דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח מנהלים - לשמור על העתיד שלנו 

מאת    [ 27/07/2011 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 3780 פעמים ]

עד שנת 2008 עובדים שכירים במשק שלא היו מאורגנים בארגון משלהם לא זכו לקבל הטבות במסגרת הביטוח הפנסיוני. כדי למנוע מצב אבסורדי כזה, החל מה-1.1.2008 נכנסו רגולציות חדשות והרחבה לחוק הביטוח הפנסיוני שנחתם בין נציגי המעסיקים לבין ההסתדרות החדשה, וכעת 40% מציבור המועסקים זכאים ליהנות מתנאי פנסיה משתלמים.

אז נכון, הבעיות הקיומיות של רובנו מעסיקות אותנו די והותר גם מבלי שנחשוב עשרות שנים קדימה, ועם זאת, בתקופה של חוסר יציבות כלכלית, חשוב מתמיד לבחור ביטוח פנסיוני מתאים ולהתחיל לחשוב על הפנסיה כבר בגיל צעיר.

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים בביטוח פנסיוני?


    • במידה והנכם שייכים לענף שחלה בו החובה לביטוח פנסיה והמעסיק שלכם לא טרח לבטח אתכם בהתאם, שמורה בידכם הזכות לתבוע את המעסיק בגין הפסד הזכויות שהייתם נהנים מהם במסגרת ביטוח הפנסיה.
    • ביטוח פנסיוני היא אינה פריבלגיה השמורה לשכירים בלבד, שכן גם עצמאים מוכרחים לדאוג לעתידם. אלא שבמקרה של העצמאיים, החובה לדאוג להשיג ביטוח פנסיוני שלהם מוטלת עליהם בלבד. עצמאי יכול לבחור להפריש מהמשכורת החודשית שלו סך של 12-16% בתנאי שהסכום לא עולה על 9,900 ש"ח.
    • שכירים לעומת זאת מפרישים מהמשכורת החודשית שלהם סכום מעט שונה ביחס לעצמאיים. העובד השכיר יפריש ממשכורתו ברוטו סך של 5% ואילו המעסיק מתחייב להפריש ממשכורתו ברוטו אחוז דומה. בנוסף, קיימת הפרשת גמולים גם לטובת פיצויים ואובדן כושר עבודה, העומדת על כ-10% והיא מופרשת בידי המעסיק. להבדיל מהאחריות הבלעדית של העצמאי, כאן האחריות להפרשת תגמולים מבוססת על שיתוף פעולה בין העובד למעסיק.

סוגים שונים של ביטוח פנסיוני

בוודאי יצא לכם להיתקל לא פעם בפרסומת הקוראת לכם לחשוב על עתידכם בטווח הארוך. בארץ מתחוללת מלחמה שיווקית מטעמם של שלושה תאגידי ענק- מגדל, הפניקס וחברת כלל , זו נגד זו. שלוש החברות הללו יתחרו בכל האמצעים העומדים לרשותן כדי לזכות באפשרות לבטח אתכם בביטוח פנסיוני, אך כדי לבחור בחברה המתאימה יש צורך לבצע מחקר מעמיק ולא די להסתפק בפרסום בטלוויזיה.

לשם כך, עליכם לבחון את תנאי הפוליסה שמציעות כל אחת מחברות הביטוח הגדולות. כמו כן, חשוב לקרוא את תנאי היציאה מהפוליסה במידה ותחליטו בהמשך הדרך לשנות את דעתכם. מומלץ לקבל משלוש החברות הגדולות הצעות רלוונטיות עבור ביטוח פנסיוני המותאם עבורכם.

את ההצעות שהתקבלו יש להשוות זו לצד זו כדי לבחון את התנאים שמציעה כל אחת מהן, ובדרך כלל במקרים אלה גם מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שיוכל להמליץ לכם באופן בלתי תלוי באיזו הצעה כדאי לכם לבחור.

התייעצו עם גורמים מתאימים

בדיוק למטרה זו, מעמיד אתר imoney , קהילת פנסיה/חיסכון לרשותכם שורה של אנשי מקצוע הבקיאים ברזי פוליסות הביטוח בארץ. אנשי המקצוע של הפורום ישמחו לבחון יחד איתכם את ההצעות השונות שקיבלתם ולהמליץ לכם באיזו הצעה לבחור. כמו כן, בפורום תוכלו לקבל מענה עבור כל שאלה העשויה להתעורר בתחום ביטוחי הפנסיה.

המאמר מוגש על ידי אתר Imoney - השקעות, כלכלה, נדל"ן  , הקהילה הפיננסית הראשונה בישראל. באתר תוכלו למצוא פורומים בנושא השקעות, פנסיה, ביטוח, מיסוי ועוד בניהול אנשי מקצוע שישמחו לענות על כל שאלה.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב