דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחאת האוהלים, מצעד העגלות וחרם הקוטג' 

מאת    [ 01/08/2011 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2820 פעמים ]

בימים האחרונים אנחנו עדים לתופעה שנדמה לי עוד לא הייתה כמוה בישראל.

אלפים רבים של אנשים יוצאים להפגין בחוץ, למרות השמש הקופחת והלחות הגבוהה. ועל מה הם מתלוננים? על יוקר המחיה שמרקיע שחקים. והיוקר הזה מחלחל לכל תחומי החיים. מהקוטג' המפורסם, שהוא כמובן רק סמל להתייקרות כל מוצרי הבסיס. לא מדובר כאן על מוצרי יוקרה, אלא על מוצרים שאנחנו קונים כל יום במכולת או בסופר. יחד עם ההתייקרות הגבוהה שחלה בחודשים האחרונים, ובעליית המדד היא לא באה לידי ביטוי. ולא רק מצרכי היסוד עולים, גם מחירי המים עולים, ומחירי הדלק עולים, ואין על כך שום פיצוי הולם, גם מחירי הדיור מתייקרים בלי שום פרופורציות. כמה צריך זוג להרוויח כדי לקנות דירה ולעמוד בתשלומי המשכנתא? ואם ידם אינה משגת, כמה הם צריכים לשלם תמורת השכרת דירה? ואם משכירים דירה במחירים המופקעים של ימינו, האם יצליחו אי פעם לחסוך כדי לרכוש דירה בעתיד? לא נראה לי אפשרי כרגע.

ובעיה נוספת שבגללה יצאו האימהות להפגין במצעד העגלות: אמהות רבות רוצות לצאת לעבוד כדי להגדיל הכנסות. אך כאשר יש להן ילדים קטנים שזקוקים להשגחה, כי אי אפשר לקחת אותם לעבודה (ובעצם, למה לא?), כבר לא כדאי לצאת לעבודה. כי החזקת הילדים במעונות, צהרונים ומטפלות כבר עולה יותר מהמשכורת שהאשה מקבלת, במיוחד אם יש שניים או שלושה ילדים בגיל צעיר. כי בארץ עדיין לא מתחשבים בהוצאות הנ"ל כהוצאות פטורות ממס.

לאור כל הבעיות הללו, אין לנו פתרונות קסם. נראה לנו שגם לממשלה אין. אבל עד שיגיעו לאיזה שהם פתרונות מלמעלה, מה אפשר לעשות בבית, בחיי היום יום, כבר עכשיו?

קודם כל צריך לנהל את התקציב המשפחתי בצורה מסודרת ומאורגנת. כל משפחה צריכה לדעת בדיוק מה ההכנסות שלה כל חודש, ולארגן את התקציב בצורה כזאת שסך ההוצאות יהיה נמוך (ולו בשקל אחד!) מסך ההכנסות. זה הבסיס לכל תקציב. כן, זה לא פשוט, אנחנו יודעות. במיוחד אם המשפחה התנהלה אחרת, בלי הקפדה על התקציב. אבל אין ברירה, חייבים להתחיל לפעול אחרת כדי למנוע הידרדרות של המצב הכלכלי המשפחתי. ברגע שמוותרים על דברים לא נחוצים, על בזבוזים קטנים, ומתחילים להגדיר יעדים כלכליים ומטרות משפחתיות, אפשר לעמוד בתקציב ואפילו לחסוך.

במקביל כמובן להמשיך בצעדים שיאלצו את הממשלה ואת המוסדות לפעול ולהקל על זוגות צעירים ברכישת דירות או במחירים שפויים של דירות להשכרה.

והכי חשוב – לא להסתמך על מה שהמדינה אולי תתן או לא תתן, להתחיל לפעול באופן אחראי כך שכל אחד ואחד מכם יוכל לעמוד במטרות החשובות שלכם. גם אם זה דורש צמצום בחלק מההוצאות, גם אם זה דורש הגדלת הכנסה בדרך יצירתית כל שהיא, גם אם זה דורש מאמץ! וגם אם זה דורש לצאת לרחובות, להפגין ולמחות. אל תוותרו, זה בידיים שלכם!

בהצלחה בדרך שלך לכלכלה בריאה!


מינדי ונעמי, מאמנות לכלכלת המשפחה.


לטיפים בחינם לניהול נבון של כלכלת המשפחה ללחוץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב