דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Things to do in Israel 

מאת    [ 27/07/2011 ]

מילים במאמר: 1021   [ נצפה 7820 פעמים ]

דברים לעשות בישראל Things to do in Israel

מדינת ישראל על אף מידותיה הקטנטנות מספקת מבחר עצום ומגוון של אתרים, אטרקציות, תרבויות ותכנים לטובת תיירים המגיעים לבקר בה הן אם במסגרת של טיול מאורגן, טיול עסקים או טיול בעל קונוטציה דתית (צליינות לסוגיה השונים).

נמל התעופה הבינלאומי החדיש של ישראל – נתב"ג מהווה מוקד משיכה למאות טיסות מכל קצוות תבל אם כי חלק לא מבוטל מתנועת התיירות הנכנסת לישראל מגיעה גם ממעברי הגבול עם ירדן (גשר אלנבי, נהר הירדן ומעבר יצחק רבין – ערבה) ואף ממצרים השכנה - ממעבר הגבול טאבה.

כיצד מגיעים לירושלים או ת"א?

לאלו שאינם מגיעים לישראל במסגרת של טיול מאורגן ניתן להגיע מנתב"ג לירושלים באמצעות מוניות השרות הממוקמות ממש ביציאה מאולם מקבלי הפנים של טרמינל 3 (קומה 1), מוניות השרות לוקחות את התייר עד לפתח המלון אליו הוא מוזמן במחיר סביר, לאלו המעוניינים להגיע לת"א קיימת תחנת רכבת בטרמינל 3 אך חשוב להדגיש כי רכבת ישראל אינה פועלת בשעות לילה מאוחרות וכן בערבי שישי, בשבתות ובחגי ישראל. מוניות פרטיות זמינות בקומה 2 של טרמינל 3 ובתעריפי נסיעה קבועים אותם ניתן לברר עם הסדרן בטרם העלייה על המונית. כמובן שהעברה פרטית אם או בלי שרות קבלת פנים באולם מקבלי הפנים (או אף בשטחים הסטריליים של שדה התעופה) הינה אופציה מצוינת אם כי יקרה יותר לבודדים, שרות אוטובוסים נמצא בקומה 2 של טרמינל 3 אך אינו יעיל במרבית המקרים למרבה הצער.

לאלו המגיעים  לישראל ממעברי הגבול כמעט ואין אופציה תחבורתית למעט מונית או העברה פרטית ממסופי הגבול למחוז חפצם, בגשר אלנבי פועלות מוניות שרות יעילות וזולות יחסית המגיעות עד לשער שכם שבעיר העתיקה של ירושלים, ממעבר הגבול יצחק רבין אין פתרונות תחבורה למעט העברה פרטית או מונית שתיקח אתכם לעיר אילת ממנה תוכלו להמשיך למחוז חפצכם בטיסת פנים לנתב"ג או לשדה התעופה דב הוז בת"א או אף להסתייע באוטובוסים של חברת אגד לת"א, חיפה, ב"ש או ירושלים. ממסוף טאבה ניתן להגיע לעיר אילת באמצעות קו אגד מס' 15 אך התדירות של הקו נמוכה יחסית וגם במקרה זה האופציה היעילה ביותר הינה מונית או העברה פרטית ממסוף טאבה לעיר אילת ממנה קיימים פתרונות נרחבים יותר של תחבורה.

מה יש לעשות בירושלים?

בעיר ירושלים ניתן להעביר ימים רבים, מלבד העיר העתיקה על אתריה היהודיים, הנוצרים והמוסלמים, ניתן למצוא בעיר עשרות מוזיאונים כשהבולטים /בהם מוזיאון יד ושם ומוזיאון ישראל, שווקים צבעוניים כגון שוק מחנה יהודה, אזורי קניות כגון קניון מלחה, גן החיות התנ"כי המפורסם, שכונות ייחודיות וציוריות כגון ימין משה, אתרי תרבות ייחודיים כגון הסינמטק, אתרי מורשת כגון מרכז מורשת בגין, אתרי ממשל – כנסת ישראל, בית המשפט העליון ועוד ועוד. לאלו שאינם מעוניינים לסייר בעיר באופן עצמאי ניתן להציע להצטרף לסיורי יום מפתח בית המלון במחיר שווה לכל נפש ולמגוון יעדים נרחב. ירושלים אף מהווה לא אחת מוקד לכנסים גדולים הנערכים ע"פ רוב בבנייני האומה המפורסמים. התחבורה הציבורית בירושלים אינה פועלת מכניסת השבת ועד מוצאי השבת, על כן לתיירים המבקרים בה באופן עצמאי במהלך סופ"ש או חגי ישראל מומלץ מאוד להתאכסן בבית מלון במיקום מרכזי. בירושלים מגוון רחב של מקומות לינה, החל מאכסניות, דרך מלונות בוטיק ועד בתי מלון יוקרתיים כגון מלון המלך דוד, מלון ממילא ומלון אמריקן קולוני. מירושלים ניתן להגיע לערים מרכזיות אחרות בישראל כגון: ת"א, חיפה, אילת, הרצליה, נתניה ועוד בתחבורה ציבורית הכוללת מוניות שרות ואוטובוסים. התחנה המרכזית של ירושלים ממוקמת במבנה חדיש המשלב מרכז קניות ומרכז תחבורה ציבורית בכניסה לעיר המערבית.

דברים לעשות בת"א - יפו

ת"א יפו היא ללא ספק עיר העסקים, הפנאי והתרבות המובילה של ישראל. ת"א ממוקמת לחופו של הים התיכון כשלאורך החוף פזורים מלונות הפאר של העיר כגון מלון הילטון, מלון דן ת"א, שרתון ת"א, מלון דיויד אינטרקונטיננטל ואחרים. לצד מלונות הפאר היקרים והיוקרתיים מציעה העיר גם אכסניות, מלונות ברמת ביניים ומגוון רחב של מלונות קונספט ומלונות בוטיק. בעיר ת"א ניתן למצוא מוזאונים כגון בית התפוצות, מוזאון ארץ ישראל, אוניברסיטאות ומכללות, תאטראות כשהבולטים בהם הם תאטרון הבימה והתאטרון הקאמרי, בתי קולנוע רבים, מסעדות ובתי קפה רבים ובכל סגנון, מרכזי קניות חדישים כגון מרכז עזריאלי לצד שווקים אותנטיים כשוק הפשפשים ביפו או שוק הכרמל. בת"א ישנם חיי לילה עשירים ביותר שמתמקדים בשנים האחרונות בין היתר באזור נמל ת"א, העיר אף מוכרת בעולם כולו כgay friendlyואכן נערכים בה לא אחת מצעדי גאווה לקהילות הומו – לסביות בכל רחבי תבל. התחבורה הציבורית בת"א מבוססת על אוטובוסים, מוניות שרות ורכבת בינעירונית. התחבורה הציבורית אינה פעילה בערבי שבת וחג, בשבתות וחגי ישראל. ת"א – יפו מקדמת את הרכיבה על האופניים ומציעה מגוון נתיבי רכיבה ושרותי  השכרת אופניים במחירים סבירים.  ממלונות העיר ת"א – יפו ניתן לצאת לסיורי יום מגוונים בכל רחבי הארץ במחיר סביר.

סביב ת"א נמצאות ערי לוויין נוספות המספקות שלל שרותי תיירות כגון בת ים והרצליה, הרצליה מציע לרוב מענה לתיירות העסקית מעצם היותה מעצמת היי טק. בהרצליה ממוקמים מלונות עסקיים מפוארים ויוקרתיים כגון מלון דן אכדיה ומלון דניאל בהם מתארחים לרוב אורחי שגרירויות, אורחי חברות תקשורת, פארם והיי טק כחלק מנישת התיירות העסקית המפותחת בישראל. מעצם מיקום המדיקל סנטר בהרצליה מהווה העיר גם מוקד משיכה לא מבוטל לתיירות רפואית ותיירות רפואית אסתטית.

דברים לעשות באילת

אילת הינה ללא ספק עיר הנופש מס' 1 של ישראל, בעיר כ-15000 חדרי מלון ואירוח ברמות שונות. לאילת ניתן להגיע בטיסות פנים משדה התעופה חיפה, נתב"ג או שדה דב. לרוב ת הטיסות הזולות ביותר לאילת ניתן למצוא במוצ"ש אז המטוסים מגיעים אל העיר ריקים יחסית ע"מ להשיב הביתה את הישראלים הנופשים בעיר לרוב בסוף השבוע.  מזג האוויר באילת מאפשר רחצה בחופו המרהיב של הים האדום בכל עונות השנה, העיר התברכה במגוון עצום של אטרקציות כגון: פארק המצפה התת ימי, ריף הדולפינים, ה IMAX, עיר המלכים, הפלגות בסירות זכוכית ועוד. בעיר מגוון רחב של מסעדות ביניהן מסעדות מפורסמות כגון המפלט האחרון שבחוף אלמוג, המחבוא של אדי, הפסטורי ועוד. באילת מועדוני לילה רבים, פאבים ושאר מוקדי בילוי. אילת מעבר להיותה עיר בילויים הינה נקודת מוצא לטיולי יום לירדן – יום פטרה, למצרים – יום טיול לקהיר או לסנטה קתרינה, לירושלים או לים המלח מהמלונות או מהנמל, לפארק תמנע, לחי בר ולקיבוץ יטבתה, למכתש רמון ולשמורת הרי אילת (בג'יפים) ועוד...אילת מהווה גשר יבשתי בין עקבה שבירדן לטאבה שמבצרים ועל כן קבוצות תיירים רבות חוצות דרכה בין אם הן נשארות ללון בה ובין אם לאו. בשנים האחרונות שבה אילת למעמדה כיעד צ'ארטרים מועדף מפולין, רוסיה ומערב אירופה ואכן ניתן למצוא באילת מחירים מיוחדים לאלו הנשארים בבתי המלון 6 לילות ויותר.

 

 

 

 

כפיר שורץ - מנכ"ל חברת אהלן אולימפוס 08-6347022 שרות מצויין לאורחים מחו"ל בארץ, בירדן ובמצרים, שרות מיוחד לדוברי ספרדית, תיירות פרימיום וניהול אתרי תיירות, חבר בלשכת מארגני תיירות נכנסת בישראל IITAO ובעל ניסיון עשיר בתכנון וביצוע טיולי איכות בישראל, מצרים וירדן לקבוצות ואף לבודדים' www.israelpackage.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב