דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא עלתה ארוכה למכתנו לחורבן בית מקדשנו, אב תשעא 

מאת    [ 02/08/2011 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 2133 פעמים ]

אב תשע"א

בהקדמתו לספר, עץ חיים, אומר/שואל המהרח"ו (רבי חיים ויטל,תלמידו וממשיכו של האר"י)

"בהיותי בן שלושים לכוח, תשש כחי, ישבתי משתומם ומחשבותיי תמהים.כי עבר קציר, כלה קיץ ואנחנו לא נושענו, רפואה לא עלתה למחלתנו, אין מזור לבשרנו ולא עלתה ארוכה למכתנו לחורבן בית מקדשנו....ונודע אשר אמרו חז"ל "כל דור שלא נבנה ביהמ"ק בימיו כאלו נחרב בימיו" ואתנה את פני לחקור ולדעת מה זה ועל מה נתארך קיצינו וגולותינו ומדוע לא בא בן ישי" ?????                                                                                                                  רבי חיים ויטל נותן הסברו לשאלה, מדוע עדיין לא נגאלנו.                                                                                נלענ"ד לפרש כוונת דבריו בראיה העכשווית.ידועים דברי חז"ל, שהובאו לעיל, "כל דור שלא נבנה ביהמ"ק בימיו כאילו נחרב בימיו".כל דור ודור אשר אין במעשיו, בהווייתו להביא לבניית בית המקדש, מתברר שמעשיו גורמים לחורבן נוסף של ביהמ"ק.כל עשייה אשר אינה בונה, הינה עשייה המרחקת ומונעת בנית ביהמ"ק.                                                                                    מהות העשייה שיש בה כדי לבנות את ביהמ"ק, הינה עשייה אשר בחינתה "נעשה ונשמע". הדרגה של נעשה ונשמע באה, כדברי ר' נחמן, מ"ראו האמת והשליכו החכמות והאמינו בה' ובמשה עבדו וע"י זה קיבלו התורה".או' ר' נחמן מצב זה הגדרתו עם "נבל ולא חכם".עם אשר התורה המכונה "נבל", קיבל אותה מעצם היותה דבר ה' ולא מחכמתם למרות כי רבתה.עם ישראל קיבל התורה לא מתוך חכמתו לא מתוך הבנתו.קבלת התורה הייתה בחינת עשייה, אמונה ורק אח"כ נשמע, החכמה ההבנה.העשייה קודמת להבנה, אין באי ההבנה למנוע עשייתה של התורה.

עם ישראל, למרות חכמתו הרבה, שכן היו בקיאים בכל הע"ז  הקיימות, הניחו חכמתם וקיבלו העשייה קודם לשמיעה.

דורינו, אשר עדיין לא נבנה ביהמ"ק בימינו, נגוע בחכמה יתרה, חכמה זו המונעת השמיעה, הקבלה.אין אנו מקבלים כיוון שאין אנו מבינים או כיוון שבעיני חכמתנו אין הדברים נראים נכוחה.החשיבה, אנו מבינים ויודעים הכול, מונעת מאיתנו לקבל, לקבל ולראות בעינינו את אשר אין אנו יכולים להבין בשכלנו זאת למרות שכולנו חכמים וכולנו נבונים.

ידועים דברי הגמ' סוטה ה. אמר רב חסדא ואיתימא מר עוקבא כל אדם שיש בו גסות הרוח אמר הקב"ה אין אני והוא יכולין לדור בעולם שנא' תהילים קא מלשני בסתר רעהו אותו אצמית גבה עינים ורחב לבב אותו לא אוכל אל תקרי אותו אלא אתו לא אוכל.

ההפך מגס רוח הינו שפל רוח, אדם אשר יודע ומכיר את מקומו, יודע שלמרות ידיעותיו הרבות, יודע שאין הוא יודע ומבין, ר' נחמן או' הידיעה הגדולה הינה הידיעה שאין אני יודע.אדם שכזה בהיותו שפל רוח יזכה להבנת דברים שאילולא שפלות רוחו לא היה יכול וזכאי להבינם כלל.

אומר הקב"ה אין אני ואשר יש בו מגסות הרוח, יכולים לדור בעולם.בהיות גס הרוח הקב"ה כאילו יוצא ממקום זה, אינו שורה שם, שהרי אין מקום.דורינו המשופע בחכמים ובחכמה רבה, לעיתים מגיע להיות גס רוח, גם כפרט וגם ככלל.במקום שכזה אין מקום לשריית שכינה, אין מקום לקב"ה אין מקום לבניית ביהמ"ק.על מנת שיתמלאו משאלות ליבנו, לבנין ביהמ"ק ולגאולה קרובה.עלינו לפנות מקום לקב"ה.עלינו להיות "שפל רוח", כך נזכה לגאולה קרובה.

 

 

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. בוגר ומורה במכללת "רידמן". מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב