דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי הנדסת מכונות 

מאת    [ 31/07/2011 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 4256 פעמים ]

הקידמה הטכנולוגית הולידה ביקושים למקצועות חדשים, אשר בעבר כלל לא היו קיימים, והביאה לשינוי במבנה שוק העבודה. כך, אם בעבר מקצועות הכלכלה ועריכת הדין היו הנלמדים והמבוקשים ביותר בקרב הסטודנטים, כיום תופסים את מקומם מקצועות כגון הנדסת מכונות, שנתפסים כרלוונטיים יותר לעידן המודרני.

מה היא בעצם הנדסת מכונות?

ענף הנדסת המכונות עוסק, בעיקרו, בפיתוח ומחקר של מערכות אנרגיה ומערכות מכניות, כגון: מערכות אלקטרומכניות, רובוטים, מנועים, מכונות ועוד. כל תחום פיתוח ומחקר שכזה מכיל תתי ענפים ומגוון תחומים, ממכניקת הזורמים והמוצקים ועד תורת האווירודינמיקה.

השימוש בידע הנצבר במסגרת לימודי הנדסת מכונות

לאור העובדה שתחום זה חולש על ענפים ותחומים רבים, הידע שצובר הסטודנט במהלך הלימודים הוא רב ואפשרויות השימוש בו רבות עוד יותר. למשל, תואר אקדמי של מהנדס מכונות יכול לפתוח לבוגר את הדלת לאפשרויות עבודה בתור מהנדס במפעל תעשייה מצליח ומשגשג, תוך אפשרות ליצור פיתוחים טכנולוגיים ולהגיע לסיפוק ולהישגים אישיים בתחום.

דוגמא לפיתוח חדשני שנעשה על ידי מהנדסי תוכנה

בשל מיקומה של מדינת ישראל בין מדינות עויינות, המוחות הגדולים בתחום הנדסת מכונות פונים לתחומי הפיתוח הצבאי. כך, לא מזמן פותח בישראל המרל"ט (מסוק רפואי ללא טייס), המאפשר לספק לחיילים המצויים בשטח ציוד רפואי ולפנותם במידת הצורך, זאת באופן מהיר ויעיל יותר ומבלי לסכן את הטייסים המטיסים.

הנדסת מכונות – אפיקי לימוד ייחודיים

ענף ההנדסה האזרחית והסביבתית, הנלמד במסגרת תחום הנדסת מכונות, עוסק בתכנון מבנים לצורכי הציבור והפרט ומכיל, לצד הפן המתמטי, הפיסי והכימי אף פן אדירכלי שישמש את הסטודנט בעתיד בכל תחום התמחות שיבחר.

יש לציין בתחום לימודי הנדסה מכיל בו אפשרויות מגוונות ותחומי התמחות רבים, כמו: הנדסת תחבורה, הנדסת מבנים, הנדסה אזרחית כללית וכדומה. היום, כשאיכות הסביבה והשאיפה לפגוע כמה שפחות במשאבים של כדור הארץ הפכו הדברים המרכזיים בחיינו, הנדסת מכונות הכוללת את ההיבט הסביבתי היא מהמבוקשות ביותר.

גם הנדסת התוכנה היא אחד מהתחומים המבוקשים במסגרת לימודי הנדסת מכונות. תחום זה שאוב בעיקרו ממדעי המחשב ובמסגרת לימודיו רוכש הסטודנט כלים בסיסיים במדעי המחשב ובמתמטיקה. אלו מאפשרות לו, בסופו של יום, לפתח תוכנות בתחום הרובוטיקה, לדוגמא, שישמשו רבים בהמשך.

פיתוח מקורות אנרגיה חדשים

תחום עיקרי נוסף שעשוי להירכש במסגרת לימוד הנדסת מכונות הוא פיתוחי האנרגיה. כיום, לאור ההתחממות הגלובלית והדגש שהמחוקק שם על שמירת זיהום אוויר נמוך, מחפשים מפעלים וחברות רבות דרכים זולות ויעילות יותר להפקת אנרגיה. 

כך לדוגמא, פותחה לאחרונה בישראל טכניקה חדשה הנקראת ארובת שרב, באמצעותה ניתן להפיק אנרגיה מקרני השמש, באופן ובהיקף שלא נראו עד היום. וזו רק דוגמא אחת למה שבוגרי הנדסת מכונות יכולים לעשות.

כנסים ואירועים מקצועיים בישראל ובחוץ לארץ

מדי חודש מתקיימים במקומות שונים בארץ ימי עיון העוסקים בענייני הנדסת מכונות. אלו מאפשרים לכל המעוניין להעשיר את הידע האישי בנוגע לפיתוחים חדשים ורעיונות שהגו המומחים הנחשבים ביותר בכל תחום. כל בוגר מהתחום יעיד כי גם לאחר סיום לימודיו, המשיך להתעניין ביוזמות ורעיונות חדשים בנהגו ברחבי העולם.

הצטרפו לעצב את העתיד

המסקנה שניתן להסיק מכל זה היא אחת: הנדסת מכונות הוא התחום שיעצב את העולם ויצור את פניו, כפי שישתקפו בפני ילדינו בעוד עשרות שנים. אם גם אתה רוצה לעצב את העתיד – הצטרף עוד יום ללימודים אלו ותהפך להיות חלק נכבד מהתהליך החשוב הזה.

הנדסת מכונות היא תחום לימודים המקיף נושאים רבים מאוד ונחשב בעיני רבים לאחד המסלולים שיעצבו בעתיד את עולמנו. לבוגרי המסלול צפוי עתיד מקצועי מזהיר, גלו מה בעצם לומדים בהנדסת מכונות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב