דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוחה העצום של המוזיקה בזמן אימון כושר 

מאת    [ 26/07/2011 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 2472 פעמים ]

מחקרים מוכיחים כי מוזיקה אכן עוזרת לנו במהלך אימוני הכושר שלנו. ויש לה השפעה מאוד חזקה על תחילת האימון, משך האימון, ותוצאות האימון. כמובן שכל אימון שאנחנו עושים בין אם אנחנו רצים, מקפצים, מדלגים, מדוושים, מחטבים ומעצבים המוזיקה תהיה שם בשבילנו. אני קורא לה שותף סמוי שעוזר לנו לשפר את ביצועינו במהלך הפעילות הגופנית. כדי לדעת במה היא תורמת לנו בוא נכנס לזה פנימה..  

אחראית על מצבי הרוח שלנו מכירים את זה שאתמול היה לכם יום טוב, נו יום כזה שבישרו לכם שקידמו אתכם בעבודה, יום שהחלטתם להיות צדיקים ולתרום לחבר'ה בצמתים, נו יום שעליתם על המשקל וראיתם כי הגוף שלכם השיל 3 קילו. ואז יום למחרת סביר להניח שהתעוררתם בהרגשה עילאית ונהדרת, מלאי אושר ושמחה פנימית, ודבר ראשון שעשיתם הלכתם למחשב, הפעלתם איזה שיר יפה שאתם אוהבים והתחלתם לזמזם להנאתכם, ולשיר בקול כאילו מינימום אמריקן איידול אתכם בחדר ו- 15 מליון איש צופים בכם עכשיו... בטוח שקרה לכם פעם אחת לפחות. מה שאני רוצה לומר לכם הוא כאשר אנחנו נמצאים במצב רוח מרומם אנחנו נשמע מוזיקה טובה, ואם ניקח את זה לעולם הכושר זה הולך ככה: אימון כושר מצוין זהו אימון ששרפנו בו הרבה קלוריות, אימון שהזענו בו, אימון שהצליח להעלות לנו את המורל היומי וכמובן אם התנגנה לה ברקע מוזיקה טובה אז בטוח שהיה אימון מצויין..   

סם ממכר מוזיקה היא סוג של סם מוזיקלי מתוק וממכר אבל מהחבר'ה הטובים כמובן. כדי להמחיש לכם את זה: תדמיינו לכם שוקולד שוויצרי הכי מתוק שיש מנגן על גיטרה חשמלית. בלעדיה האימון פחות מוצלח ודי מהר מרגישים בחסרונה. אז אם אין לכם אחת כזאת כדי שתתארגנו ומהר.

מספקת אדרנלין לגוף האדרנלין הוא הורמון שהגוף מפריש אשר ממריץ את מערכת העצבים, מגביר את קצב פעימות הלב ומעלה את לחץ הדם. המוזיקה ממש דומה לאדרנלין באופייה, הם סוג של תאומים לא מאותה האימא זאת אומרת, היא עוזרת לנו להיות נמרצים יותר בזמן פעילות גופנית, וכאשר אנו נמרצים יותר קצב הלב שלנו פועל מהר יותר וכתוצאה מכך לחץ הדם שלו עולה. במילים אחרות מוזיקה הינה זריקת המרץ שלנו בזמן אימון כושר.

היפנוזה בזמן אימון מוזיקה אנרגטית בעלת קצב מסחרר גורמת לנו להישאב לתוכה וממש להיות מהופנטים. כלומר, כאשר אנחנו יוצאים לריצה ומתנגן לו שיר טוב באייפוד, לא מעניין אותנו מה קורה מסביבנו אנחנו ממש מהופנטים לשיר. גם אם נתפס לנו הצד או מגרד לנו בגוף וקשה לנו, אנחנו נמשיך בריצה עד שנסיים אותה. התוצאה היא: נסיים את הריצה ונגיד וואו, איזה מהר זה עבר בכלל לא שמתי לב..

לסיכום, מוזיקה היא סם חוקי וממכר במהלך אימון כושר וההתמכרות אליה היא הכרחית... מקווה שנהניתם, רונן סין 0528143355

 

רונן סין - מאמן כושר אישי מוסמך ובוגר ווינגייט. מומחה באימוני כושר אישיים, ירידה במשקל והצרת היקפים. חי, נושם ובועט כושר ולייף סטייל. וכל מילה נוספת מיותרת.. אז למה אתם מחכים "רוצו" לצלצל..




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב