דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור גירושין: נקמה או חברות? 

מאת    [ 25/07/2011 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 2759 פעמים ]

יש גירושין שמסתיימים ב"מלחמת עולם" ויש גירושין שמסתיימים בהליך של גישור גירושין וכתוצאה ממנו בחברות שממשיכה גם כשהקשר הזוגי מפסיק להתקיים. זוגות רבים העומדים בפני גירושין מתמלאים ביצר נקמה ושואפים להרוס את הצד השני. כל אחד מהצדדים עמוס בטרוניות כלפי הצד השני ובזיכרונות כואבים שמהם קשה מאד להתעלות על מנת ליצור ביחד שותפות לטובת הילדים. בנקודה זו בדיוק נכנס תפקידו של גישור גירושין.

"אני הולכת לחסל אותו", "היא תצטער שהיא הכירה אותי" משפטים אלו נשמעים לעיתים קרובות במקרים של גירושין. אך כאשר הזוג מוכן להליך של גישור גירושין המטרה היא להתפייס ולהירגע ולחשוב ביחד כיצד יוצאים מהמצב הלא נעים של גירושין בצורה הכי נעימה שאפשר.

זכרו, למרות שאולי אתם כועסים, למרות שאתם פגועים, זוהי לא מלחמה! חשבו על הילדים המשותפים שלכם שיצטרכו לחיות עם תוצאות מעשיכם, חישבו על בני הזוג העתידיים שלכם שירצו להתחיל קשר בריא ולא להיכנס למיטה חולה. חישבו גם על הזיכרונות המשותפים מהצד השני, הרי לא ייתכן שהכול היה רע. אנו בטוחים שאם תחשבו על כל הצדדים האלו תגלו גם אתם שאתם מעדיפים את האופציה של גישור גירושין ומעדיפים לבחור בפשרה ולא בנקמה.

מגשר שיפעל למענכם בהליך של גישור גירושין ינסה קודם כל לפייס ולבדוק מה הציפיות המשותפות שלכם מהליך גירושין. כל אחד מהצדדים אולי משוכנע שבית המשפט יפסוק לטובתו, אך בסופו של דבר אם הוא יהיה מונע מנקמה, הוא עלול למצוא את עצמו דווקא בצד המואשם ולא בצד המנצח ולסבול כתוצאה מהחלטות המשפט. לכן, כדאי להגיע להחלטות משותפות באמצעות גישור גירושין.

יש לזכור, שרוב הזוגות שבוחרים לעבור הליך גירושין משפטי ולא פונים להליך של גישור גירושין, מתאכזבים מהתוצאה הסופית ונשארים עם משקעים שמלווים אותם כל החיים ופוגעים בהמשך חייהם ובקשרים ביניהם לבין בני הזוג לשעבר וביניהם לבין ילדיהם, הלכודים בתוך המחלוקות והעימות הבלתי נפסק.

יש לזכור גם שבית המשפט הרבה פעמים אינו מסתכל כלל על בני הזוג אלא על טובת הילדים, נקודה שלעיתים נשכחת במריבות בין בני הזוג. לכן בית המשפט בסופו של דבר יפסוק לטובת הילדים ולא תמיד יסכים איתכם מהי בדיוק טובת הילדים. בהליך של גישור גירושין שני בני הזוג יכולים להגיע להסכמה ללא התערבות חיצונית של בית משפט שיקבע בשבילם. אחרי הכול, בני הזוג יודעים הכי טוב מה הילדים שלהם באמת צריכים ומה עליהם לעשות עבורם. ההליך האישי יותר של גישור גירושין פועל לכן פעמים רבות לטובת פיוס ושלום ולא להנצחת המלחמה.

בבית המשפט הזוגות לשעבר העוברים גירושין מחליפים האשמות הדדיות וחושפים את כל "הלכלוך". בהליך של גישור גירושין יושבים בני הזוג ביחד בנינוחות ומדברים בגובה העיניים. ייתכן כי במפגשים הראשונים האווירה טעונה וזועמת, אך מגשר טוב ידע להביא אתכם לאווירה של פשרה ופיוס ובסופו של התהליך להגיע להסכם. במקום להתעסק במשך שעות במה שהוא או היא אמרו ועשו, אולי כדאי לכם לשבת ביחד, ללבן את הבעיות ולעבוד על הקשר במסגרת של גישור גירושין. אנו מקווים שהצלחנו לשכנע אתכם... 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב