דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין גירושין: כל מה שצריך לדעת על דמי מזונות 

מאת    [ 31/07/2011 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 3128 פעמים ]

לפי חוקי מדינת ישראל, כאשר זוג מתגרש- האב חייב להמשיך ולספק את צרכיו של ילדיו, כלומר לכלכל אותם. תשלום זה נקרא- דמי מזונות. פסיקת בית המשפט האחרונה בנושא קובעת סכום מזונות מינימלי של 1250 עבור כל ילד. את הסכום הזה יש לשלם גם מבלי להביא הוכחה לכך שהילדים זקוקים לו. כלומר- גם אם הילדים מתגוררים, על דרך ההגזמה, עם אמא מיליונרית- האב חייב לשלם להם דמי מזונות מינימליים. לא כל אשה מודעת לכך שבעלה לשעבר מחוייב לשלם דמי מזונות על ילדיהם המשותפים, ולכן מומלץ להעזר בשרותיו של עורך דין גירושין, שידע לתבוע מהבעל את הסכום המתאים.

מערכת המשפט בישראל עובדת בתאום עם חוקי ההלכה היהודית, אשר לפיה חלה על האב חובה לכלכל את ילדיו ולמלא את כל הצרכים שלהם. חשוב לדעת שחובה זו שרירה וקיימת ללא קשר להכנסתו של האב, וגם ללא קשר ליחסיו עם הילדים. גם אב אשר מסרב להכיר בילדיו או מסרב לפגוש אותם- חייב בתשלום דמי מזונות. זוהי עוד סיבה טובה לשכור את שירותיו של עורך דין גירושין כאשר מנהלים תיק גירושין בבית המשפט, ומעוניינים בפסיקה הולמת לגבי תשלום מזונות. עורך דין גירושין יעזור גם בהשגת גובה דמי מזונות מתאים.

בניגוד לשמם, דמי מזונות מחושבים לא רק לפי צרכיהם של הילדם מבחינה תזונתית, אלא גם לפי עלויות הדיור שלהם. עלויות אלו נקראות "הוצאות מדור" והן כוללות השתתפות של האב בעלות השכרתה של הדירה בה מתגוררים הילדים, ובכל הוצאות הבית השוטפות- כגון מיסי מים וביוב, ארנונה, חשמל, גז ואפילו קו טלפון וחיבור לאינטרנט. כיום החישוב הכללי לתשלום מזונות על הוצאות מדור נעשה כך: כאשר יש במשפחה ילד אחד, ישלם האב 30% מהוצאות המדור שלו. כאשר יש שני ילדים, ישלם האב 40% מהוצאות המדור, ואילו עבור שלושה ילדים ומעלה- ישלם האב 50% מכל עלויות המדור.

כאשר מחושבות הוצאות המדור, חשוב ששני הצדדים יעזרו בשירותיו של ערך דין גירושין. האם תרוויח משכירת עורך דין גירושין משום שהוא יעזור לה לדרוש מזונות בגובה המגיע לה (ולא יסתפק בתשלום דמי מזונות בסיסיים), ואילו האב ירוויח משכירת עורך דין גירושין משום שעורך הדין ילחם על זכותו החוקית של האב לא לשלם עבור שכר דירה מוגזם בגובהו או עבור שכירת דירה גדולה ויקרה באופן משמעותי מהדירה בה התגוררה המשפחה לפני הגירושין.

ככלל, חשוב לזכור שכאשר מתדיינים על תשלום דמי מזונות, שני הצדדים יכולים להרוויח משכירת עורך דין גירושין, ולא רק אחד האם כמקובל לחשוב. למשל, חובתו של האב לשלם מזונות לילדיו היא מוחלטת ללא קשר לגובה הכנסתו (אפילו אב מובטל מחוייב בתשלום מזונות), אך לאחרונה מכירים בתי המשפט גם בזכותו של האב לנהל אורח חיים סביר. במקרה שתשלום מזונות ימנע ממנו לעשות זאת- האב יצטרך להוכיח זאת לבית המשפט בעזרת עורך דין גירושין, וכך יוכל להשיג הפחתה או ביטול זמני של דמי המזונות. בנוסף, קיימים מקרים חריגים בהם הילדים מסרבים ליצור קשר עם האב, למרות מאמציו הרבים בנושא, ואזי- בית המשפט יכול לפטור את האב מתשלום מזונות. במקרה כזה, שהוא קשה ולא נפוץ, חייב האב להיעזר בשירותיו של עורך דין גירושין כדי להשיג את הפסיקה המיוחדת.

לסיכום, דמי מזונות הנם נושא חשוב ורגיש, לכן מומלץ לשני הצדדים להיעזר בשירותיו של עורך דין גירושין, כדי לנהל את הנושא בצורה הטובה ביותר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב