הלוגו מהווה את הבסיס החשוב ביותר של כל חברה או עסק ומעביר את מהות החברה, תחום עיסוקה והבידול בין המתחרים.
שדרוג לוגוחברות אשר בוחרות לעבור תהליך מיתוג מחדש ולרענן את הלוגו בהתאם למגמות המשתנות בשוק בהתאם לרוח הזמן, יהנו לרוב ממשב רוח רענן לעסק, צמיחה ושגשוג.
אחת האפשרויות בשדרוג לוגו היא הפשטה וצמצום האלמנטים הגרפיים בלוגו לקו נקי מינימלסטי שמעביר את אותו המסר הפרסומי רק בצורה אופנתית, חדה ונקייה יותר. מותגים מצליחים ומוכרים ישמרו בדרך כלל על הקיים והטוב ויכניסו "חדשנות קלילה" ללוגו הקיים.
אפשרות שנייה היא מיתוג מחדש ללא זכר למותג הישן, החלפת הסמל, הצבעים והפונט לתקן תדמית עסקית שכשלה ולהזרים קהל לקוחות חדש.
בין המותגים המובילים בארץ ובעולם נמצא חברות שבחרו לשדרג את המותג והלוגו כחלק מאסטרטגיה שיווקית, רשת סטארבאקס החלה את דרכה עם לוגו "בטעם" קפה ועם הזמן מאחר שהחברה הרחיבה את קו המוצרים שלה, המילה קפה הוסרה מהלוגו וצבע הלוגו שונה לירוק, צבע שמזוהה עם ערכים של רעננות ושמירה על איכות הסביבה.
גם הקונצרן הבין-לאומי שטראוס ערך שדרוג לוגו כביטוי למגמה של איחוד תחת זהות אחת מובילה של מותגיו הרבים. המסר: לא עוד ריבוי מותגים עצמאיים, אלא הכל מתכנס תחת קורת גג אחת.
שפת המיתוגלוגו מקצועי מבטא את מאפייני החברה ויוצר תדמית מושכת ומעוררת אהדה.
לוגו מורכב לעתים משם העסק בלבד אך יכול גם לשלב סמל אייקון העוזר לאפיין את פעילות העסק. ישנן חברות שמזוהות לפי צורת הלוגו בלבד.
לסגנון הפונט משמעות גדולה בקביעת תדמית העסק, הפונט יכול להיות רשמי או ילדותי, יוקרתי או רציני וחשוב לדייק בבחירתו כחלק מהתכנון האסטרטגי של העסק. על הפונט להיות קריא וברור.
משמעות הצורה בלוגולוגו מרובע - מיזוג ארבעת היסודות מסמל יציבות, בסיס וקביעות.
לוגו משולש - קודקודו הפונה למעלה מסמל את השאיפה להתפתח, לצמוח ולשאוף למעלה.
לוגו מעוגל - העיגול מסמל את האינסוף ואת השלמות והנפח.
משמעות הצבע בלוגוהצבעים נחלקים לצבעים חמים מעוררים וממריצים – אדום, כתום, צהוב וכל גוניהם, ולצבעים קרים מרגיעים וממתנים – כחול, אינדיגו, סגול וכל גוניהם. הירוק הוא צבע מאוזן כיוון שהוא שילוב של צהוב, שהוא צבע חם, ושל כחול, שהוא צבע קר.
אדום מגביר את החיוניות והמרץ ומקושר עם מוחצנות, מנהיגות, אסרטיביות, כוח ועצמה. מעורר את התשוקה ואת היצר המיני. שימוש מוגזם באדום יכול לעורר אלימות, תאוותנות ורוגז. סימן לאזהרה.
כתום מגביר חיוניות ומרץ, משרה שמחה ואופטימיות.
צהוב ממריץ ומחזק את הזיכרון, משרה תחושה של קלילות
ירוק מעודד ריפוי, צמיחה והתפתחות. משרה תחושת רעננות, שלווה והרמוניה
כחול ממתן ומרגיע ומשרה תחושת ביטחון.
טורקיז צבע מרגיע במיוחד. הוא נוסך תחושת ביטחון והגנה ומאט את פעילות המוח.
אינדיגו מסמל ריפוי, אינטואיציה ומשרה תחושת אחדות.
סגול משרה שלווה ורוגע וככל שהצבע בהיר יותר, כך הויברציה שלו גבוהה יותר.
ורוד מייצג אהבה, עדנה ורגישות.
לבן מאחד את כל צבעי הספקטרום והוא מסמל טוהר, זוכות וניקיון
13 כללי יסוד לעיצוב לוגו מוצלח
לקריאת הכללים הכנס להמשך המאמר
קרן שביט שביט משרד פרסום סניף מרכז | טלפון: 03-6351113 סניף דרום | טלפון: 08-6102246 www.scc.co.il