דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הקטנה עצמית ומהי הגדלה עצמית - ולמה כל אחד מהם גורם? 

מאת    [ 27/07/2011 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 4157 פעמים ]

מהי הקטנה עצמית ומהי הגדלה עצמית - ולמה כל אחד מהם גורם? 

 

 

הקטנה עצמית - 10% בלבד של נאמנות עצמית

 

הקטנה עצמית היא מצב בו עיקר האנרגיה, הזמן, המחשבות והמאמצים שלכם מופנים לריצוי אחרים, לעשיית דברים שמצפים מכם, למילוי הוראות, להישרדות, למילוי חובות ואחריות - ורק חלק זעום וקטן נותר למילוי הצרכים האמיתיים שלכם.

 

למשל, אדם שהחלום שלו היה להיות פסיכולוג או איש קולנוע אך בשל אילוצי החיים והנסיבות הדוחקות הוא הקטין את עצמו, ובחר להיות כל חייו מנהל חשבונות ממורמר, השקיע את יתרת זמנו הפנויה במשפחה ובילדים, פירנס במאמץ, מילא את כל חובותיו ואת כל הציפיות ממנו, אבל הוא עצמו הרגיש תמיד קטן, מוחלש, דחוק ומדוכא כי במקום להיות נאמן למה שבאמת חשוב לו הוא הקטין את עצמו ולא הותיר לעצמו כמעט שום דבר מהחיים האמיתיים להם הוא היה בעצם זכאי. 

 

 

 

הגדלה עצמית - 60% של נאמנות עצמית

 

לעומת זאת, הגדלה עצמית היא ההחלטה והבחירה לפנות מקום הרבה יותר גדול לעצמכם, לרצונות שלכם, לצרכים החשובים והמרכזיים שלכם. למעשה, זוהי החלטה לשים את הצרכים שלכם במרכז ולא להדחיק אותם יותר. 

 

בהגדלה עצמית, האני שלכם גדל פשוטו כמשמעו. הלב שלכם מתרחב, ממש ניתן להרגיש זאת. מפלס האופטימיות עולה. ההנאה גדלה. השמחה. הזיק בעיניים. הריגוש. המרחב האישי מתפרס לצדדים וניתן לנשום, לצחוק, להינות, להרגיש שאתם במקום הנכון.  

 

 

 

ביטחון, יצירה, מנהיגות, אהבה

 

והנה נקודה למחשבה: כאשר אדם מקטין את עצמו ומגמד את צרכיו - הוא דומה לכדור פחוס שמסוגל לשרוד בתוך קוביה קטנה. לעומת זאת, כאשר אדם מחליט להרחיב את הקיום והנוכחות שלו, לחיות את הצרכים שלו ולבטא את עצמו בצורה אמיתית וראויה - משהו משמעותי ביותר קורה לכדור הזה. הכדור הזה מתחיל לתפוס נפח, לגדול, לצמוח ולרחף מעל לקרקע.

 

הביטחון העצמי של אדם שמגדיל את עצמו - עולה. סוף סוף הוא אינו חי לפי הפחדים שלו אלא לפי מה שבאמת נכון לו. הוא הופך מאדם מיכני לאדם נוכח ויוצר, אדם שבורא את המציאות שלו ולא אדם שרק מתאים את עצמו אליה. הוא הופך לסוג של מנהיג, לדמות, למודל, וכתוצאה מכך הוא גם מושך אליו יחסים בריאים יותר, אהבה, בני זוג מתאימים ואנרגיה חיובית וטובה סביבו. 

 

 

 

שחרור עצמי מוביל לשחרור בחיים

 

אנשים רבים אינם מרוצים מחייהם, אך הם אינם מבינים שלא מדובר בנסיבות חיצוניות אלא שדווקא הם אלה שגורמים לחיים שלהם להיות מוגבלים. זכרו, הבחירות שלכם תמיד קובעות איך ייראו החיים שלכם.

 

אם אתם מקדישים את עיקר החיים שלכם בלרצות אחרים, בלעשות את מה שנחשב לנכון - אתם מקטינים את עצמכם, דורכים על עצמכם, אתם הופכים את עצמכם לקורבנות, ההצלחה בורחת מכם והאושר שאתם כה מחפשים הופך לנדיר יותר ויותר. לעומת זאת, אם אתם מגדילים את עצמכם ומעצבים את החיים שלכם בדיוק כפי שאתם רוצים ובהתאם למה שנכון לכם - אתם משחררים את עצמכם מהציפיות החיצוניות. השחרור הזה מוביל אותכם על נתיב של חיים יפים, יצירתיים ואוהבים. 

 

 

וטיפ לסיום: תקטין את עצמך - ותרגיש קטן ומסכן. תגדיל את עצמך - ותרגיש ראוי וטוב. זה בידיים שלך.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב