דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נורת לד: זה באמת כדאי? 

מאת    [ 31/07/2011 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 3482 פעמים ]

כיצד תדעו אם נורת לד היא הנורה המתאימה עבורכם? ערכו חישוב של העלויות מול החיסכון, ושל הייתרונות שניתן לקבל על ידי לדים. 

1. העלות: לדים עולים מעט יותר בקנייה הראשונית, אך אין ספק בקששר לעובדה שהם חוסכים לכם הרבה כסף בטווח הרחוק, משום שהם מחזיקים מעמד יותר זמן, וצורכים פחות אנרגיה. החיסכון הגדול שמאפשרת נורת לד נובע מכך שהיא צורכת 80% פחות אנרגיה, ואורך חייה חוסך לכם את קנייתן של בערך 25 נורות רגילות. החישוב הכללי אומר, שאם נורת לד דולקת 8 שעות ביום, 7 ימים בשבוע, היא יכולה להחזיק מעמד כמעט 17 שנים לפני שיש להחליף אותה!!! אם ייתרון החיסכון אינו גורם גדול מספיק עבורכם, ישנם עוד כמה נושאים שכדאי לקחת בחשבון כדי להחליט האם שווה לרכוש לדים:

2. הנוחות: אם יש לכם נורות במקומות שקשה להגיע אליהם, החלפתן על ידי נורת לד תחסוך לכם את הצורך שבהחלפתן במשך שנים רבות. כך ייחסך מכם הזמן הרב שנהגתם להשקיע בהליכה אל החנות לקניית נורות, טיפוס מסוכן אל מקומות גבוהים באמצעות כיסא או סולם ועוד. במקומות בהם יש לכם הרבה נורות, או נורות שקשה להגיע אליהן, קניית לדים תחסוך לכם זמן ומאמץ.

החום: אם יש לכם הרבה נורות בחדר קטן, הן יכולות לחמם את החדר באופן משמעותי- מה שגורם לחוסר נוחות רבה בחודשי הקיץ הישראלי הלוהטים. לדים, לעומת זאת, כמעט ואינם מחממים. לכן, התקנת נורת לד במקום נורה רגילה חוסכת בטווח הרחוק את עלויות הקירור של החדר על ידי המזגן. זה אולי נשמע כרגע כעלויות קטנות ושוליות, אך בטווח של שנים רבות- חיסכון זה מצטבר והופך לחיסכון משמעותי ביותר.

"הייתרון המצפוני": האם אתם תמיד מרגישים קצת אשמים כאשר אתם משאירים את האור דולק במשך זמן רב, מה שגורם לכם לחשוב על חשבון החשמל שתקבלו בקרוב? או אולי יש לכם ילדים שתמיד שוכחים לכבות את האור כשהם יוצאים מהבית? לדים עולים רק כמה שקלים בשנה, גם אם הם דולקים ללא הפסקה, כך שהמצפון שלכם לא יציק לכם אם תשאירו נורת לד דולקת לאורך זמן רב. נורת לד שתישאר דלוקה 8 שעות ביום, 365 ימים בשנה, תעלה לכם בערך 12 שקלים בשנה, בעוד נורה רגילה שתדלוק כך תעלה לכם בערך 80 שקלים בשנה!

אם השתכנעתם שכדאי לכם לרכוש נורת לד, כל שנותר לכם הוא לבחור את הסוג המתאים עבורכם של לדים. ישנם שני סוגים בסיסיים של נורות לדים:

זרקור: נורת לד היא מטבעה בעלת אלומת אור חדה ומפוקסת (בגלל צורת ההרכבה שלה), כך שכל מקום הדורש אור מכוון ומפוקס יוכל להרוויח רבות משימוש בנורות לדים.

אור "שוטף": באזורים שאתם רוצים שיהיו מוארים לחלוטין, כדאי לכם להתקין נורת לד עגולה. העיצוב העגול פותר את "הבעייה" של האור הממוקד, על ידי שימוש בעדשה בקצה הנורה, במטרה לפזר את האור על שטח רחב יותר.

שאלו את עצמכם- איפה אתם מתכננים להתקין לדים? ואיזה סוג של אור יתאים ביותר במקום הזה? בדרך זו, תוכלו לבחור לדים מהסוג המתאים ביותר עבורכם, ולהנות מכל הייתרונות שנורות לדים מציעות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב