דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחת הטעויות הגדולות בזוגיות היא להאדיר את הצד השני - מדוע? 

מאת    [ 31/07/2011 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 3099 פעמים ]

אחת הטעויות הגדולות בזוגיות היא להאדיר את הצד השני - מדוע? 

 

 

כבוד והערכה - כן

 

זוגיות היא מקום בו בני הזוג אמורים לכבד ולהעריך אחד את השני. הערכה וכבוד באים ממצב של גובה עיניים ולא ממצב של נחיתות. כאשר בזוגיות ישנם כבוד והערכה - כל אחד יודע לשמור על גבולות ואין דריסה הדדית.

 

הבעיה מתחילה כאשר הכבוד והערכה הופכים להאדרה ולהערצה. אם אחד מבני הזוג מעריץ את הצד השני, מאדיר אותו, מאפשר לו לעשות ככל העולה על רוחו ומוותר לו על חובותיו ותפקידיו - המצב הזוגי הופך להיות מסוכן ונפיץ.

 

 

 

האדרה, הערצה וויתור - לא

 

אנשים רבים נכנסים לזוגיות עם אידיאלים לא ריאליים. הם מאמינים באהבה ללא תנאים, ללא סייגים וללא גבולות. הם בטוחים שרק האהבה היא הבסיס לקשר הזוגי.

 

וכאשר הם מתאהבים - הם מוכנים לוותר על כל העקרונות שלהם, הם מוכנים להקריב את כל הערכים שלהם, הם מוכנים לאפשר חופש מוחלט לבני הזוג שלהם - הכל בשם "האהבה". התוצאה היא בדרך כלל גרועה ביותר.  

 

 

 

הגולם קם על יוצרו

 

אהבה אינה ביטוח. אהבה אינה מבטיחה הרמוניה ושיוויון. אהבה היא דרך לעצום עיניים, ולעיתים להתעורר כאשר מערכת היחסים כבר הרוסה. כאשר אתם מאדירים את בני הזוג שלכם ללא שום גבול או היגיון - הגולם יקום על יוצרו.

 

בניגוד להיגיון הפשוט שאומר - שככל שתאדירו ותחזקו את בני הזוג שלכם - כך הם יחזקו ויאדירו אותכם בחזרה. בפועל המצב הוא הפוך, ככל שתאדירו את בני הזוג שלכם כך הם יביטו עליכם מלמעלה, יזלזלו בכם, ינצלו את טוב ליבכם המוגזם וקרוב לוודאי שבשלב כלשהו אף יבעטו בכם וינטשו אותכם.

 

 

 

זלזול, ביטול ושתלטנות

 

הערכה וכבוד - כן. האדרה והערצה - לא. האדרת האחרים מביאה אותם לזלזל בכם, לבטל אותכם ולנסות להשתלט עליכם. חשוב להבין, מרבית האנשים מזהים אהבה ורוך - כחולשה.

 

הם אינם רואים רוך כהומניות, ליברליות ואצילות נפש. אלא הם רואים זאת כביטוי לחולשה, ריפיון, חוסר יכולת להציב גבולות ובעיקר כביטוי לפחד וכניסיון לשמר את הקשר הזוגי בכל מחיר ובכל תנאי.

 

 

וטיפ לסיום: אנשים רבים שהתחילו את היחסים הזוגיים שלהם בהתאהבות ובהערצה לבני הזוג שלהם - סיימו את היחסים הזוגיים שלהם למרבה אכזבתם, כשהם מגלים שמשתלטים עליהם, דוחקים אותם, מנצלים אותם ואף בוגדים בהם.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב