דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ידיים עובדות 

מאת    [ 27/07/2011 ]

מילים במאמר: 342   [ נצפה 3361 פעמים ]

נפגעת שעבדה שנים רבות בעבודה מונוטונית שחייבה הפעלה של הידיים במאמץ קל כשהיד מתוחה בד"כ, נפגעה בתסמונת הנקראת "תסמונת התעלה הקרפלית" (C.T.S) שאופיינית לנזקים באותו "צינור" המוליך את הגידים והעצבים לכף היד. נזקים מזעריים הנגרמים מאותם מאמצים גורמים נזק מצטבר לגידים ואלה מפתחים תגובה דלקתית הגורמת לתפיחות בתעלה (ה"צינור" אינו גמיש ולכן נוצר לחץ במקום - הגורם לפגיעה בהולכה העצבית של העצבים לאצבעות וכאבים בתנועת הגידים). התופעה מתבטאת בכאבים, הגבלה בתנועת כף היד והאצבעות, ירידה של תחושה והרגשת קוצים (נימול) באצבעות. המחלה יכולה להתפתח לאט ואם נסיבותיה הוכחו - עשויה לקבל הכרה של הביטוח הלאומי בה כמחלת מקצוע.

 

הטיפול השגרתי הוא הזרקה לאזור המודלק (בסטרואידים או טיפול בנוגדי דלקת שאינם כאלה (NSAID) וכן תרופות אחרות למלחמה בדלקת ובכאבים). לעיתים המצב אקוטי, הכאב חריף וכף היד מתנפחת, במקרה כזה המצב יכול להגיע לאי תפקוד של היד ומחייב ניתוח. הניתוח שגרתי ומועיל לפרק זמן - ואולם חזרה לאותו עיסוק עלולה לגרום להופעה חוזרת של התסמונת. הדרך להעריך באופן אובייקטיבי (כבדיקת עזר) פגיעה זו היא ע"י ביצוע בדיקת E.M.G - בדיקה חשמלית (מכאיבה - יש לומר) לבירור קיומה של התסמונת וחומרתה. הנכות הנקבעת בד"כ (כאשר הפגיעה מוכרת בביטוח לאומי) - מגיעה ל5% במקרה קל ול- 10% כשהליקוי בינוני. תפעול ותפקוד הידיים חשיבות רבה לו בתביעות הנוגעות בנכות כללית, הן של מי שעובד והן לגבי עקרת בית. גם 5% נכות בכל יד מהווה מגבלה של ממש לגבי התפקוד הכולל וכושר ההשתכרות של הנכה ומשקלה של נכות זו - ניכר. קלדניות וכתבניות עשויות להיות מוכרות אם לקו ב- C.T.S כפוף להוכחת הנסיבות.

 

מעשה במזכירה, תושבת האזור, שלקתה ב C.T.S, תביעתה לתביעת הנכות הוגשה לאחר הכרה לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי בה נקבעה לה 5% נכות לכל יד. הביטוח הלאומי הגיש ערר על החלטת הוועדה והנפגעת הגישה ערר נגדי בו טענה שתחילת הנכות היא חצי שנה קודם לתאריך שנקבע - הוא תאריך הניתוח. טענה זו התקבלה, הערר של הביטוח הלאומי נדחה והוספה לנפגעת נכות מתאריך שהוא חצי שנה קודם לתאריך הניתוח שנקבע בראשונה כתאריך תחילת הנכות.  

 

ע. שילוני עו"ד נזקי גוף בחיפה   

ע. שילוני עו"ד מומחה בנזיקין ובתביעות לביטוח לאומי - 30 שנות וותק והצלחות. בכל פניה לביטוח מהלאומי צלצלו לבדוק עימנו 04-9985212 משרדים בכרמיאל ובחיפה, שירות בכל מרכז - צפון ישראל.href="mailto:shilonican@gmail.comshilonican@gmail.com">">shilonican@gmail.com  www.shilonican.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב