דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין פלילי בצבא 

מאת    [ 25/07/2011 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2251 פעמים ]

 

עורך דין פלילי בצבא

עורך דין פלילי בצבא - המערכת הצבאית ידועה במשמעת הנוקשה, בחוקים, בנהלים וכמובן בסודיות האופפת לעיתים את המערכת, גם במקום זה חיילים ומפקדים מבצעים עברות פליליות מסוגים שונים.

המערכת הצבאית:

הצבא הינו ישות שיפוטית אוטונומית אשר ברשותו מנגנון שיפוט ודין ייחודיים. לצבא יש עורכי דין פליליים צבאיים אשר מסייעים לאכיפת החוקים הצבאיים. הצבא מאפשר כמו במערכת האזרחית, לכל חייל או קצין זוטר או בכיר את הזכות לקבלת סעד או תמיכה משפטית באמצעות פנייה לסנגור מוסמך, בעת שהותו של החשוד בצבא בנוסף ניתן לפנות לעורך דין מוסמך בעת ההליך של המשפט הצבאי.

עורך דין צבאי:

קיימת אפשרות נוספת במידה והחשוד מעוניין בכך, הוא יכול לפנות לעורך דין צבאי. עורך דין צבאי הוא עורך דין פלילי אשר מגיע מעולם המשפט האזרחי, אך מחזיק ברשותו אישור מיוחד שניתן לו מטעם ועדה מיוחדת לנושאי משפט צבאי אשר מתירה לו לעסוק המשפט צבאי. מן המפורסמות היא כי במסגרת הצבאית קיימת ענישה מחמירה יותר מהמסגרת האזרחית בכל הנוגע לאכיפת חוקים, כללים ונהלים. גם ההליך של המשפט הצבאי לרוב שונה מההליך של המשפט האזרחי, לרוב ההליך במשפט צבאי מתרחש בדיון שבו נמצאים החייל או הקצין מול מפקדו ואיש צבא נוסף לפחות, כאשר במסגרת הדיון החייל יסביר את המעשה והיקף הענישה מוגבלת מראש בהתאם לחוק הצבאי. עורך דין פלילי צבאי בדרך- כלל אינו משתתף בהליך זה. מקרים בהם נדרשת התערבותו של עורך דין פלילי הם מקרים שמוגדרים כפליליים במשפט בצבאי בדומה למשפט האזרחי אך החשודים צפויים לענישה מחמירה יותר ביחס למשפט האזרחי.

חייל או קצין שזומנו למשפט פלילי בצבא חייבים כצעד ראשון בהליך הוא להתייעץ עם עורך דין פלילי צבאי כדי להיערך כיאות לחקירות מצ"ח, כמו כן להתוות את דרך הייצוג בבית המשפט הצבאי ואם נדרש, להגיש ערעור ובקשת להקלה בעונש. במידה והייתה הרשעה, עורך דין פלילי יכול להגיש בקשה לחנינה. עורך דין פלילי יכול למנוע רישום התיק הפלילי הצבאי של הנאשם בתיק הפלילי האזרחי שלו.

הרשעה ללא קלון:

קיימת חקיקה חדשה האמורה להשפיע על סדר הדין הצבאי והיא הרשעה "ללא קלון" משמע, על אף שההרשעה חלה גם על האזרחות, עורך דין פלילי מסוגל להשאיר את הקלון בעבירה הצבאית בצבא מבלי שהקלון יעבור לאזרחות. אחת העבירות הפליליות המוכרות ביותר בצבא הינה עבירת שימוש בסמים אשר הרשעה בגינה גוררת אחריה בדרך כלל עונש מאסר ממושך בכלא צבאי. לעומת עולם המשפט האזרחי שבו מסתכמת לרוב ההרשעה במאסר על תנאי וקנס כספי.

?

עו"ד טל גלאון, יליד 1978, בוגר הפקולטה למשפטים L.L.B  והפקולטה למנהל עסקים B.A, התמחות מימון, במרכז הבינתחומי הרצליה . חבר בלשכת עורכי הדין בישראל משנת 2007. http://galonadv.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב