דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות: להתגבר על הפחד ולעבור 

מאת    [ 25/07/2011 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2945 פעמים ]

למרות שניתן למנות שוב ושוב את היתרונות הגלומים במעבר אל בית אבות הרי שישנם אנשים שעדיין מרגישים רתיעה מהמעבר מסיבות שונות. להלן נפרט כמה מהסיבות שגורמות לאנשים מסוימים להירתע מהמעבר גם אם הם יודעים שזהו המהלך הנכון עבורם. חשוב להכיר את הפחדים הללו כדי שנוכל להתגבר עליהם או – במקרה ואנחנו לא הדיירים הפוטנציאליים – כדי שנוכל לסייע לאותם אנשים שרוצים לעבור אל בתי אבות אבל חוששים מהצעד.

הפחד משינוי

קשה לעזוב את הבית שבו חיינו הרבה זמן. קל להבין מדוע אנשים שחיים במקום מסוים זמן רב, אנשים שרגילים לשגרה מסוימת, לאורח חיים מסוים, חוששים לעבור אל דיור מוגן: הם חוששים מהשינוי ומהבלתי נודע. למרות שבתי אבות בימינו הם רק מסגרת מוגנת שבה הדיירים יכולים להמשיך את שגרת החיים שלהם הרי שמדובר בכל זאת בשינוי מסוים וביצירת שגרה חדשה במקום הישנה שאנחנו משאירים מאחור.

הפחד מאובדן העצמאות

המעבר אל בית אבות, טוב ככל שהוא יהיה וגם אם הוא מיועד לדיירים עצמאיים לחלוטין, יכול להתפרש כמעין צעד אחרוה מהחיים, צעד בדרך לאבדן העצמאות שלנו. גם אם אנחנו יכולים להמשיך לחיות את החיים שלנו באותה צורה ובאותה רמה של עצמאות, ישנו חשש מובן שאולי מדובר בוויתור כלשהו על העצמאות שלנו או לפחות סימן לכך שאנחנו בדרך לאבד אותה.

הפחד מההתרחקות מהמשפחה

ומה יקרה אם המשפחה שלנו לא תבוא לבקר אותנו? ואולי המשפחה בכלל רוצה שנעבור אל בית אבות כדי שהם לא יצטרכו להיות איתנו בקשר ולדאוג לנו? אלה הן חששות שקשישים מביעים כדי להסביר מדוע הם חוששים מהמעבר. הפחד הוא שהמעבר אל בית אבות ייצור שבר בקשרים המשפחתיים – בכוונה או שלא בכוונה – ושההורה יאבד את הקשר שלו עם הילדים והנכדים.

הפחד משכנים חדשים

כל דייר מוגן בכל דיור מוגן צריך לחיות בשכנות לדיירים אחרים. ניתן לחשוש שאולי "נזכה" בשכנים לא טובים והדבר יפגע באיכות החיים שלנו. כל מעבר דירה מביא עימו את הדאגה הזו: אילו שכנים יהיו לנו? המעבר אל בית אבות מביא עימו את החשש הזה ואולי אפילו יותר מהרגיל כיוון שהוא מלווה ומחוזק על ידי חששות אחרים.

אז מה עושים?

אין פיתרון קסם להתגברות על פחדים. הצעד הראשון להתגברות על הפחד הוא ההכרה בו וההבנה שלו. כשאנחנו נבין ממה אנחנו חוששים ומה מונע מאיתנו לעשות את הצעד של מעב אל בית אבות הרי שאנחנו כבר בדרך להתגבר עליו. כשננתח את הסיבות שגורמות לנו חשש מהמעבר יש סיכוי טוב שנבין מדוע הן אינן צריכות למנוע מאיתנו את ההנאה מהיתרונות השונים שמציעים בתי אבות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב