דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרכזיות טלפון: אז והיום 

מאת    [ 24/07/2011 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 2676 פעמים ]

מרכזיות טלפון מהדור הראשון, אשר הופעלו בצורה ידנית והיו גדולות ומגושמות, היו מכשירים אשר נועדו לקשר באופן ידני בין קבוצה של טלפונים- זה לזה, או לקישור חיצוני אחר, בתוך אותן מרכזיות או דרך מרכזיות טלפון אחרות. את המרכזיות הללו הפעילה עובדת אשר נקראה מרכזנית, ועבודתה הייתה מלחיצה ביותר ולא פשוטה. מרכזיות טלפון ידניות מסוג זה נעלמו לקראת סוף המאה ה-20, וכיום קיימות בעולם מעט מאוד מרכזיות כאלו, בעיקר בארצות מתפתחות או בעסקים קטנים מאוד.

מרכזיות טלפון אוטומטיות (אלקטרוניות), אשר הומצאו על ידי אלמון סטרווגר בשנת 1888, תפסו בהדרגה את מקומן של מרכזיות טלפו ידניות בחברות הטלפונים הגדולות. בעשורים האחרונים, גם מרכזיות אלו מתחילות להעלם, והן מפנות את מקומן למרכזיות מתוחכמות יותר, ואפילו למחשבים אישיים, אשר מספקים למרכזנית או לעובדי שירות הלקוחות גישה לאינספור אפשרויות ופעולות. בבתי העסק המודרניים, מרכזיות טלפון רבות יכולות לתקשר עם מערכת ניהול קשרי הלקוחות (CRM) של העסק, וכך מגדילות את היעילות של שירות הלקוחות, ולעיתים קרובות אף חוסכות את הצורך במרכזנית.

בעבר, מרכזיות טלפון היו עצומות ומגושמות, ודרשו מהמרכזנית מאמץ גופני לא קטן. כיום, מרכזיות טלפון אשר עובדות ביחד עם מערכות CRM, מעוצבות כפריטים קטנים ודקים, ומאפשרות ניתוב של השיחות בעזרתם כמה הקלקות פשוטות על העכבר. בעבר, מרכזיות טלפון יכלו לקשר רק בין קווי טלפון שונים בתוך המרכזייה, או להשתמש בשירותן של מרכזיות אחרות כדי לנהל שיחות. ואילו היום- מרכזיות קטנות ונוחות יכולות לנהל תקשורת בין טלפונים הנמצאים על פני שטח נרחב. בעבר, היה קשה להתקין מרכזיות טלפון, ועל המרכזניות היה ללמוד את עבודתן באופן מקצועי לאורך זמן רב. כיום, התקנתן של מרכזיות אורכת פחות משעה, והן יכולות לתקשר בקלות עם כל מערכת CRM המותקנת במשרד. בנוסף, עובדי שירות הלקוחות של ימינו יכולים ללמוד תוך כמה שעות כיצד להשתמש במרכזיות הללו, ואין צורך להכשיר מרכזנית במשך חודשים ארוכים.

כיום, מתקיימת בעולם תקשורת בערוצים רבים ולא רק בקווי הטלפון. לכן, מרכזיות טלפון מודרניות יכולות להציע ללקוחותיהן לא רק שיחות טלפון, אלא גם מערכות CRM, צ'אטים, יצירת שיחה חדשה על ידי הקלקת עכבר על מסך המחשב ועוד. בעבר, לא ניתן היה לדעת מי מתקשר אליך. מאוחר יותר הומצאה השיחה המזוהה, אך גם זה לא היה מספיק עבור בתי העסק הגדולים שהחלו להתפתח באמצע המאה ה-20. עד אז, מרבית העסקים היו עסקים מקומיים קטנים, אשר בהם בעלי העסק הכירו באופן אישי את כל לקוחותיהם ואת ספקי הסחורה שלהם. אך כיום, עסקים רבים הם גדולים מאוד ומעסיקים עשרות ואפילו מאות עובדים, וקיים צורך להכיר לעובדים את כל הלקוחות- בצורה המהירה ביותר. לכן, התפתחה השיטה הנקראת CRM (ניהול קשרי לקוחות), ובעקבותיה התפתחו גם מרכזיות טלפון אשר מתקשרות עם אותן מערכות CRM. כעת, כאשר מישהו מתקשר דרך מרכזיות אלו, יכולים המשיבים על השיחה לדעת לא רק מי הוא המתקשר, אלא גם כמה זמן הוא נמצא בחברה, על מה שוחח עם נציגת השירות הקודמת שאיתה דיבר, מה החשיבות שלו עבור החברה ועוד.

מרכזיות טלפון מהדור החדש הביאו עימן שינוי ניכר לעולם התקשורת, ולנו נשאר רק לתהות- מה ימציאו בהמשך?

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב