דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת מסמכים - ארכיון דיגיטלי - מה זה השטויות האלה? 

מאת    [ 25/07/2011 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2971 פעמים ]

המושג "סריקת מסמכים" מתאר פעולה שבמהלכה מרכזים את מסמכי הנייר של הארגון, סורקים אותם לקבצים דיגיטליים ומשלבים אותם במערכת ארכיון דיגיטלי. הליך המאפשר לארגון לחסוך כסף והרבה.  

אם תסרקו את ערמות המסמכים שלכם מבלי שתבערו את מסמכי המקור המאוחסנים בקלסרים, לא עשיתם הרבה. נכון, מסמכים חדשים כדאי לשמור גם אם סרקתם אותם, אבל מסמכים ישנים שסרקתם ושילבתם במערכת ניהול המסמכים שלכם (ארכיון דיגיטלי), כדאי שתשקלו לגרוס או לבער. בדרך זו תחסכו בשטחי המשרד מבלי שתעבירו את המסמכים לגניזה בתשלום (בבית גניזה, ארכיון, ארכיב וכדומה).

סריקת מסמכים

ככל שתפנו יותר קלסרים משטחי המשרד, כך תחסכו יותר כסף. הרבה כסף.   בדרך כלל כשעובד צריך מסמך מסוים במהלך העבודה (לדוגמה – תעודת משלוח חתומה המאשרת קבלת סחורה) הוא מחפש אותו בערמות המסמכים הממתינות לתיוק, או בקלסר המתאים.   איתור מסמך כזה נמשך בין 6  – 25 דקות בממוצע. בהנחה שאותו עובד מחפש רק פעם ביום מסמך כזה, הוא מבזבז בחודש 132 – 550 דקות (במשרד שעובד 5 ימים בשבוע), שזה 2.25 – 9  שעות. יום עבודה אחד בחודש המיועד לאיתור מסמכים. תכפילו את מספר העובדים בארגון המחפשים מסמכים במערכת והרי לכם חסכון כספי עצום.  

כדי לסבך את התמונה הנה דוגמה נוספת - דמיינו ארגון גדול שסניפיו פרוסים ב- 10 אתרים ולכל עובד יש צורך בשליפת מסמך אחד ליום הנמצא בסניף אחר. האם הוא ייסע לסניף הספציפי או יבקש את המסמך בפקס? אבל לא יותר פשוט לשלוף את המסמך באמצעות כניסה לרשת לתוך מערכת ניהול המסמכים?   אם לארגון הייתה מערכת ארכיון דיגיטלי הוא היה לוחץ על כפתורי המקלדת ותוכנת ניהול המסמכים שלו הייתה שולפת את המסמך הסרוק מבין אלפי המסמכים, ומאפשרת להציג אותו על המסך, או אפילו להדפיס אותו (ולפקסס ולשלוח במייל וכו').  

ארכיון דיגיטלי

שליפת מסמך דיגיטלי במהירות מהארכיון הדיגיטלי של הארגון חוסכת זמן רב וכסף ומייעלת את זרימת העבודה. ראינו שכמעט יום עבודה שלם בחודש מוקדש לאיתור מסמכים, פעולה שארכיון דיגיטלי מבצע בשניות ספורות.   אם כן, עבודה עם ארכיון דיגיטלי חוסכת כסף על שטחי משרד וחוסכת כסף על זמן עבודה המבוזבז באיתור מסמכים. איך עושים סריקת מסמכים? קונים סורק מסמכים איכותי, רוכשים תוכנת ניהול מסמכים ומתחילים בעבודה (רצוי עם חברה איכותית ומקצועית).

את המסמכים יש לסרוק ברזולוציה גבוהה כך שהמסמכים ייראו ממש כמו המקור, ולשמור בפורמט מתאים (PDF, TIF, JPG).   ארגון או חברה המחזיקה ניירת ומסמכים המאוכסנים בקלסרים, בקרטונים, בספריות או במחסנים מפסיד כסף.  הוא לא רואה את הכסף הזה וייתכן שהוא אינו יודע על כך, אבל הוא מפסיד.  

ארגון המעוניין להתקדם מבחינה טכנולוגית צריך לעבור לארכיון דיגיטלי. בין אם יבצע את העבודה בעצמו או ייעזר בשירותי סריקה ליצירת ארכיון ממוחשב. חשוב שלארגון תהיה יכולת להעלות מסמכים לרשת המחשוב הפנימית, כמובן עם הגדרת הרשאות למשתמשים.

דוקיומנטס - ניהול מסמכים, סריקת מסמכים, שירותי סריקה, ארכיון דיגיטלי  http://www.documents.co.il  סקאנבוק - שירותי סריקה, ארכיון דיגיטלי, השכרת סורקי מסמכים מקצועיים לסריקת ארכיונים.  http://www.scanbook.co.il Rent A Scanner – סורקים להשכרה, השכרת סורקי מסמכים מקצועיים לסריקת ארכיון מסמכיםhttp://rentascanner.co.il מסמכים - אתר אינפורמטיבי לניהול מסמכים, סריקת מסמכים, ארכיון אלקטרוני, סריקת מסמכיםhttp://mismachim.co.il  טל: 054-5880060




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב