דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארצות הברית עומדת להתרסק- איך אפשר לעשות מזה כסף? 

מאת    [ 01/08/2011 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 3367 פעמים ]

מאת אמיר וקסלר, סוחר ומרצה למסחר בוול-סטריט.

רגע האמת של הכלכלה האמריקאית הגיע, ולמעשה זהו רגע קריטי לכל כלכלות העולם. אם לא יושג הסכם בתוך 24 שעות, בין הרפובליקנים והדמוקרטים, ארצות-הברית של אמריקה תאלץ להכריז על חדלות פירעון, ולמעשה לא תיוותר לממשל אף לא אגורה שחוקה לשלם פנסיה, קצבאות, משכורות ועוד. השאלה המרכזית בשלב זה היא כיצד יגיבו השווקים הפיננסים למצב שבו ארה"ב תכריז על חדלות פירעון? ההערכות מדברות על קריסות חזקות ומיידיות של מרבית השווקים הפיננסים בעולם, וחזרה למיתון עמוק. אין לדעת מה באמת יקרה וכיצד יגיבו השווקים, אך ללא ספק ההשפעה לטווח ארוך תהיה שלילית.

ובכל זאת, בכל מצב שבו משקיעים וסוחרים רבים מפסידים את כספם, תמיד יהיו המקצוענים והמנוסים שידעו לנצל זאת לעשיית רווחים מהירים. נציין כבר עכשיו, שהכלים הבאים מיועדים למנוסים בלבד, משום שהם מסוכנים ותנודתיים, היכולים לגרום להפסדים כואבים, כשם שהם יכולים לנפח את חשבון הבנק שלך.

הכלים העיקריים והנגישים ביותר שעומדים לטובת הסוחר/משקיע הם: קרנות נאמנות, תעודות סל מקומיות ו-ETF (תעודות סל אמריקאיות). כשרוצים להרוויח מירידות, צריך לחפש כלי מסויים שמחקה במהופך את המדד, או במילים אחרות תעודת סל/קרן נאמנות שעולה כאשר השוק יורד. ישנו מגוון רב של תעודות סל וקרנות, וביניהן גם כאלו ממונפות. כלומר, אם השוק (מדד) יורד לדוגמא באחוז, התעודה או הקרן עולה 2 אחוז (מינוף של פי -2). כלים כאלה, כאמור, מסוכנים ביותר, אך גם יעילים כאשר הכיוון בשוק ברור.

קרן נאמנות

לא קיימות בארץ קרנות נאמנות שתכליתן הינן שורט בלבד על מדד מסויים. ישנן קרנות שבתקנון הקרן מתירות למנהל הקרן לבצע שורטים ולונגים עפ"י שיקול דעתו, אך לא ניתן להסתמך על כך כשרוצים "לשחק" על ירידות בזמן ספציפי. לכן, הכלי הזה פחות רלוונטי לרעיון ההשקעה שבו אנו דנים.

תעודות סל מקומיות

זהו למעשה הכלי הנגיש והנפוץ למרבית המשקיעים בארץ. ישנן תעודות רבות ומגוונות המעניקות את האפשרות להרוויח מירידת המדדים, במינוף או ללא מינוף. כאשר מחפשים תעודת סל, כדאי לבדוק עלויות ההחזקה בה, מידת התאמת התעודה לביצועי המדד וכו'. אולם, כאשר רוצים לבצע מהלך מהיר, הגורמים הנ"ל הופכים פחות רלוונטים. ניתן לחפש ולסנן תעודות סל בחסר במנועי חיפוש של תעודות סל הפרוסים ברשת.

ETF

ראשית תיבות של  Exchange-Traded Funds. אלו הם תעודות סל הנגישות לבעלי חשבון מסחר בבורסה האמריקאית. כאשר מחפשים ETF, כדאי לבדוק שיש לה סחירות גבוהה (מעל מליון ביום), וכמובן לשים לב שזוהי תעודת סל המהופכת לשוק (במידה ואכן רוצים להרוויח מירידות). גם כאן קיימות תעודת סל ממונפות ורגילות, ולמעשה אפשר לבצע פעולות שורט באופן ישיר על תעודות סל של המדדים: SPY – תעודת סל של מדד ה-  S&P 500; QQQ- תעודת סל של מדד הנאסד"'ק; DIA- תעודת סל של מדד הדאו ג'ונס; QID – תעודת סל ממונפת והפוכה למדד הנאסד"ק; SPXU- ממונפת והפוכה ל- S&P 500.

הכותב הינו אמיר וקסלר, סוחר ומרצה למסחר בוול-סטריט, ואחראי תחום המסחר באתר "מרוויחים"- כל מכללות שוק ההון בישראל, מערכות מסחר, הורדות דמו ועוד. www.marvihim.co.il

אזהרה!

לנותן היעוץ יכול שיהיה עניין אישי בנושאים השונים הנדונים באתר.

מתן הייעוץ אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

מסחר במניות, סחורות, חוזים עתידיים, CFD עלול להיות מסוכן ביותר.

החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

רונן הלל הינו מנכ"ל ובעלים של משרד יחסי ציבור רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור.http://www.ronenhillel.co.il מנכ"ל משותף של חברת מיתוג אישי http://www.mitugishi.co.il  לקבוצת האתרים של רונן הלל יחסי ציבור: משרד יחסי ציבורpublic relations   http://www.googleyourname.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב