דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמנת מונטריאול נכנסת לתוקף בישראל 

מאת    [ 28/07/2011 ]

מילים במאמר: 324   [ נצפה 2181 פעמים ]

עו"ד גיל נדל, קידר הללי

לאחרונה, הגיש הקונסול הכללי של ישראל במונטריאול למנהל המחלקה המשפטית של ארגון התעופה הבינלאומי (ICAO) כתב הצטרפות של מדינת ישראל לאמנה לאיחוד כללים מסוימים בהובלה האזרחית הבינלאומית באוויר שנערכה במונטריאול (אמנת מונטריאול).

אמנת מונטריאול נחתמה בשנת 1999 במונטריאול, קנדה, ובה נקבעו כללים בהובלה אווירית אזרחית בינלאומית. מטרתה של האמנה היא "ליצור בהירות ואחידות בתחום התובלה האווירית, תוך אימוץ אמנת מונטריאול העדכנית והאחידה, שתחליף את אמנת ורשה".

בין היתר, האמנה מחייבת את המובילים במדינות החתומות עליה לדאוג לביטוח מתאים בהתאם לאחריות הקבועה באמנה. כמו כן, באמנה שונו מגבלות האחריות של המוביל במקרים של פציעה או מוות של נוסע, במקרה של איחור של נוסע ובמקרים של נזק או איחור לכבודה אזרחית. מגבלות האחריות מעודכנות לתאריך 1.1.10 הן כדלקמן:

נזק, חוסר או איחור של מטען- 19 SDR לק"ג (כ-28.5 דולר לק"ג).
נזק, חוסר או איחור של כבודה- 1, 131 SDR לנוסע (כ-1, 700 דולר).
נזק עקב איחור לנוסע - 4, 694 SDR לנוסע (כ-7, 000 דולר) .
פגיעה או מוות של נוסע- 113, 000 SDR לנוסע (כ-170, 000 דולר).

בשונה מאמנת וורשה, באמנת מונטריאול קיים סעיף מיוחד המאפשר לארגון התעופה האזרחי הבינלאומי לבחון ולעדכן, מעת לעת, את מגבלות האחריות הקבועות בה ולכן יתכנו שינויים במגבלות האחריות, כאמור, מעת לעת.

האמנה תכנס לתוקף במדינת ישראל בתאריך 20.3.11. כידוע, על פי החוק במדינת ישראל, על מנת שאמנה בינלאומית תהא תקפה ומחייבת, היא חייבת להיקלט לחקיקה הפנימית במדינת ישראל.

על כן, בעבר נוסח תיקון לחוק התובלה האווירית (חוק התובלה האווירית (תיקון מס' 2), התש"ע- 2009(, שמטרתו לאמץ את הוראות האמנה במדינת ישראל.
תיקון זה ייכנס לתוקף בתאריך 20.3.11. בהצטרפותה לאמנה, סייגה מדינת ישראל, באשרורה של האמנה בחקיקה הפנימית, את תחולתה, בהתאם לסעיף 57 לאמנת מונטריאול, על הובלה בינלאומית ע"י מדינת ישראל לצרכים שאינם מסחריים, בקשר לביצוע תפקידיה כמדינה ריבונית ועל הובלה עבור רשויות הצבא.

כמו כן, מכיוון שמדינת ישראל חתומה כעת על אמנת מונטריאול כמו גם על אמנת וורשה, במקרה של סתירה בין השתים, תחול אמנת מונטריאול מאחר והיא חדשה יותר.

עו"ד גיל נדל עוסק בתחום דיני יבוא ויצוא, מסי יבוא ומסים עקיפים, חוזים בינלאומיים, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני. עו"ד נדל מרצה בפורומים מקצועיים רבים כגון מכון היצוא, לשכת עורכי הדין, ארגוני סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, איגוד שלכות המסחר ועוד. לעו"ד נדל מדור קבוע בעיתון "תעשיות", במגזין PORT 2 PORT, ובפרסומים נוספים. חומר נוסף מאת עו"ד נדל ניתן להוריד באתר האינטרנט, בכתובת http://www.nadel-law.co.il האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.
מידע על ספרים מפרי עטו של עו"ד גיל נדל ניתן למצוא באתר האינטרנט: http://www.tradelibrary.co.il





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב