דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור גירושין יחסוך לכם כסף רב 

מאת    [ 25/07/2011 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2422 פעמים ]

הליך גירושין נתפס כהליך שעולה הרבה מאד כסף וכרוך גם בעלות נפשית לא פשוטה עבור הצדדים העוברים אותו. בשל כך, מומלץ לפנות לפיתרון של גישור גירושין כבר בשלבים הראשונים של הפרידה. הליך של גישור גירושין יכול לחסוך לכם כסף רב, טרחה וכן מפח נפש בהמשך. הליך של גישור גירושין הוא הליך שמדבר על הסכמה הדדית ושיתוף פעולה בניגוד להליך משפטי של גירושין שעוסק פעמים רבות בחלוקה הכספית בין בני הזוג ובמשקעים ובעיות. בניגוד להליך משפטי, הליך של גישור גירושין הוא הליך המסתכל על מציאת פיתרון במקום להתרכז בבעיה ולכן הוא טוב ועדיף והרבה זוגות בוחרים בו.

כשאנו חושבים על גירושין אנו חושבים על סצנות מסרטים כמו "קרמר נגד קרמר" שבהם הבעל והאישה חמושים בעורכי דין נלחמים זה בזה עד חורמה. הליך של גישור גירושין נראה שונה לגמרי, והוא יותר דומה לפגישת ייעוץ זוגית שבה בני הזוג מלבנים את המחלוקות ביניהם לקראת הפרידה.

בהליך של גירושין משפטיים יש לכלול את העלות המשפטית, את העלות של עורכי הדין ולעיתים גם עלות של יועצים, למשל כשמדובר בחוות דעת לגבי הילדים. לכן ברור שהליך של גישור גירושין הוא זול בהרבה מההליך המשפטי וכדאי יותר מבחינה כלכלית עבור בני הזוג. כאשר בני זוג נכנסים להליך גירושין הם למעשה לא יודעים ולא משערים את העלויות שיצטברו עד לסיום ההליך, בעוד שבמקרה של גישור גירושין ניתן לדעת פחות או יותר את עלויות התהליך כבר מההתחלה, בעזרת המגשר אותו בוחרים בני הזוג.

הכעס הנצבר במהלך הליך גירושין משפטי רגיל יכול לעיתים קרובות לייקר את ההליך עצמו ואת ההוצאות בהמשך עבור בני הזוג. בני הזוג זועמים זה על זה בגלל האשמות שהועלו על ידי עורכי הדין שלהם ומעלים את הדרישות הכספיות שלהם. לעומת זאת, בהליך של גישור גירושין האווירה רגועה יותר ומפויסת והמגשר מסוגל לעצור את הכעס שרוכשים בני הזוג זה כלפי זו וזו כלפי זה ולהציע פיתרון מתון ומעשי. בכל הקשור להליך גירושין עדיף להישאר רגועים ולבחור באנשי מקצוע שמטרתם לפייס ולהרגיע ולא להקצין עוד יותר את הצדדים.

גישור גירושין אינו הליך שנועד רק לבית המשפט ומסתיים עם ההסדר המשפטי. גישור גירושין מתכנן יחד עם בני הזוג הפרודים את המשך חייהם מתוך מטרה להגיע להסדר שילווה אותם הלאה. לכן גישור גירושין הוא הבחירה היעילה כלכלית, מאחר ובחירה זו מסתכלת על הטווח הרחוק ולא על הטווח הקצר. אחרי הכול בני הזוג, אפילו אם ייפרדו זה מזו וזו מזה, עדיין יצטרכו לחיות אחד עם השני ועם ההחלטות וההסכמים שהגיעו אליהם גם בהמשך חייהם.

אז למי זה מתאים? כל זוג העומד לעבור גירושין יכול לעבור גם הליך של גישור גירושין, גם אם יש לבני הזוג כבר עורכי דין וגם אם הם התחילו בהליכים מול הרבנות או מול בית המשפט. ההסכם שיוכן במהלך גישור הגירושין יעסוק בחלוקת הרכוש, בהסדרים הנוגעים לילדים, בזכויות ביקור, בתמיכה בילדים ועוד. ההגעה לפיתרון בשאלות אלו יכולה להיות לא פשוטה אך זו הסיבה שהמגשר נמצא שם עבורכם בהליך של גישור גירושין. בהצלחה. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב