דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה מילים על פולקסווגן 

מאת    [ 26/07/2011 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 2217 פעמים ]

 

מוסך פולקסווגן

פולקסווגן עברה כברת דרך ארוכה מאז הוקמה החברה הגרמנית בשנות ה-30, על מנת ליצור מכוניות אמינות אך זולות עבור מעמד הפועלים הגרמני. מכאן מגיע גם שמה של החברה – פולקס ווגן", כלומר, מכונית העם. המותג המוכר הוקם על ידי פרדיננד פורשה (אשר בנו, לימים, ייצר את מותג מכוניות הספורט המפורסם לא פחות). מכונית זו הוזמנה על ידי השלטון, אשר הבין כי עליו לספק לעמו, אשר סבל ממצוקה כלכלית קשה עוד מימי מלחמת העולם הראשונה, את האפשרות לרכוש מכונית. כבר אז סומנה המכונית כאמינה, מתוך האמונה שהאזרח הגרמני מן השורה לא ירצה להעביר את זמנו במוסך פולקסווגן.

הדגם של החיפושית אותו אנו מכירים עד היום הוא פיתוח של דגם 3V. דגם זה זכה לפופולאריות עצומה, בשל מנוע הבוקסר שלו, שהיה בעל ארבעה צילינדרים. כמו כן, יוחדה מכונית זאת, בשל הבחירה המעניינת למקם את המנוע באחורי האוטו, במקום בצדו הקדמי. דגם זה של הפולקסווגן זכה להצלחה בינלאומית נרחבת, ועדות כך אפשר לראות בכך, שגם כיום, בעשור השני של המאה ה-21, ניתן עדיין לראות חיפושיות נעות על הכבישים, ולא רק במוסכי פולקסווגן.

בשל האמינות ומחירן הזול של מכוניות אלו, וכן בשל העיצוב שובה הלב, הן זכו להצלחה כבירה בעיקר בקרב צעירים דלי אמצעים. במתכונת זו המשיכה מכונית הפולקסווגן להיות משווקת כמעט עד סוף המאה ה-20.

לקראת סוף שנות התשעים ביקשה פולקסווגן לבצע מתיחת פנים למותג החיפושית, שהפך זה מכבר לקלאסיקה, והוציאו דגם חדש המבוסס על החיפושית המקורית. אולם בניגוד לדגם המפורסם שהיה אהוב על ידי אנשים רבים בכל רחבי העולם, דגם חדיש זה היה יקר (למעלה מ-100,000 ש"ח), במונחים של התקופה. בתווך מחירים זה, לא הצליח להתחרות במכוניות אחרות, כגון המכוניות הקוריאניות והיפניות, אשר תפסו זה מכבר את הבכורה על השוק.

דגם פופולארי נוסף של פולקסווגן, גם אם זכה לפחות פרסום הוא דגם הגולף. מכונית הגולף סומנה כיורש המצליח של החיפושית, ובניגוד לה, הוא עדיין נמצא בשימוש נפוץ עד היום. גם הוא ידוע כמכונית אמינה, אשר מעניקה תמורה עבור עלותה, עם צריכת דלק סבירה וביקורים לא תכופים מדי במוסך פולקסווגן.

במהלך השנים רכשה פולקסווגן מותגי רכב נוספים, וביניהם גם אאודי. כיום, הן מכוניות פולקסווגן והן אאודי הינם מותגים מצליחים ביותר, גם אם אינם נחשבים עוד כ- "מכוניות של העם", ואולי אפילו כמותגים של מכוניות יוקרה.

 

דנה מ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב