דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בגלי הלם: למה לצפות? 

מאת    [ 31/07/2011 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 3777 פעמים ]

לעיתים קרובות, לפני שאנשים ניגשים לקבלת טיפול בגלי הלם, עולים בהם חששות שונים. אנשים יכולים לשאול את עצמם, האם גלי הלם הנשלחים אל הגוף מסבים לו כאב? כיצד בעצם מתרחש טיפול בגלי הלם? ועד כמה הוא באמת יעזור לי? במאמר זה ננסה להשיב על כמה מהשאלות הללו, כדי שאנשים המגיעים לקבלת טיפול בגלי הלם יוכלו להגיע שקטים ובטוחים, ללא חששות מיותרים.

ראשית כל, כאשר רוצים להעזר בטכנולוגיה של גלי הלם, יש למצוא את המקור של הכאב ולקבוע האם טיפול בגלי הלם הנה אפשרות הטיפול המתאימה ביותר. אם נמצא שזהו הטיפול הנכון עבורכם, ותחליטו לגשת לפגישת טיפול או סדרה קצרה של טיפולים, תוכלו לצפות למהלך ההתרחשויות הבא:

בחדר הטיפולים, אתם תתרווחו על כסא טיפולים נוח, והאזור אשר עומד לקבל טיפול בגלי הלם יונח על משטח גומי גדול ממולא נוזלים. הרופא, אשר מכיר היטב את מהלך הטיפול בטכנולוגיית גלי הלם יוודא שתרגישו נוח לאורך כל הטיפול. במקרים מסויימים, תקבלו הרדמה מקומית באזור העומד לקבל אליו פולסים של גלי הלם, כדי להבטיח את הנוחות והשקט שלכם. הרופא ישתמש באולטרא-סאונד כדי למצוא את הנקודה הספציפית שיש לטפל בה (על תבלבלו את גלי האולטרא-סאונד עם גלי הלם, הם עובדים בצורה שונה!).

לאחר שתזוהה הנקודה, הרופא ישלח אליה גלי הלם דרך צינור המחובר אל המכשיר הגדול שתפקידו- לייצר את הגלים. במהלך טיפול בגלי הלם, תשמעו צליל נקישות חוזרות ונישנות- זהו הצליל של גלי הלם החודרים למרכז הכאב שלכם בצורה מהירה. הדבר החשוב ביותר, הוא מה שקורה בתוך הגוף שלכם במהלך טיפול בגלי הלם. גלי הלם מגרים את הרקמות אשר בתוך גופכם, וכך בעצם מאלצים את הגוף לייצר סיבים חדשים עבור הגידים, ולרפא את עצמו. כאשר הגידים שלכם יבריאו, הכאב שנהגתם לחוש- ייעלם. הטיפול יושלם לאחר כמה דקות (בערך 3-20 דקות), ולעיתים תתבקשו לחזר עליו במשך כמה פעמים, ברווח של שבוע עד חודש בין טיפול לטיפול.

אחד הדברים המרגיעים ביותר לגבי גלי הלם, הנו שהטיפול בהם הוא לא פולשני, וכמעט נטול כאב (למעט תחושת אי-נוחות קלה).בנוסף, מאחר שקבלת טיפול בגלי הלם מעודדת את זרימת הדם אל האזור המטופל, אתם עשויים להרגיש לאחריו רגישות קלה או תחושת צריבה. גם במקרים של תחושת כאב קלה במשך כמה ימים לאחר הטיפול, זהו כאב נסבל שניתן לשכך אותו בעזרת כדור משכך כאבים רגיל.

עוד דבר מרגיע שניתן להגיד על גלי הלם, הוא שבניגוד לניתוח- טיפול בגלי הלם אינו יכול לגרום לשום נזק. בנוסף, אם יש לכם חששות מתקופת החלמה ארוכה, קשה ואיטית שתהרוס את השגרה שלכם- אתם יכולים לשכוח מזה. טיפול בגלי הלם אינו מצריך כל תקופת התאוששות, וההפחתה בכאב צפוייה להגיע מיד לאחריו. הדבר היחיד אשר משתנה בין מטופל למטופל, היא מידת ההקלה שתחושו, והמהירות שבה ההקלה תגיע. עבור אנשים מסויימים, מורגשת הקלה שלמה בכאב, מיד לאחר טיפול בגלי הלם. עבור אנשים אחרים, הכאב נעלם בהדרגה החל מהיום הראשון, ובמהלך ששת השבועות הבאים. אצל קבוצה קטנה יותר של אנשים, הכאב יעלם בהדרגה לאורך 12-16 שבועות. אך בכל מקרה, אצל אחוז גבוה מאוד של המטופלים תורגש לבסוף הקלה גדולה מאוד או מלאה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב