ארוך- גם בשמירה על הזוגיות והמשפחה וגם בבניית שגרה בריאה שתמנע מכם תשישות וקריסה.
13.   תאמו ציפיות
הגיעו לעמק השווה על ידי ידוע בן/בת הזוג על לוח הזמנים שלכם, תוכניות ופגישות צפויות. זוהי דרך מאוד פשוטה בה תוכלו לתאם ציפיות ביניכם וליצור תוכניות ביחד, ואף תוכלו לחרוג מהתוכניות ולהפתיע את בן/בת הזוג.
14.  שכרו את בן/בת הזוג לעבודה
כשעובדים כבעסק בתחילת צמיחתו, שעות העבודה הן בלתי הגיוניות ובאות על חשבון הזוגיות. במידה ובן/בת הזוג בעלי כישורים עסקיים- השתמשו בתבונה בכישורים של יקירכם ושלבו אותם בתור שותפים עסקיים.

 

 

 

We R Hunting מתמחה בהד הנטינג וגיוס בכירים ומשרות הייטק, החל מתפקידי פיתוח דרך בניית צוותים, גיוס מובילים טכנולוגיים ותפקידי הנהלה בכירים. We R Hunting הינה חברה שותפה לרילוקיישן ג'ובס והחיבור יחדיו מבטיח יכולות גיוס הן לישראל והן בעולם ליצירת קשר , אנא פנו אלינו ב: href="mailto:general@werhunting.com" General@werhuting.com">target="_blank">General@werhuting.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב