דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח מנהלים - מדוע אתם זקוקים לו 

מאת    [ 27/07/2011 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 5486 פעמים ]

צעירים שעומדים בפני תחילת הקריירה שלהם, פעמים רבות נוטים לבחור בברירת המחדל עבור החסכונות העתידיים שלהם ולא מקדישים לכך די מחשבה. הסיבה העיקרית לכך נובעת מן העובדה שהחסכון לפנסיה נשמע לרובם כמושג ערטילאי למדי, שכן את החסכונות שיצטברו יוכלו לממש רק בעוד כמה עשרות שנים.

צעירים אלו עשויים לגלות כי השנים חולפות מהר מכפי שציפו ועלולים להתחרט על כך שלא הדגישו לנושא מחשבה ומחקר מעמיק בזמן המתאים.

שוק הפנסיה השתנה משמעותית בישראל, וכתוצאה מכך עומדות כעת אפשרויות רבות בפני שכירים בתחילת דרכם המקצועית. ביטוח מנהלים היא אחת הדרכים הפופולריות לחסוך כסף בטווח הרחוק, היות ואופציה זו מעניקה יציבות בעולם כלכלי נזיל שמועד לשינויים.

מהו גודל התשלום בביטוח מנהלים?

האחוזים שעובד שכיר מתבקש להפריש ממשכורתו לטובת ביטוח המנהלים הם פונקציה של השכר אותו הוא מרוויח. העובד רשאי להפריש ממשכורותו סך של 8.3% ועד 7% ממשכורתו לטובת פיצויים.

גם על המעביד חלה חובת הפרשה כזו, אלא שהוא נדרש להפריש 7.3% ממשכורתו של העובד לטובת ביטוח המנהלים ועד 2.5% לטובת פיצויים. כלומר בסך הכל, עד כ-18% ממשכורתו של העובד ברוטו ניתן להפריש לצד לטובת ביטוח המנהלים.

מדוע אני זקוק לביטוח מנהלים?


    • מדובר בחסכון לפנסיה וחסכון במקרים של אובדן כושר עבודה
    • הפרשת העובד לביטוח מנהלים מקנה לו פטור ממס של 25%, אשר הוא נדרש לשלם בגין משכורתו הרגילה. חשוב לשים לב כי הפטור תקף עד לתקרות מסויימות.
    • ביטוח מנהלים הוא מסלול מוגבל יחסית מבחינת תשואה או היכולת לבחור מסלולים, ועם זאת, מי שמושך את כספי התגמולים מביטוח המנהלים יכול ליהנות מרווח נאה יחסית.
    • גם המעסיק נהנה מהטבות מס עבור הפרשת התגמולים ולכן מדובר במסלול משתלם הן עבור העובד והן עבור המעביד

דמי ניהול עבור ביטוח מנהלים

בדומה ליתר קרנות הפנסיה, גם עבור ביטוח מנהלים מקובל לשלם דמי ניהול. דמי הניהול עלולים להגיע עד לרף של 13% בתשלום חודשי ולאחוז אחד מתוך סך החסכונות המצטברים.

בנוסף, מי שמבקש לפדות את התגמולים לפני המועד הנדרש צפוי לשאת בקנסות, ולכן מומלץ לא לגעת בביטוח המנהלים אלא עד המועד שבו ניתן לממש את החסכונות.

מה משתלם יותר?

כאמור, עובדים שכירים רשאים לבחור בין כמה מסלולים לצורך חסכון בפנסיה, כאשר המסלולים הפופולריים ביותר הם ביטוח מנהלים או קרן פנסיה. אין כאן תשובה אובסולוטית הקובעת איזה מסלול הוא המשתלם ביותר, משום שמדובר בפונקציה של כמה גורמים, הכוללים בין היתר את התשואה המתקבלת מהחסכון, את מידת הסיכון שלו וכן את עלות דמי הניהול החודשיים. לכן, כל מקרה צריך להיבחן לגופו.

בעבר היה מקובל לחשוב כי משתלם יותר לבחור בקרנות פנסיה, היות והן הניבו תשואה ריאלית ומובטחת מטעם המדינה בסך 5%, אולם כיום, המדינה מאפשרת רק סבסוד של חלק זניח מתוך ,ולכן קרן הפנסיה היא כבר איננה בחירת המחדל.

התייעצו עם אנשי מקצוע

מאחר שמדובר בנושא מורכב יחסית ואינדווידואלי מאוד, כדי לבחור במסלול המתאים מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שיוכל להתאים את המסלול המתאים, בין היתר, לפי גילו וגובה משכורתו של העובד.

פורומים בנושא ביטוח של  imoney מציב לרשותכם שורה של אנשי מקצוע מובילים מתחום הביטוח , שישמחו לענות על כל שאלה הקשורה בביטוח מנהלים ולייעץ לכם באיזה מסלול יהיה לכם משתלם יותר לבחור.

 

המאמר מוגש על ידי אתר Imoney -




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב