דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתובת ה - IP של אתרך והשפעתה עליו בתוצאות החיפוש 

מאת    [ 03/10/2007 ]

מילים במאמר: 644   [ נצפה 4199 פעמים ]

לכל משתמש שמחובר לרשת האינטרנט, בין אם מדובר באדם או באתר אינטרנט, יש מספר שמזהה אותו באופן ייחודי. מספר זה נקרא כתובת IP, והינו מורכב מארבעה רצפים של 3 ספרות, כאשר כל רצף מוגדר כ"קלאס" נפרדת: AAA.BBB.CCC.XXX. לקלאס C ישנה חשיבות מיוחדת, שכן אתרים שונים שלהם אותה קלאס C, בהכרח מקושרים בצורה כשלהי מבחינת הספק (ועל זה בהמשך).

כדי להקל על המשתמשים (הרבה יותר קל להקליד www.ynet.co.il מאשר 212.143.162.158 למשל), נוצר ה - DNS, כלומר השמת שמות לכל כתובת IP, כאשר התרגום של השם לכתובת נעשה ע"י שרתי DNS יעודיים. כאשר מוקלד שם אתר בשורת הכתובת בדפדפן, קודם כל מתבצעת פניה לשרת ה - DNS כדי לתרגם את השם לכתובת ה - IP ורק אז מתבצעת פניה ישירה לאתר באמצעות כתובת IP זאת. שרתי ה - DNS בנויים כעץ בעל ענפים ועלים רבים, כאשר עבור כל כתובת, קיים שרת "אב" אחד (או יותר, כגיבוי), בו מוגדר המיפוי בין הכתובת לשם. שרתי ה - DNS מפעילים מנגנון מטמון כדי למנוע פניה תמידית לשרת ה"אב" של כל כתובת בכל פניה, ושומרים כל כתובת בה הם נתקלים למשך זמן המוגדר מראש עבור אותה כתובת (TTL). שרתי ה - DNS מוגדרים במאפייני החיבור של מחשבך או מוקצים ע"י שרת ה - DHCP של הספק.

כתובת IP סטטית מול כתובת IP דינמית

כאשר אתה מתחבר באמצעות הספק לרשת האינטרנט, הספק מקצה לך כתובת IP שרירותית, מתוך מאגר ה - IP הקיים ברשותו. בד"כ, IP זה ישתנה בכל פעם שתבצע ניתוק וחיבור, ולכן נקרא IP דינמי. אתרים, לעומת זאת, בד"כ מקושרים לכתובת IP סטטית, גם כדי למנוע עדכון חוזר ונשנה של שרתי ה - DNS (ועדכון המטמון של העלים הרבים בעץ ה - DNS).

כתובת IP פרטית מול כתובת IP משותפת

כתובת IP פרטית מצביעה לאתר אחד בלבד. כתובת IP משותפת מצביעה למספר אתרים, כאשר השרת מציג את האתר המתאים ע"י בדיקת הכתובת שנרשמה בשורת הכתובת ו/או את כותרת ה - HTTP הרלוונטית. רוב האתרים הסטנדרטיים מקבלים כתובת IP משותפת, כאשר מספר האתרים שממופים לאותה כתובת IP יכול להגיע גם למאות רבות.

מיקום גאוגרפי

מנועי החיפוש משתמשים בכתובת ה - IP כדי לזהות את מיקום השרת המארח את האתר. למיקום השרת ישנה משמעות רבה, שכן מנועי החיפוש יתנו עדיפות לאתר שממוקם בישראל כאשר נעשה חיפוש בגוגל ישראל, בחיפוש אחר דפים מישראל, מתוך הנחה שתוצאות לוקליות אלו יהיו רלוונטיות יותר עבור המשתמש. מלבד המיקום הגאוגרפי של השרת המארח, מנועי החיפוש נותנים עדיפות גם לסיומת הדומיים המקומית. כלומר, אתר בסיומת co.il יקבל עדיפות בתוצאות החיפוש הלוקליות.
לסיכום נושא זה, יש להקפיד על אחת האפשרויות הבאות (או שתיהן) כאשר מנסים לקדם אתר לוקאלי:
1. איחסון האתר אצל ספק מקומי.
ו.ו/או:
2. שימוש בסיומת לוקאלית.

ספאם

כאשר קיים קישור בין אתרים, מנועי החיפוש מודדים את רמת האובייקטיביות בין אותם אתרים. ככל שרמת האוביקטיביות עולה, כך הקישור מקבל ערך טוב יותר. ככל שהאובייקטיביות נמוכה יותר, רמת הקישור נמוכה יותר, עד לרמה בה הקישור מוגדר כספאם ועלול להביא לחסימת האתרים. האובייקטיביות נמדדת ע"י ניסיון למצוא קשר שאינו תמים בין האתרים, כגון החלפת לינקים, רשת של אתרים שיוצרים קישור בין אחד לשני, אתרים שרשומים על שם אותו גוף, אתרים שמוקצים על אותה קלאס C וכדומה. כדי להבין את ההגיון שמאחורי בדיקת קלאס C, נחזור לדוגה לרשת האתרים שהוקמה לשם קישורים הדדיים. סביר להניח שבמקרה כזה, הגוף המקים את רשת האתרים יבצע זאת אצל אותו הספק, ולכן יהי בעל אותה קלאס C. ניתן לקחת דוגמה זו אף רחוק יותר - יתכן שקיים לאתרך קישור תמים מאתר בעל נושא דומה, שבמקרה מאוחסן על אותה קלאס C שלך. רמת האובייקטיביות של קישור זה נמוכה באופן יחסי, ויותר מזאת - אם יהיו קישורים רבים כאלו (מקרה קיצוני, אבל יכול לקרות) - אתרך יכול להפגע באופן משמעותי בתוצאות חיפוש. קל לבדוק את האתרים המאוחסנים באותה קלאס C ע"י שרותים כגון whois.webhosting.info ו - www.dnsstuff.com.

לסיכום - בשוטף, אין כל סיבה להיבהל מהאמור לעיל, אולם יש לבחור את מקום האיחסון ואת הסיומת בתבונה, כמו גם לבדוק את האתרים המאוחסנים על אותה קלאס C כשלך במידה ויש צניחה בדרוג, צניחה שאינה מוסברת בצורה אחרת.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב