לא עצלנים- אלא דחיינים!
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

לא עצלנים- אלא דחיינים! 

מאת    [ 27/07/2011 ]
מילים במאמר: 460   [ נצפה 1461 פעמים ]

 
 

לדחות את הדחיינות

אחד התסמינים הבולטים והמתסכלים בהפרעת קשב וריכוז הוא הדחיינות.

ישנן משימות שאנחנו צריכים לעשות אותן, אנחנו אפילו רוצים לעשות אותן- אבל איכשהו זה תמיד נדחק לשוליים או נשכח...

זה נושא כאוב מאחר והוא משפיע בצורה דרמטית על ניהול חיינו!


הדחיינות מתבטאת בעבודה ובבית- איחור בהגשת פרוייקטים, חשבונות שמעלים אבק וריבית פיגורים והרבה ריבים סביב נושא זה עם הבוס או בן/בת זוגנו לחיים.

בואו נבחן טוב יותר את נושא הדחיינות:

דחיינות משמע התמהמהות בעשיית דברים דחופים או חשובים לטובת עיסוקים אחרים מהנים יותר אך בעלי חשיבות פחותה.

הסיבה לדחיינות אצל אנשים עם הפרעות קשב וריכוז נעוצה בתפקוד המוחי הפועל אחרת מאלה ללא הפרעת קשב וריכוז.

זו הסיבה אבל לא תירוץ להמשיך להתנהל כך!


האם אתה דחיין?

  • האם אתה נוטה להתחיל במשימה חשובה ועוזב אותה לאחר מספר דקות כדי לבדוק אם נכנס מייל/להרים טלפון לאמא/להכין קפה וכד'?
  • האם אתה עברת את היום בידיעה שעליך לעשות דבר מה חשוב (לשלם חשבונות לדוגמא) אבל הדבר נשאר רק בגדר ידיעה ולא מעשה?
  • האם אתה נוטה לחכות 'לזמן הנכון' או 'למצב רוח המתאים' כדי לטפל במשימה חשובה?

אם כל אלה נשמעים לך כמוך- אז מזל טוב! אתה דחיין מדופלם!

הסיבה לדחיינות היא נוירולוגית אבל ישנה גם השפעה פסיכולוגית לסיבות הדחיינות:

  • שעמום! משימה מוכרת ורוטינית הופכת למשעממת. אין אתגר ולכן אין מוטיבציה. יש קושי גדול מאוד לעמוד בשעמום ולהמשיך במשימה- לכן לעיתים אנחנו אפילו לא מצליחים להביא את עצמנו לשבת ולהתחילה.
  • חוסר ארגון זמנים. כאשר הזמן שלנו לא מתוכנן, המשימות 'המשעממות' אך חשובות, נוטות להידחק הצידה כאשר כנגד אנחנו עסוקים בפעילויות מהנות ומעניינות אחרות או שפשוט המשימות נשכחות מאיתנו כי אין מי שיזכיר לנו אותם (למעט הבוס הנוזף והאישה המנדנדת..)
  • מוצפות מגודל המשימה. גם משימה גדולה לא תעלם לה באוויר אם לא נתייחס אליה. התחושה המלווה היא שאנחנו לא יודעים מאיפה להתחיל ולכן מתקשים לגשת ולהתמודד עמה.
  • פחד מהצלחה או כישלון. פחד שאם נצליח במשימה, אז יגבר עלינו הלחץ (חיצוני או פנימי) לשוב ולעשות שוב ושוב משימות מסוג זה, או פחד שלא נעמוד במשימה ונכשל- דבר 'התורם' לדימוי ובטחון העצמי שלנו שגם כך לרב לא גבוה כל כך.
  • פרפקציוניזם. תחושה שלעולם לא תצליח לעשות את המשימה כפי שהיית רוצה לעשותה ולכן עדיף לא לעשות בכלל.
  • קושי בקבלת החלטות. אם אתה מתקשה בקבלת החלטות בחייך, סביר להניח שתתקשה בקבלת החלטות גם בקידום המשימה.

אז מה הסיבה או סיבות שלך?
האם חייך מתנהלים על מי מנוחות או שאתה היית רוצה אחרת אבל לא יודע איך?

חשוב שתבדוק זאת טוב עם עצמך מאחר ודחיינות הנה התנהגות המושרשת טוב טוב במערכת שלנו, וכדי לשנותה נדרש מאמץ ועקביות- שני דברים שקשים לנו לעשות....

החדשות הטובות הם שאם באמת רוצים- הכל אפשרי!

דרך צלחה**


שירי חזן. מדריכה ומאמנת הורים ונוער, מתמחה בהפרעות קשב וריכוז.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב