דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתנות לעובדים באירועים אישיים 

מאת    [ 25/07/2011 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2849 פעמים ]

מתנות לעובדים בחגים הם כבר עניין מקובל בכמעט כל בתי העסק בישראל. אם זה תלושים, מתנות שימושיות כמו שואב אבק או מתנות אישיות כמו עציץ דקורטיבי, כך או כך מנהלים רבים בוחרים לתת מתנות לעובדים בחגי ישראל העיקריים כמו ראש השנה ופסח. אבל הרבה פחות מנהלים מעניקים לעובדים שלהם מתנות לעובדים בימי ההולדת ובאירועים מיוחדים ואישיים כמו חתונה, הולדת בן או בת או בר או בת מצווה שהעובדים חוגגים לילדיהם.

כל אחד אוהב מתנות. אומנם עובדים רבים לא מצפים לקבל מתנות לעובדים בימי ההולדת שלהם ובאירועים האישיים, אבל בכל פעם שהמעביד מעניק לעובד שלו מתנה באירוע אישי או ביום הולדת הוא  משדר לו שהוא מעריך אותו ורוצה לפנק אותו. הענקת מתנות לעובדים בימי הולדת ובאירועים אישיים משפרת את הקשרים בין העובד למקום העבודה שלו וגורמת לעובד להיות מרוצה יותר ממקום העבודה שלו.

מנהלים הבוחרים להעניק מתנות ימי הולדת ומתנות לעובדים לכבוד אירועים בוחרים בדרך כלל במתנה סמלית וצנועה כמו ספר או תלוש לארוחה זוגית במסעדה. מנהלים אחרים בוחרים במתנה שימושית שתישאר עם העובד כמו למשל ספל אישי, תרמוס, אוזניות או אביזרים דקורטיביים סמליים שמעידים על כך שמקום העבודה זוכר ומכבד את האירוע.

אנו ממליצים לכם להעניק לעובדים מתנות אחידות לימי הולדת ולאירועים. אל תעניקו לכל עובד מתנה אחרת הנובעת ממעמדו במשרד ומההערכה שאתם רוכשים לתפקודו. עדיף יותר שכל העובדים יקבלו מתנות זהות על מנת שלא ליצור תחרותית או קינאה ביניהם. הענקת מתנות לא שוויוניות יכולה גם להתבטא בכעס שיופנה כנגד המנהל עצמו ויפספס את כל המטרה בהענקת מתנות לעובדים.

השאלה השנייה הניצבת בפני מנהל היא האם לבחור באופציה של תלוש למימוש או לבחור במתנה ממשית שאפשר להעניק אותה לעובד, במסגרת של אירוע קטן בעבודה והגשת כיבוד קל לעובדים האחרים. לכאורה נראה כי כדאי להעניק תלוש וכי תלוש מאפשר זכות בחירה רחבה יותר לעובדים בנוגע למימוש של מתנות. אך מצד שני צריך לזכור שלעיתים קרובות תלושים אלו נשארים בלתי ממומשים וחבל. לעומת זאת, מתנה מוחשית מהווה תזכורת להערכה שקיבל העובד ביום חגו, במשך כל השנה ובמשך השנים הבאות בכל פעם שבה ישתמש העובד במתנות שקיבל במסגרת העבודה.

אנו ממליצים לכם כמנהלים לגוון באפשרויות המתנות לעובדים שאתם מעניקים להם. אם אתם מחליטים למשל בשנה אחת להעניק לעובדים ספלי קפה ותה, כדאי שבשנה הבאה תעניקו מתנה אחרת למשל צנצנת דקורטיבית עם שוקולדים או סוכריות. בצורה כזו גם העובדים הותיקים ייהנו מהתחלופה של קבלת המתנות ויצפו לקבל מתנות לעובדים באירועים המיוחדים שלהם.

גם אם אתם בוחרים באפשרות של מתנות לעובדים בצורת מתנות מוחשיות ולא בצורת תלושים, אתם עדיין יכולים להעניק מספר אפשרויות בפני העובד שמהם יוכל לבחור. מה שמתאים לעובד אחד לא בהכרח יתאים לעובד אחר ובעוד שעובד אחד יבחר בשואב אבק אחר דווקא יעדיף עציץ דקורטיבי. כאשר ניתנת בחירה לעובדים הם מרגישים שהם עצמם נטלו חלק בשיקולי מתן המתנות ושמשתפים אותם בהחלטות ההנהלה.

במאמר זה הצגנו בפניכם המנהלים אפשרויות שונות למתן מתנות לעובדים בימי הולדת ובאירועים אישיים של העובד. תוכלו ליישם את כל העצות או את חלקם אך אנו ממליצים לכם לא להזניח חלוקת מתנות לעובדים ולתת מתנות לעובדים, אפילו מתנות צנועות, כדאי להמחיש להם שהאירועים המיוחדים שלהם חשובים גם לכם. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב