דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראשי המחאה החברתית קוראים להעלאת מס החברות. האם זה טוב לנו? 

מאת    [ 01/08/2011 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 2487 פעמים ]

גל המחאות האחרונות ובראשם מחאת הדיור, מרים זעקה אמיתית וכואבת של מעמד הביניים על יוקר המחייה בישראל. אם אלו מחירי הדלק, הקוטג', הדיור, גידול הילדים וסל שלם של טענות המניעות מאבק צודק.
אך בין הדברים בצעדות וההפגנות, מופנה זעם רב גם כנגד טייקוני ענק כאילו באשמתם, מעמד הביניים קורס. לכאורה, המהלך של הורדת מס החברות בשנים האחרונות מרמה של 61% (1988) ועד לרמה של 25% (כיום) הוא מהלך שסותר את סיסמת המאבק ל "צדק חברתי" ומטרתו רק להיטיב עם בעלי ההון.
על פניו, נראה יחסית פשוט וקל להעלות את המיסוי ל"עשירים" (לא כל בעלי החברות בישראל עשירים) ולהוריד מיסים ממעמד הביניים, אך ישנו נדבך חשוב מאד שקצת נסתר מעיני רוב הציבור אך מוכר היטב לקברניטי האוצר ובעלי החברות הגדולות במשק.

עולם האופשור (Offshore)
כיום, כל אדם באשר הוא ללא קשר לסמל על דרכונו, עם קצת רצון וממון, יכול להקים חברה זרה בחו"ל, במספר מדינות ומרכזים פיננסים ברחביי העולם. מדינות אלו, לרוב מדינות קטנות חסרות אוצרות טבע או אפשרויות הכנסה גדולות, מנסות למשוך אליהם אנשי עסקים וחברות חדשות ע"י מתן הטבות מס, שלעיתים מרחיקות לכת ומגיעות ל- 0% מס חברות.
מרכזי האופשור הקטנים לעיתים נקראים גם "מקלטי מס", מתחרים בניהם מי יספק הטבות גדולות יותר ומי ימשוך אליו מספר חברות גדול יותר. מקלטי המס הללו הם כלי בידי רואי חשבון ממולחים שמבצעים תכנון מס לחברות ע"י הקמה של רשת חברות במספר מקומות בעולם המאפשרים הקטנת נטל המס בשיעורים ניכרים וכל זה במסגרת החוק.
חשוב לציין שכמעט על החברות הגדולות בעולם מבצעות תכנון מס ע"י הקמת חברות בחו"ל (גוגל, מיקרוסופט, איקאה, להקת U2 ועוד אלפים ) ומרכזי האופשור המובילים כיום הם: איי הבתולה, פנמה, איי קיימן, סיישל, בליז, קפריסין (10% מס), הונג קונג וסינגפור.

החשש הגדול ביותר של קברניטי האוצר, הוא שחברות ישראליות רבות הפועלות בחו"ל, יחלו לנצל את האפשרות החוקית להקטין את חבות המס, ע"י העברה של נכסים, חברות ורווחים שלא מופקים בישראל, לחברות זרות בחו"ל. חברות בת בבעלותם של הטייקונים שיוקמו כפטריות אחר הגשם של העלאת מס החברות. בנוסף, כל חברה זרה, צריכה גם חשבון בנק בחו"ל שישמור כספים ונכסים שבסופו של דבר, יעשירו בנקאים ובנקים במדינה אחרת.
הגדלת מס החברות בישראל, עלולה להיות מסוכנת לכלכלה הישראלית מפני שהרדיפה האובססיבית אחר הגדלת הרווחים עליה אמונים המנכ"לים, תאלץ יותר חברות הפועלות בחו"ל, לחפש להם מפלט מעול המס ע"י תכנון מס חוקי וע"י הקמת חברה זרה בחו"ל באחד ממקלטי המס.

מדינות רבות בעולם ובראשן ארה"ב, "סובלות" כבר מספר שנים מאבדן הכנסות בשל תכנוני המס של הטייקונים והחברות הגדולות במדינה, ולכן עושות "מבצעים" מיוחדים בהם הם קוראים לכל החברות שעזבו לחזור למדינת האם שלהם, שם יובטחו להם הנחות גדולות במיסוי.
צילם של חברות האופשור הניתנות לפתיחה בעניין של ימים בעלות סמלית, מרחף מעל ראשי פקידי האוצר והממשלה והוא אחד הגורמים המרתיעים מפני העלאת מס החברות בישראל לרמות גבוהות יותר. ראשי המאבקים השונים צריכים לחפש פתרונות אחרים כיצד לממן את דרישותיהם המוצדקות .

קונסטנטין לויטנסקי - מנהל לקוחות בחברת קומפני אקספרס. חברת קומפני אקספרס ישראל בע"מ הינה סניף ישראלי של COMPANY EXPRESS GROUP המתמחה בפתיחת חברות בחו"ל במגוון מדינות ובהן שוויץ, הונג קונג, קפריסין, סינגפור, קפריסין ועוד. קומפני אקספרס מספקת גם שירותים של פתיחת חשבון בנק בחו"ל, שירותי נאמנות (דירקטור נאמן ובעל מניות נאמן), תמיכה משפטית מול הרשויות בחו"ל, שירותי דואר ושירותי משרד וירטואלי, וסיוע בפתיחת חשבונות בנק, לחברות ולאנשים פרטיים, מגוון בנקים ומדינות. http://www.com-exp.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב